• Künye
  • İletişim
  • ABONE VE REKLAM TARİFELERİ
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • ABONELERİMİZ
  • GENEL
  • YEREL HABERLER
  • POLİS-ADLİYE
  • İSTANBUL
  • GÜNCEL
  • SİYASET
  • KÜLTÜR SANAT EKONOMİ - İŞ DÜNYASI EĞİTİM SAĞLIK SPOR
  • Ara
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
  1. Haberler
  2. Genel
  3. Kaş Yapayım Derken Göz çıkarıyorlar
Genel
13 Nisan 2010 - 10:22

Kaş Yapayım Derken Göz çıkarıyorlar

Genel
13 Nisan 2010 - 10:22
Yorumlar
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
Kaş Yapayım Derken Göz çıkarıyorlar
AHA-ISPARTA
Türk Diyabet Cemiyeti Isparta Şubesi Başkanı Mustafa Aytaç, Bakanlık tarafından yeni çıkarılan Sağlık Tebliğinin alt yapısı olmadan düzenlenmiş bir tebliğ olduğunu belirterek; “Bu tebliğ ile şeker hastalarının ilaçlarını kısıtlamaya çalışıyorlar ama, diğer taraftan artacak masrafları düşünmüyorlar” dedi.

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından yayımlanan ve bazı Diyabet ilaçlarının Endokrinoloji Uzmanları ya da bu uzman hekim raporu ile tüm hekimlerce reçete edilebilecek koşulunu getiren tebliğe tepki yağıyor. Bilindiği gibi; 27 Mart 2010 tarihinde Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yayımlanan tebliğ ile bazı diyabet ilaçlarının reçetelendirilmesine kısıtlama getirildi.

AYTAÇ; “UYGULAMA DOĞRU AMA TEBLİĞİ UYGULAYACAK ALT YAPI YOK”

Türk Diyabet Cemiyeti Isparta Şubesi Başkanı Mustafa Aytaç, söz konusu tebliğdeki uygulamanın doğru olduğunu ancak, Türkiye şartlarında bu tebliği uygulayacak alt yapının olmadığının altını çizdi. Başkan Aytaç, konu ile ilgili olarak yaptığı açıklamada; “Bilindiği gibi bir çalışma, bir uygulama yapılacağı zaman o uygulamanın başarıya ulaşması için önce o uygulama veya çalışmanın alt yapısı hazırlanır ki, uygulama başladığında sıkıntı çıkmasın.

“ISPARTA’DA SADECE BİR TANE ENDOKRİNOLOJİ UZMANI VAR”

Ama görülüyor ki, Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından çıkarılan bu son tebliğ diyabet hastalarının kullandıkları ilaçların alımında sınırlama getiriyor. Peki, bu tebliğin ülke şartlarında uygulanabilirliği var mı? Hayır. Çünkü koskoca Türkiye’de sadece 250 Endokrinoloji Uzmanı var. Bunların çoğu da batı illerinde. Yani doğuda sadece 3 – 5 ilde var. Onlar da Van gibi, Diyarbakır gibi büyük illerde ve bu illerdeki üniversitelerde. Isparta’da ise Süleyman Demirel Üniversitesinde bir Endokrinoloji Uzmanı var. O da Prof. Dr. Numan Tamer ve bir de onun elemanları 2 – 3 doçent hepsi bu kadar
.
“ENDOKRİNOLOJİ UZAMLARI İŞLERİNİ BIRAKIP GÜNLERCE RAPOR İMZALAR”

Diyabet ilaçlarının Endokrinoloji Uzmanları ya da bu uzman hekim raporu ile tüm hekimlerce reçete edilebilecek koşulunu getiren bu tebliği uygularsak ne olur? Günler yüzlerce Diyabet hastası rapor alabilmek için Isparta’da Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesine hücum eder. Doğuda ise, Hakkâri’deki bir diyabet hastası Van’a veya Diyarbakır’a gitmek durumunda kalır. Dolayısıyla, Endokrinoloji Uzmanları kendi asıl işlerini bırakıp günlerini ve saatlerini rapor imzalamakla geçirmiş olacaklardır. Onun için bu tebliği sağlıklı bulmuyoruz. Tebliğ özünde doğru. Evet, diyabet ilaçlarını Endokrinoloji Uzmanları yazmalı. Ama bu bugünkü Türkiye şartlarında mümkün değil.

“2 BİN TL TASARRUF YAPAYIM DERKEN 50 BİN TL ZARAR EDİLİR”

İşin diğer boyutu veya önemli kısmı ise, bu tebliğ ile kısıtlanmaya çalışılan diyabet hastalarının ilaç temini öbür tarafta başka rahatsızlıklara neden olacaktır. Çünkü ilacını alamayan veya gecikerek alabilen hastaların mide, akciğer, kalp gibi başka rahatsızlıkları da ortaya çıkacağından, devlet bir tarafta bir diyabet hastasından yılda 2 bin TL tasarruf edeceğim derken, diyabet hastalarının başka hastalıkları nedeniyle hastanelere başvurmasından dolayı bir hastadan yıllık ortalama 50 – 60 bin TL dolayında zarar edecektir. Onun için, bu tebliğin uygulanması hali hazırda astarı yüzünden pahalı gelecektir.

