Günün 6 saatini internette, 2 saatini ise TV
karşısında geçiriyoruz
Hayatımıza hızla dahil olan internet, geleneksel medya olan TV’nin önüne
geçmiş ve sadece bir yıl içinde internet bağımlılığını yüzde 60 arttırmış
durumda. Film-dizi seyretmekten alışveriş yapmaya, araştırmadan sosyal
medyaya kadar her konuda başvurduğumuz internetin Türkiye’deki aktif
kullanıcısı sayısı ise 48 milyon kişi... Bu aktif kullanıcılar nerede zaman
geçiriyor derseniz; 6 saatin 3 saatini sosyal medyada, geriye kalan 3
saatini ise internette sörf yapmaya ayırıyor. Ve bu 3 saat içinde de yoğun
olarak alışveriş yapıyorlar!
Tüm dünyada hızla yayılan internet kullanımı, geleneksel medyaların önüne geçmiş
durumda. Evlerimizin vazgeçilmezi olan televizyonu kullanım oranıyla üçe katlayan
internetin Türkiye’deki aktif kullanıcı sayısı ise 48 milyon kişi… 48 milyonluk aktif
kullanıcının araştırmalara göre günün ortalama 6 saat 46 dakikasını bilgisayar, tablet
ya da cep telefonu ekranı karşısında yani internette geçirdiğini söyleyen CRM Medya
Ajans Başkanı Ramazan Becer, televizyon başında harcanan sürenin ise 2 saat 14
dakika olduğunu söyledi.
Ramazan Becer: Türkiye online alışverişte rekor kırıyor
Türk insanının interneti yoğun olarak kullandığını, bu nedenle de alışveriş yaparken
internetten satın alım yaptığını belirten Ramazan Becer, ”Bu değişimden dolayı
Türkiye online alışverişte sürekli rekor büyüme yaşıyor. Sadece bir yıl içinde internet
bağımlılığımız yüzde 60 artmış durumda. Türkiye’de günün 6 saat 46 dakikasını
internette geçiren 48 milyonluk bir kitle var. Bu kitle sürekli sosyal medya ve diğer
kanallarda kendilerine ulaşmak için aktif bir çalışma içinde olan e-ticaret siteleri ile
temas halinde. Doğal olarak her yıl önemli bir kitle, fiziki mağazalardan uzaklaşarak
online mağazaların müşterisi konumuna geliyor. Online alışverişin rahatlığı da bu
değişimi hızlandırıyor” dedi. Bu rakamlara bakarak Türkiye nüfusunun yüzde 60’ının
internete bağlı olduğunu aktaran CRM Medya Ajans Başkanı Ramazan Becer,
yapılan araştırmalardan hareketle 48 milyon kişinin yüzde 87’sinin internete düzenli
olarak her gün girdiğinin altını çizdi. Haftada en az bir kez girenlerin oranının ise
yüzde 9 ile sınırlı kaldığını söyleyen Ramazan Becer, internette geçirilen sürenin 3
saat 1 dakikasının sosyal medya kanallarına ayrıldığının altını çizdi. Bu 3 saat içinde
ise insanların en çok Youtube’u tıkladığı aktaran CRM Medya Ajans Başkanı
Ramazan Becer, Youtube’dan sonra insanların sırasıyla Facebook, Instagram,
Twitter, WhatsApp ve Messenger’da vakit geçirdiğini aktardı.
karşısında geçiriyoruz
Hayatımıza hızla dahil olan internet, geleneksel medya olan TV’nin önüne
geçmiş ve sadece bir yıl içinde internet bağımlılığını yüzde 60 arttırmış
durumda. Film-dizi seyretmekten alışveriş yapmaya, araştırmadan sosyal
medyaya kadar her konuda başvurduğumuz internetin Türkiye’deki aktif
kullanıcısı sayısı ise 48 milyon kişi... Bu aktif kullanıcılar nerede zaman
geçiriyor derseniz; 6 saatin 3 saatini sosyal medyada, geriye kalan 3
saatini ise internette sörf yapmaya ayırıyor. Ve bu 3 saat içinde de yoğun
olarak alışveriş yapıyorlar!
Tüm dünyada hızla yayılan internet kullanımı, geleneksel medyaların önüne geçmiş
durumda. Evlerimizin vazgeçilmezi olan televizyonu kullanım oranıyla üçe katlayan
internetin Türkiye’deki aktif kullanıcı sayısı ise 48 milyon kişi… 48 milyonluk aktif
kullanıcının araştırmalara göre günün ortalama 6 saat 46 dakikasını bilgisayar, tablet
ya da cep telefonu ekranı karşısında yani internette geçirdiğini söyleyen CRM Medya
Ajans Başkanı Ramazan Becer, televizyon başında harcanan sürenin ise 2 saat 14
dakika olduğunu söyledi.
Ramazan Becer: Türkiye online alışverişte rekor kırıyor
Türk insanının interneti yoğun olarak kullandığını, bu nedenle de alışveriş yaparken
internetten satın alım yaptığını belirten Ramazan Becer, ”Bu değişimden dolayı
Türkiye online alışverişte sürekli rekor büyüme yaşıyor. Sadece bir yıl içinde internet
bağımlılığımız yüzde 60 artmış durumda. Türkiye’de günün 6 saat 46 dakikasını
internette geçiren 48 milyonluk bir kitle var. Bu kitle sürekli sosyal medya ve diğer
kanallarda kendilerine ulaşmak için aktif bir çalışma içinde olan e-ticaret siteleri ile
temas halinde. Doğal olarak her yıl önemli bir kitle, fiziki mağazalardan uzaklaşarak
online mağazaların müşterisi konumuna geliyor. Online alışverişin rahatlığı da bu
değişimi hızlandırıyor” dedi. Bu rakamlara bakarak Türkiye nüfusunun yüzde 60’ının
internete bağlı olduğunu aktaran CRM Medya Ajans Başkanı Ramazan Becer,
yapılan araştırmalardan hareketle 48 milyon kişinin yüzde 87’sinin internete düzenli
olarak her gün girdiğinin altını çizdi. Haftada en az bir kez girenlerin oranının ise
yüzde 9 ile sınırlı kaldığını söyleyen Ramazan Becer, internette geçirilen sürenin 3
saat 1 dakikasının sosyal medya kanallarına ayrıldığının altını çizdi. Bu 3 saat içinde
ise insanların en çok Youtube’u tıkladığı aktaran CRM Medya Ajans Başkanı
Ramazan Becer, Youtube’dan sonra insanların sırasıyla Facebook, Instagram,
Twitter, WhatsApp ve Messenger’da vakit geçirdiğini aktardı.