AHA-ISPARTA-Milli Eğitim Bakanlığının 2010 Faaliyet Programında yer alan İlköğretim ve Liseler arası Taekwondo Isparta Şampiyonası 3 – 4 Nisan 2010 tarihleri arasında Şaik lisesi kapalı spor salonunda yapıldı.
Okullarda eğitim – öğretimlerini gören Teakwondo sporunu yapan öğrencilerin yaşadığı sıkıntıları dile getiren Taekwondo Isparta İl Temsilcisi Yaşar Erbil, yaptığı açıklamada; “Maalesef bu sene istediğimiz katılım olmadı ve üzülerek söylüyorum ilimizdeki onlarca okul dururken Yalvaç ilçemiz bütün katılma prosedürleri yerine getirdikleri için ilimizi Yalvaç temsil edecek onları da ayrıca kutluyorum.
İlk defa böyle bir sıkıntıyla karşılaşıyoruz 11 yıldır katıldığımız ve 20’den fazla katılınan müsabakalara üç beş kişi ilimizden katılacak, bunun sebebi de okul başında yapacağı faaliyetleri bakanlığa bildirmedikleri için okul müdürlerinin ve beden eğitimi hocalarını öğrencilerle ve Taekwondo Antrenörleri ile iletişim kopukluğu yüzünden bu seneki faaliyetlerine az bir katılımla katılacaklar” dedi.
İl Temsilcisi Erbil, Taekwondo sporunun okul sporu olmadığı için sadece Basket, Voleybol Hentbol gibi spor dallarının faaliyetlerinde bir sorun olmadığı belirterek;
“Ama bizim sporun okullarda yapılmadığı özel Kulüplerde yaptıkları için ne okul müdürleri nede beden eğitim öğretmenleri gerekli duyuruyu ve anonsu yapmadıkları için öğrencilerde gittikleri zaman okulumuzda Taekwondo branşı yok diye geri çevirip lisans bile çıkartamayan sporcular bizlere feryat ediyorlar hatta önceden Futbol, Basketbol, Hentbol, lisansları çıkartıp ikinci bir lisans çıkartamıyorlar buda çocuğun önü kesiliyor oysaki Türkiye derecesi yapacak sporcular bu başarıdan mahrum bırakılıyor. Kimseyi suçlamak istemiyorum ama tabii tüm idarecileri suçlamamak lazım okullarını düşünen idareciler bizlerle aylar öncesi iletişim kuruyor hangi okulda, hangi sınıfa kim hangi branşları yapıyor bulunup tespit edilerek bizimle iletişime geçen İdarecilere teşekkür ediyorum.
Problemleri çözsek bile bu seferde öğrencilerin harcırah sorunu ile karşı karşıya kalıyoruz çoğu okullar öğrencilerine harcırah vermedikleri için elemeye katılamadılar. Ama takım sporlarında başında idareciler dahil, onlarca öğrencinin harcırahı bulunup minibüs tutulup maçlara gidiyorlar bizim öğrencilerde boynu bükük onları seyrediyorlar. bu çocuklarımızda sizin öğrencileriniz illa okul damı yapması lazım sporcular çoğu okullardan bir kişi olmasına rağmen ne harcırah ne minibüs nede bizimle gelen idareci var yıllardır bu sıkıntılarla maçlara gitmeye çalışıyoruz ama artık antrenörlerde sitem ede ede son noktaya geldik gerekirse bundan sonra milli eğitim maçlarına katılmayacağız bu sorunlarımızı Milli Eğitim Müdürüyle paylaşıp çözmeye çalışacağız üzüldüğümüz taraf ise gerçekten Türkiye derecesi yapacak çocuklar bir takım prosedür yüzünden gidemiyorlar sonrada bakıyorum basından yok il şampiyonu olduk yok gruplardan çıktık diye reklâm üstüne reklâm yapıyorlar ben Türkiye derecesinden bahsediyorum ama bizi kimse anlamıyor. Bizim için fark etmez bizler Antrenör Hakemler olarak okulların gereken reklâm anını yapmak için toplanıyoruz ama idareciler okulların prestijini düşünmüyorlarsa yapacağımız bir şey yok zaten bu çocuklar bizim Federasyon Faaliyetlerinde gereken başarıyı ve reklâm anı zaten yapıyorlar.
Mili Eğitime de yardımcı olmak istiyoruz. 3 Nisanda dereceye giren sporcular 26–30-Nisan 2010 tarihleri arasında Kayseri’de yapılacak olan ilköğretim Yıldızlar Taekwondo Türkiye şampiyonasına, 4 Nisanda dereceye giren sporcular 04–08–2010 tarihleri arasında Mayısta Aydında yapılacak olan liseler arası Gençler Türkiye Taekwondo şampiyonasına katılacaklardır. Bu elemelere ilimiz kulüplerde devam eden kırmızı siyah kuşak ve üstü 1996–1997 doğumlu Yıldız sporcular ve 1992–93–94–95 doğumlu Liseli sporcular katılacak” dedi.