“TEBLİĞ ANCAK 4 – 5 YIL SONRA UYGULANABİLİR”

Evet, böyle bir tebliğ olmalıdır. Ama ne zaman? En az 4 veya 5 yıl sonra olmalıdır. Çünkü o zamana kadar bu şekildeki bir tebliğin uygulanabilirliği için alt yapı hazırlanmalıdır.

İŞTE O TEBLİĞİN ÖZETİ;
Sağlık uygulama tebliği 2010-diyabet tedavisinde ilaç kullanım ilkeleri:
(1) Metformin, sulfonilüreler, akarboz ve insan insülinleri tüm hekimler tarafından reçete edilebilir.
(2) Repaglinid ve Nateglinid; endokrinoloji, iç hastalıkları, kardiyoloji ve aile hekimliği uzman hekimlerince veya bu hekimlerce düzenlenen uzman hekim raporuna dayanılarak tüm hekimlerce reçete edilebilir.
(3) Analog insülinler, Rosiglitazon ve Pioglitazon; endokrinoloji, iç hastalıkları, ve kardiyoloji uzman hekimlerince veya bu hekimlerce düzenlenen uzman hekim raporuna dayanılarak tüm hekimlerce reçete edilebilir. Rosiglitazon ve Pioglitazon insülin ile kombine olarak yalnızca endokrinoloji uzman hekimlerince reçete edilebilir.
(4) DPP-4 Antagonistleri (Sitagliptin) ve oral antidiyabetiklerin kombine preperatları; endokrinoloji uzman hekimlerince ya da bu uzman hekim raporu ile tüm hekimlerce; üniversite ve eğitim ve araştırma hastanelerinde ise iç hastalıkları uzman hekimlerince ya da bu uzman hekim raporu ile tüm hekimlerce reçete edilebilir.

HABER: Yunus ÖZLER




  • YORUMLAR
adlı kullanıcıya cevap x
İlginizi Çekebilir
İran Tarafı Türk Tırlarına Eşit Muamele Yapılması Konusunda Yeşil Işık Yaktı
İran Tarafı Türk Tırlarına Eşit Muamele Yapılması Konusunda Yeşil Işık Yaktı
şaşkın Beygir Malkara’da Trafiği Karıştırdı
şaşkın Beygir Malkara’da Trafiği Karıştırdı
Alemdar öztük 15 Haziran Babalar Günü Sebebiyle Bir Mesaj Yayınladı
Alemdar öztük 15 Haziran Babalar Günü Sebebiyle Bir Mesaj Yayınladı
Arif Karatekin Ve Osman öztürk Silahlı Saldırıda öldüler
Arif Karatekin Ve Osman öztürk Silahlı Saldırıda öldüler
Son Haberler
MHP Güngören İlçe Başkanlığı Kongresi'nde Kemal Uysal Güven Tazeledi
MHP Güngören İlçe Başkanlığı Kongresi'nde Kemal Uysal Güven Tazeledi
Güngören Belediyespor 2026–2027 Sezonunu Coşkulu Açılış Programıyla Karşıladı
Güngören Belediyespor 2026–2027 Sezonunu Coşkulu Açılış Programıyla...
Ali Kaya'dan Türk Halk Müziğine Yeni Soluk:
Ali Kaya'dan Türk Halk Müziğine Yeni Soluk: "Sarı Turnam" ve "Gülendam...
Mustafa Akbaba'dan Kaymakam Ayhan Terzi'ye Hayırlı Olsun Ziyareti
Mustafa Akbaba'dan Kaymakam Ayhan Terzi'ye Hayırlı Olsun Ziyareti
Malatya'da Eğitimin Yeni Adresi
Malatya'da Eğitimin Yeni Adresi "FMT Akademi Kapılarını Açtı"
Yatılı çanakkale Anadolu Lisesi Açılıyor
Yatılı çanakkale Anadolu Lisesi Açılıyor

Ana Sayfa
ABONELERİMİZ
GENEL
YEREL HABERLER
POLİS-ADLİYE
İSTANBUL
GÜNCEL
SİYASET
KÜLTÜR SANAT
EKONOMİ - İŞ DÜNYASI
EĞİTİM SAĞLIK
SPOR
Köşe Yazarları
Yerel Haberler
Günün Haberleri
Arşiv
Hava Durumu
Nöbetci Eczaneler
Namaz Vakitleri
  • ABONELERİMİZ
  • GENEL
  • GÜNCEL
  • İSTANBUL
  • KÜLTÜR SANAT
  • POLİS-ADLİYE
  • SİYASET
  • YEREL HABERLER
  • Köşe Yazarları
  • Yerel Haberler
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Hava Durumu
  • Nöbetci Eczaneler
  • Namaz Vakitleri

  • Rss
  • Künye
  • İletişim
  • ABONE VE REKLAM TARİFELERİ
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.

Yazılım: Tumeva Bilişim