AHA İSTANBUL-Dünyadaki nükleer gerçeklerin masaya yatırıldığı İstanbul Nükleer Santraller
Zirvesinde açılış konuşmasını gerçekleştiren Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakan Yardımcısı
Murat Mercan: Türkiyenin nükleer santral kurma serüveni gecikmiş bir serüvendir
"Ülkemize kurulacak 2 nükleer santral yıllık 7,5 milyar dolar enerji ithalatının
önüne geçecek. Bu cari açığımızın yüzde 10-15'ine tekabül eden bir rakam"
-İstanbul Nükleer Santraller Zirvesi Organizasyon Komitesi Başkanı Doç.Dr. Şule Ergün,
nükleer enerjiye ilişkin her konu başlığını masaya yatırarak Türkiyede nükleer konusunu
yerlileştirmeyi amaçladıklarını söyledi.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakan Yardımcısı Murat Mercan, İstanbul Nükleer Santraller Zirvesinin açılışında, ülkemize kurulacak 2 nükleer santralin yıllık 7,5 milyar dolar enerji ithalatının önüne geçeceğini, bunun cari açığımızın yüzde 10-15'ine tekabül ettiğini ifade ederek, Türkiyenin nükleer santral kurma serüveni gecikmiş bir serüvendir. Ne nükleer bilgi birikimi, ne nükleer kültür, ne de nükleer enerji santralleriyle ilgili üretim teknolojileri arzu edilen düzeyde olmuştur dedi.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının desteğiyle İstanbul Nükleer Santraller Zirvesi bürokrasi, akademi ve özel sektörden geniş katılım ile bu sabah başladı.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldızı temsilen zirve açılını gerçekleştiren Bakan Yardımcısı Murat Mercan, Türkiyenin artık nükleer enerjiye geçişte kaybedecek zamanı kalmadığı mesajını verdi. Yıllar önce mühendislik alanında üniversite tercihi yaptığı dönemde nükleer alanında tek bir mühendislik bölümü olduğunu kaydeden Mercan, o günden bugüne 43 yıl geçmiş olmasına rağmen Türkiyenin bu alanda mühendislik bilgisini yaygınlaştırmada, nükleer enerji konusunda bilgi birikiminde geç kaldığını anlattı. Türkiyenin nükleer santral kurma serüveni gecikmiş bir serüvendir diyen Mercan, Türkiyenin halen enerjide dışarıya bağımlı olduğunu vurgulayarak, yüzde 75 oranında ithal kaynaklı enerji kullanımı yapan Türkiyenin mutlaka ülke içerisinde enerji üretimine ihtiyaç duyduğunu dile getirdi.
Enerjiyi "olmazsa olmaz" olarak gördüklerini kaydeden Mercan, Mersin-Akkuyuda inşaa edilecek nükleer santrale yönelik eleştirileri değerlendirirken sözlerini şöyle sürdürdü:
İstanbulun yakın çevresinde, Mersine kıyasla kuş uçuşu mesafede İstanbula daha yakın noktalarda birden fazla nükleer santraller vardır. Bulgaristanda, Macaristanda nükleer güç santralleri vardır. Kabaca bir hesaplamayla 20 bin megawattlık bir nükleer güç santrali Türkiye için elzemdir. Ülkemize kurulacak 2 nükleer santral yıllık 7,5 milyar dolar enerji ithalatının önüne geçecek. Bu cari açığımızın yüzde 10-15'ine tekabül eden bir rakam.
ABDde 100, Çinde 29 ve Rusyada 19 nükleer santral bulunduğunu belirten Mercan, Japonyada Fukuşima Nükleer Santralinde yaşanan kazayı da anımsatarak, Fukuşima hepimiz çok etkileyici önemli sonuçlar doğuran bir kazadır. Allah böyle bir daha böyle bir kaza vermesin. Ama biz bu arada bu konuşmaları yaptığımız sırada Japonyada iki santral işletmeye alınmıştır diye konuştu.
Türkiyenin bugün 20nci nükleer santraller zirvesini gerçekleştirmesi gerekirken ilkini hayata geçirdiğini kaydeden Mercan, sözlerini İstanbul Nükleer Santraller Zirvesini gerçekleştirenlere ve Türkiyenin yanı sıra yurt dışından zirveye katılım gösterenlere teşekkür ederek tamamladı.
-Doç. Dr. Şule Ergün: "Ana gündemimiz yerlileştirme"
İstanbul Nükleer Santraller Zirvesi Organizasyon Komitesi Başkanı ve Hacettepe Üniversitesi Nükler Enerji Mühendisliği öğretim üyesi Doç. Dr. Şule Ergün de, ilkini düzenledikleri zirveye yatırımcı, bilim adamlarından gelen büyük ilginin sevincini yaşadıklarını kaydetti.