HABER: YUNUS ÖZLER
Okullarda eğitim – öğretimlerini gören Teakwondo sporunu yapan öğrencilerin yaşadığı sıkıntıları dile getiren Taekwondo Isparta İl Temsilcisi Yaşar Erbil, yaptığı açıklamada; “Maalesef bu sene istediğimiz katılım olmadı ve üzülerek söylüyorum ilimizdeki onlarca okul dururken Yalvaç ilçemiz bütün katılma prosedürleri yerine getirdikleri için ilimizi Yalvaç temsil edecek onları da ayrıca kutluyorum.
İlk defa böyle bir sıkıntıyla karşılaşıyoruz 11 yıldır katıldığımız ve 20’den fazla katılınan müsabakalara üç beş kişi ilimizden katılacak, bunun sebebi de okul başında yapacağı faaliyetleri bakanlığa bildirmedikleri için okul müdürlerinin ve beden eğitimi hocalarını öğrencilerle ve Taekwondo Antrenörleri ile iletişim kopukluğu yüzünden bu seneki faaliyetlerine az bir katılımla katılacaklar” dedi.
İl Temsilcisi Erbil, Taekwondo sporunun okul sporu olmadığı için sadece Basket, Voleybol Hentbol gibi spor dallarının faaliyetlerinde bir sorun olmadığı belirterek;
“Ama bizim sporun okullarda yapılmadığı özel Kulüplerde yaptıkları için ne okul müdürleri nede beden eğitim öğretmenleri gerekli duyuruyu ve anonsu yapmadıkları için öğrencilerde gittikleri zaman okulumuzda Taekwondo branşı yok diye geri çevirip lisans bile çıkartamayan sporcular bizlere feryat ediyorlar hatta önceden Futbol, Basketbol, Hentbol, lisansları çıkartıp ikinci bir lisans çıkartamıyorlar buda çocuğun önü kesiliyor oysaki Türkiye derecesi yapacak sporcular bu başarıdan mahrum bırakılıyor. Kimseyi suçlamak istemiyorum ama tabii tüm idarecileri suçlamamak lazım okullarını düşünen idareciler bizlerle aylar öncesi iletişim kuruyor hangi okulda, hangi sınıfa kim hangi branşları yapıyor bulunup tespit edilerek bizimle iletişime geçen İdarecilere teşekkür ediyorum.
Problemleri çözsek bile bu seferde öğrencilerin harcırah sorunu ile karşı karşıya kalıyoruz çoğu okullar öğrencilerine harcırah vermedikleri için elemeye katılamadılar. Ama takım sporlarında başında idareciler dahil, onlarca öğrencinin harcırahı bulunup minibüs tutulup maçlara gidiyorlar bizim öğrencilerde boynu bükük onları seyrediyorlar. bu çocuklarımızda sizin öğrencileriniz illa okul damı yapması lazım sporcular çoğu okullardan bir kişi olmasına rağmen ne harcırah ne minibüs nede bizimle gelen idareci var yıllardır bu sıkıntılarla maçlara gitmeye çalışıyoruz ama artık antrenörlerde sitem ede ede son noktaya geldik gerekirse bundan sonra milli eğitim maçlarına katılmayacağız bu sorunlarımızı Milli Eğitim Müdürüyle paylaşıp çözmeye çalışacağız üzüldüğümüz taraf ise gerçekten Türkiye derecesi yapacak çocuklar bir takım prosedür yüzünden gidemiyorlar sonrada bakıyorum basından yok il şampiyonu olduk yok gruplardan çıktık diye reklâm üstüne reklâm yapıyorlar ben Türkiye derecesinden bahsediyorum ama bizi kimse anlamıyor. Bizim için fark etmez bizler Antrenör Hakemler olarak okulların gereken reklâm anını yapmak için toplanıyoruz ama idareciler okulların prestijini düşünmüyorlarsa yapacağımız bir şey yok zaten bu çocuklar bizim Federasyon Faaliyetlerinde gereken başarıyı ve reklâm anı zaten yapıyorlar.
Mili Eğitime de yardımcı olmak istiyoruz. 3 Nisanda dereceye giren sporcular 26–30-Nisan 2010 tarihleri arasında Kayseri’de yapılacak olan ilköğretim Yıldızlar Taekwondo Türkiye şampiyonasına, 4 Nisanda dereceye giren sporcular 04–08–2010 tarihleri arasında Mayısta Aydında yapılacak olan liseler arası Gençler Türkiye Taekwondo şampiyonasına katılacaklardır. Bu elemelere ilimiz kulüplerde devam eden kırmızı siyah kuşak ve üstü 1996–1997 doğumlu Yıldız sporcular ve 1992–93–94–95 doğumlu Liseli sporcular katılacak” dedi.
HABER: YUNUS ÖZLER









