AHA İSTANBUL-Medya Takip Merkezi (MTM), yaklaşan Babalar Günü öncesinde markaların reklam sayılarını ele alan bir çalışma gerçekleştirdi. 2013 ve 2014 senesinin markaların ve sektörlerin Babalar Gününe özel olarak TVde yer alan reklamlarının incelendiği araştırmada, bu yıl firmaların Babalar Gününden beklentisinin arttığı saptandı.
Medya Takip Merkezi (MTM), markaların Babalar Gününe yönelik TV reklamlarını ele alan bir araştırma gerçekleştirdi. 01 Mayıs 12 Haziran 2014 tarihleri arasında gerçekleştirilen araştırmada, Babalar Gününe özel tv reklamlarında yüzde 83 artış ile toplam bin 63 adet reklamın yayınlandığı belirlendi. Geçen senenin aynı tarih aralığına bakıldığında, Babalar Gününe özel toplam 580 adet reklam yayınlanmıştı.
Medya Takip Merkezi (MTM) araştırmasında, Babalar Günü ile ilgili en çok reklam veren sektörleri inceledi. Süre bazında hazırlanan listede, e ticaret sektörü 2014 yılında, 5 bin 765 saniye ile Babalar Gününe en fazla yatırım yapan sektör oldu. Otomotiv sektörü de 4 bin 981 saniyeyle en çok reklam veren sektörler listesinde ikinci sırada görüldü. 2013 yılında, 5 bin 337saniye ile ekranda en çok yer alan hazır giyim sektörü, bu sene 4 bin 343 saniyeyle üçüncü sırada yerini aldı.
Adet bakımdan tabloyu incelendiğinde de geçtiğimiz yıl, Babalar Günü ile ilgili en çok reklamı veren hazır giyim sektörü bu sene de 347 adetle en çok reklam veren sektör olarak görüldü. E-ticaret sektörü de verdiği 325 reklamla listede ikinci oldu. Süre bakımından ikinci sırada yer alan Otomotiv sektörü 149 adet reklamla üçüncü sırada kaldı.
2013 YILINDA BABALAR GÜNÜ'NDE EN ÇOK REKLAM VEREN SEKTÖRLER
2014 YILINDA BABALAR GÜNÜ'NDE EN ÇOK REKLAM VEREN SEKTÖRLER
No
Sektör
Süre (Sn)
Reklam Adedi
No
Sektör
Süre (Sn)
Reklam Adedi
1
Hazır Giyim
5.337
334
1
E-Ticaret
5.765
325
2
Bankacılık
3.441
93
2
Binek Araçlar
4.981
149
3
Tekno marketler
649
22
3
Hazır Giyim
4.343
347
4
Mağazacılık
625
125
4
Süpermarket / Market
3.042
76
5
Saat
198
6
5
Telekomünikasyon Hizmetleri
1.728
96
MTM Medya Takip Merkezi tarafından, 01 Mayıs - 12 Haziran 2013 döneminde TV kanalları üzerinden yaptığı reklam takibi sonuçlarından derlenmiştir.
MTM Medya Takip Merkezi tarafından, 01 Mayıs - 12 Haziran 2014 döneminde TV kanalları üzerinden yaptığı reklam takibi sonuçlarından derlenmiştir.
EN ÇOK REKLAM VEREN MARKALAR: FIAT, KLIKSA.COM VE HEPSİBURADA.COM
MTMnin araştırmasına göre; markalar bazında geçtiğimiz sene en çok Babalar Günü reklamı veren Pierre Cardin, bu sene yerini Fiat markasına bıraktı. Marka, 01 Mayıs 12 Haziran 2014 tarihleri arasında 149 adet reklam yayınlayarak; 4 bin 981 saniyeyle tüketicilerine seslendi. E ticaret sitesi olan Kliksa da aynı dönemde verdiği 142 reklamla 4 bin 118 saniye reklam spotu yayınlayarak listede ikinci sırada yer aldı.
Adet bakımından bakıldığında, hepsiburada.com markası araştırmanın gerçekleştirildi tarih aralığı içinde 183 reklamla adet bazında en çok reklam veren marka oldu. Süre bazında ilk sırada yer alan Fiat markası 149 reklam adediyle de ikinci sırada yer buldu.
2013 YILINDA BABALAR GÜNÜ'NDE EN ÇOK REKLAM VEREN MARKALAR
2014 YILINDA BABALAR GÜNÜ'NDE EN ÇOK REKLAM VEREN MARKALAR
No
Marka
Süre (Sn)
Reklam Adedi
No
Marka
Süre (Sn)
Reklam Adedi
1
Pierre Cardin
4.176
233
1
Fiat
4.981
149
2
Halkbank
3.441
93
2
Kliksa
4.118
142
3
Süvari Giyim
800
74
3
Carrefoursa
2.991
73
4
Kliksa
630
21
4
Samsung
1.728
96
5
Çetinkaya Mağazaları
625
125
5
Hepsiburada.com
1.647
183
6
Bisse
200
20
6
Süvari Giyim
1.331
121
7
Nacar
198
6
7
Karaca Giyim
882
63
8
Kiğılı
161
7
8
D-S Damat
860
86
9
Teknosa
19
1
9
Kiğılı
660
30
10
-
-
-
10
Grundig
580
29
MTM Medya Takip Merkezi tarafından, 01 Mayıs - 12 Haziran 2013 döneminde TV kanalları üzerinden yaptığı reklam takibi sonuçlarından derlenmiştir.