Ergün, ilk buluşmada konuyu yerlileştirme olarak belirlediklerini ifade ederek, şunları söyledi:
"Zirve boyunca nükleer güvenlik, nükleer atık, dünyadaki projeler, nükleer emniyet burada tartışılacak. Nükleer enerjide medyanın algısı düzenlenecek bir oturum ile ele alınacak. Ana gündemimiz yerlileştirme. Yatırımlar konusunu açacağız. Nükleer kaliteye dikkati çekeceğiz. Projeler, Türk yatırımcılar açısından da büyük önem taşıyor. Ben buradan zirveye gösterilen büyük ilgiye teşekkür ediyorum."
-1 kg uranyum 3 milyon kömüre eşdeğer enerji üretiyor
Zirve açılış konuşmacılarından Akkuyu A.Ş. Genel Müdürü Fuat Akhundov ise, bugün kıtaları birleştiren muhteşem şehir İstanbulda tarihi bir zirvede katılımcılarla buluşmaktan duyduğu memnuniyeti belirterek, bu zirveyle nükleer enerji konusunda gerçeklerin halka aktarımında bir köprü kurulacağına inandığını ifade etti.
Türkiyenin Avrupa Birliği ülkeleri arasında 6ncı ekonomik güce sahip ülke konumuyla ve hızla gelişen endüstrisiyle enerji ihtiyacı duyduğunu kaydeden Akhundov, Maalesef Türkiye şu anda nükleer teknolojide ilerleme anlamında geride kalmış görünüyor. Ancak 1 kilogram uranyum ile 3 milyon kilogram kömüre eş değer elektrik üretimi mümkün. Türkiyenin enerji ihtiyacı göz önüne alındığından nükleer enerjiden yararlanması gerekir. Biz şimdi Türkiyenin firmalarına nükleer teknolojiyle ilgili önemli bir yetkinlik kazanabilme şansını da sunuyoruz dedi.
İstanbul Nükleer Santraller Zirvesi, Bakan Yardımcısı Murat Mercanın katılımıyla gerçekleştirilen açılış oturumu ardından Türkiyede Nükleer Enerjiye Bakışta Medyanın Rolü oturumuyla devam etti.
Zirvesinde açılış konuşmasını gerçekleştiren Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakan Yardımcısı
Murat Mercan: Türkiyenin nükleer santral kurma serüveni gecikmiş bir serüvendir
"Ülkemize kurulacak 2 nükleer santral yıllık 7,5 milyar dolar enerji ithalatının
önüne geçecek. Bu cari açığımızın yüzde 10-15'ine tekabül eden bir rakam"
-İstanbul Nükleer Santraller Zirvesi Organizasyon Komitesi Başkanı Doç.Dr. Şule Ergün,
nükleer enerjiye ilişkin her konu başlığını masaya yatırarak Türkiyede nükleer konusunu
yerlileştirmeyi amaçladıklarını söyledi.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakan Yardımcısı Murat Mercan, İstanbul Nükleer Santraller Zirvesinin açılışında, ülkemize kurulacak 2 nükleer santralin yıllık 7,5 milyar dolar enerji ithalatının önüne geçeceğini, bunun cari açığımızın yüzde 10-15'ine tekabül ettiğini ifade ederek, Türkiyenin nükleer santral kurma serüveni gecikmiş bir serüvendir. Ne nükleer bilgi birikimi, ne nükleer kültür, ne de nükleer enerji santralleriyle ilgili üretim teknolojileri arzu edilen düzeyde olmuştur dedi.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının desteğiyle İstanbul Nükleer Santraller Zirvesi bürokrasi, akademi ve özel sektörden geniş katılım ile bu sabah başladı.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldızı temsilen zirve açılını gerçekleştiren Bakan Yardımcısı Murat Mercan, Türkiyenin artık nükleer enerjiye geçişte kaybedecek zamanı kalmadığı mesajını verdi. Yıllar önce mühendislik alanında üniversite tercihi yaptığı dönemde nükleer alanında tek bir mühendislik bölümü olduğunu kaydeden Mercan, o günden bugüne 43 yıl geçmiş olmasına rağmen Türkiyenin bu alanda mühendislik bilgisini yaygınlaştırmada, nükleer enerji konusunda bilgi birikiminde geç kaldığını anlattı. Türkiyenin nükleer santral kurma serüveni gecikmiş bir serüvendir diyen Mercan, Türkiyenin halen enerjide dışarıya bağımlı olduğunu vurgulayarak, yüzde 75 oranında ithal kaynaklı enerji kullanımı yapan Türkiyenin mutlaka ülke içerisinde enerji üretimine ihtiyaç duyduğunu dile getirdi.
