AHA-ISPARTA- Isparta Burdur Eczacılar Odası Başkanı Ziya Örmeci, 1 Haziran 2010 tarihi itibariyle, eczanelerde bulunan karekodsuz ilaçların depolara iadesi söz konusu olacağından, eczacıların iade işlemi yapmak üzere gerekli hazırlıkları yapmaları çağrısında bulundu
İlaç Takip Sisteminin işleyişi ile ilgili değerlendirme yapmak ve karekodsuz ilaçların durumu konusunu değerlendirmek üzere uygulamanın tüm ilgili taraflarının katılımı ile Sağlık Bakanı Prof.Dr.Recep Akdağ başkanlığında toplantı yapıldı.
Isparta -Burdur Eczacılar Odası Başkanı Ziya Örmeci , Türk Eczacılar Birliği tarafından daha önce yapılan duyuruda da bahsedildiği gibi, Sağlık Bakanlığı tarafından 30.09.2009 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan "Beşeri Tıbbi Ürünler Ambalaj ve Etiketleme Yönetmeliği"nin geçici 2.Maddesinde "01.01.2010 tarihinden itibaren üretilen tüm ürünler üzerine, ruhsat izin sahipleri tarafından karekod konulur. Bu tarihten önce üretilmiş ürünler 01.01.2011 tarihine kadar piyasada satılabilecektir" hükmü yer almasına karşılık, Sağlık Bakanlığı İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü'nün yayımladığı 02.03.2010 tarih 2010/12 sayılı genelge ile bu sürenin 01.06.2010'a çekilmesi ile ilgili olarak Danıştay'ın yürütmeyi durdurma kararını anımsattı.
Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan açıklama, 01.06.2010 tarihinden itibaren , karekodsuz ürünlerin "kusurlu ürün" kabul edileceği ve Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından satın alınmayacağı şeklindeki açıklamasına dikkat çeken Örmeci, "Bu uygulamanın başlatılması halinde, 1 Haziran 2010 tarihi itibariyle, eczanelerde bulunan karekodsuz ilaçların depolara iadesi sözkonusu olacağından, meslektaşlarımızın, Bölge Eczacı Odaları koordinasyonluğunda Birliğimiz tarafından bildirilecek tarihte iade işlemi yapmak üzere gerekli hazırlıkları yapmaları uygun olacaktır" görüşüne yer verdi.
HABER- Yunus ÖZLER
İlaç Takip Sisteminin işleyişi ile ilgili değerlendirme yapmak ve karekodsuz ilaçların durumu konusunu değerlendirmek üzere uygulamanın tüm ilgili taraflarının katılımı ile Sağlık Bakanı Prof.Dr.Recep Akdağ başkanlığında toplantı yapıldı.
Isparta -Burdur Eczacılar Odası Başkanı Ziya Örmeci , Türk Eczacılar Birliği tarafından daha önce yapılan duyuruda da bahsedildiği gibi, Sağlık Bakanlığı tarafından 30.09.2009 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan "Beşeri Tıbbi Ürünler Ambalaj ve Etiketleme Yönetmeliği"nin geçici 2.Maddesinde "01.01.2010 tarihinden itibaren üretilen tüm ürünler üzerine, ruhsat izin sahipleri tarafından karekod konulur. Bu tarihten önce üretilmiş ürünler 01.01.2011 tarihine kadar piyasada satılabilecektir" hükmü yer almasına karşılık, Sağlık Bakanlığı İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü'nün yayımladığı 02.03.2010 tarih 2010/12 sayılı genelge ile bu sürenin 01.06.2010'a çekilmesi ile ilgili olarak Danıştay'ın yürütmeyi durdurma kararını anımsattı.
Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan açıklama, 01.06.2010 tarihinden itibaren , karekodsuz ürünlerin "kusurlu ürün" kabul edileceği ve Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından satın alınmayacağı şeklindeki açıklamasına dikkat çeken Örmeci, "Bu uygulamanın başlatılması halinde, 1 Haziran 2010 tarihi itibariyle, eczanelerde bulunan karekodsuz ilaçların depolara iadesi sözkonusu olacağından, meslektaşlarımızın, Bölge Eczacı Odaları koordinasyonluğunda Birliğimiz tarafından bildirilecek tarihte iade işlemi yapmak üzere gerekli hazırlıkları yapmaları uygun olacaktır" görüşüne yer verdi.
HABER- Yunus ÖZLER