Enerjiyi "olmazsa olmaz" olarak gördüklerini kaydeden Mercan, Mersin-Akkuyuda inşaa edilecek nükleer santrale yönelik eleştirileri değerlendirirken sözlerini şöyle sürdürdü:
İstanbulun yakın çevresinde, Mersine kıyasla kuş uçuşu mesafede İstanbula daha yakın noktalarda birden fazla nükleer santraller vardır. Bulgaristanda, Macaristanda nükleer güç santralleri vardır. Kabaca bir hesaplamayla 20 bin megawattlık bir nükleer güç santrali Türkiye için elzemdir. Ülkemize kurulacak 2 nükleer santral yıllık 7,5 milyar dolar enerji ithalatının önüne geçecek. Bu cari açığımızın yüzde 10-15'ine tekabül eden bir rakam.
ABDde 100, Çinde 29 ve Rusyada 19 nükleer santral bulunduğunu belirten Mercan, Japonyada Fukuşima Nükleer Santralinde yaşanan kazayı da anımsatarak, Fukuşima hepimiz çok etkileyici önemli sonuçlar doğuran bir kazadır. Allah böyle bir daha böyle bir kaza vermesin. Ama biz bu arada bu konuşmaları yaptığımız sırada Japonyada iki santral işletmeye alınmıştır diye konuştu.
Türkiyenin bugün 20nci nükleer santraller zirvesini gerçekleştirmesi gerekirken ilkini hayata geçirdiğini kaydeden Mercan, sözlerini İstanbul Nükleer Santraller Zirvesini gerçekleştirenlere ve Türkiyenin yanı sıra yurt dışından zirveye katılım gösterenlere teşekkür ederek tamamladı.
-Doç. Dr. Şule Ergün: "Ana gündemimiz yerlileştirme"
İstanbul Nükleer Santraller Zirvesi Organizasyon Komitesi Başkanı ve Hacettepe Üniversitesi Nükler Enerji Mühendisliği öğretim üyesi Doç. Dr. Şule Ergün de, ilkini düzenledikleri zirveye yatırımcı, bilim adamlarından gelen büyük ilginin sevincini yaşadıklarını kaydetti.
Ergün, ilk buluşmada konuyu yerlileştirme olarak belirlediklerini ifade ederek, şunları söyledi:
"Zirve boyunca nükleer güvenlik, nükleer atık, dünyadaki projeler, nükleer emniyet burada tartışılacak. Nükleer enerjide medyanın algısı düzenlenecek bir oturum ile ele alınacak. Ana gündemimiz yerlileştirme. Yatırımlar konusunu açacağız. Nükleer kaliteye dikkati çekeceğiz. Projeler, Türk yatırımcılar açısından da büyük önem taşıyor. Ben buradan zirveye gösterilen büyük ilgiye teşekkür ediyorum."
-1 kg uranyum 3 milyon kömüre eşdeğer enerji üretiyor
Zirve açılış konuşmacılarından Akkuyu A.Ş. Genel Müdürü Fuat Akhundov ise, bugün kıtaları birleştiren muhteşem şehir İstanbulda tarihi bir zirvede katılımcılarla buluşmaktan duyduğu memnuniyeti belirterek, bu zirveyle nükleer enerji konusunda gerçeklerin halka aktarımında bir köprü kurulacağına inandığını ifade etti.
Türkiyenin Avrupa Birliği ülkeleri arasında 6ncı ekonomik güce sahip ülke konumuyla ve hızla gelişen endüstrisiyle enerji ihtiyacı duyduğunu kaydeden Akhundov, Maalesef Türkiye şu anda nükleer teknolojide ilerleme anlamında geride kalmış görünüyor. Ancak 1 kilogram uranyum ile 3 milyon kilogram kömüre eş değer elektrik üretimi mümkün. Türkiyenin enerji ihtiyacı göz önüne alındığından nükleer enerjiden yararlanması gerekir. Biz şimdi Türkiyenin firmalarına nükleer teknolojiyle ilgili önemli bir yetkinlik kazanabilme şansını da sunuyoruz dedi.
İstanbul Nükleer Santraller Zirvesi, Bakan Yardımcısı Murat Mercanın katılımıyla gerçekleştirilen açılış oturumu ardından Türkiyede Nükleer Enerjiye Bakışta Medyanın Rolü oturumuyla devam etti.