MTM Medya Takip Merkezi tarafından, 01 Mayıs - 12 Haziran 2014 döneminde TV kanalları üzerinden yaptığı reklam takibi sonuçlarından derlenmiştir.
REKLAM VERENLER HANGİ KANALI TERCİH ETTİ?
MTM, reklam verenlerin Babalar Günü ile ilgili reklamlarda hangi kanalı tercih ettiklerini de inceledi. Araştırmada, Babalar Günü reklamları 3 bin 097 saniyeyle en fazla CNN Türk kanalında yayınlandı. Habertürk kanalı da 2 bin 737 saniye reklam yayınlayarak listede ikinci oldu. Adet ölçeğinde incelendiğinde, süre bakımından ikinci sırada yer alan Habertürk kanalı, 172 reklamla en fazla reklam alan kanal oldu. CNN Türk de süre açısından birinci olsa da adet bakımından Habertürkün arkasında yer buldu. 2013 yılında süre bazında en fazla Babalar Gününe özel reklamın yer aldığı Show TVnin bu yıl, sıralamada ilk 10da yer almaması, çalışmada dikkat çeken noktalar arasında görüldü.
2013 YILINDA BABALAR GÜNÜ'NDE EN ÇOK REKLAM ALAN TV KANALLARI
2014 YILINDA BABALAR GÜNÜ'NDE EN ÇOK REKLAM ALAN TV KANALLARI
No
TV Kanalları
Süre (Sn)
Reklam Adedi
No
TV Kanalları
Süre (Sn)
Reklam Adedi
1
Show TV
1.351
58
1
CNNTürk
3.097
147
2
NTV
1.271
97
2
Habertürk
2.737
172
3
ATV
1.108
66
3
ATV
2.400
96
4
Habertürk
937
64
4
NTV
2.381
Medya Takip Merkezi (MTM), markaların Babalar Gününe yönelik TV reklamlarını ele alan bir araştırma gerçekleştirdi. 01 Mayıs 12 Haziran 2014 tarihleri arasında gerçekleştirilen araştırmada, Babalar Gününe özel tv reklamlarında yüzde 83 artış ile toplam bin 63 adet reklamın yayınlandığı belirlendi. Geçen senenin aynı tarih aralığına bakıldığında, Babalar Gününe özel toplam 580 adet reklam yayınlanmıştı.
Medya Takip Merkezi (MTM) araştırmasında, Babalar Günü ile ilgili en çok reklam veren sektörleri inceledi. Süre bazında hazırlanan listede, e ticaret sektörü 2014 yılında, 5 bin 765 saniye ile Babalar Gününe en fazla yatırım yapan sektör oldu. Otomotiv sektörü de 4 bin 981 saniyeyle en çok reklam veren sektörler listesinde ikinci sırada görüldü. 2013 yılında, 5 bin 337saniye ile ekranda en çok yer alan hazır giyim sektörü, bu sene 4 bin 343 saniyeyle üçüncü sırada yerini aldı.
Adet bakımdan tabloyu incelendiğinde de geçtiğimiz yıl, Babalar Günü ile ilgili en çok reklamı veren hazır giyim sektörü bu sene de 347 adetle en çok reklam veren sektör olarak görüldü. E-ticaret sektörü de verdiği 325 reklamla listede ikinci oldu. Süre bakımından ikinci sırada yer alan Otomotiv sektörü 149 adet reklamla üçüncü sırada kaldı.
2013 YILINDA BABALAR GÜNÜ'NDE EN ÇOK REKLAM VEREN SEKTÖRLER
2014 YILINDA BABALAR GÜNÜ'NDE EN ÇOK REKLAM VEREN SEKTÖRLER
No
Sektör
Süre (Sn)
Reklam Adedi
No
Sektör
Süre (Sn)
Reklam Adedi
1
Hazır Giyim
5.337
334
1
E-Ticaret
5.765
325
2
Bankacılık
3.441
93
2
Binek Araçlar
4.981
149
3
Tekno marketler
649
22
3
Hazır Giyim
4.343
347
4
Mağazacılık
625
125
4
Süpermarket / Market
3.042
76
5
Saat
198
6
5
Telekomünikasyon Hizmetleri
1.728
96
MTM Medya Takip Merkezi tarafından, 01 Mayıs - 12 Haziran 2013 döneminde TV kanalları üzerinden yaptığı reklam takibi sonuçlarından derlenmiştir.
MTM Medya Takip Merkezi tarafından, 01 Mayıs - 12 Haziran 2014 döneminde TV kanalları üzerinden yaptığı reklam takibi sonuçlarından derlenmiştir.
EN ÇOK REKLAM VEREN MARKALAR: FIAT, KLIKSA.COM VE HEPSİBURADA.COM
MTMnin araştırmasına göre; markalar bazında geçtiğimiz sene en çok Babalar Günü reklamı veren Pierre Cardin, bu sene yerini Fiat markasına bıraktı. Marka, 01 Mayıs 12 Haziran 2014 tarihleri arasında 149 adet reklam yayınlayarak; 4 bin 981 saniyeyle tüketicilerine seslendi. E ticaret sitesi olan Kliksa da aynı dönemde verdiği 142 reklamla 4 bin 118 saniye reklam spotu yayınlayarak listede ikinci sırada yer aldı.
Adet bakımından bakıldığında, hepsiburada.com markası araştırmanın gerçekleştirildi tarih aralığı içinde 183 reklamla adet bazında en çok reklam veren marka oldu. Süre bazında ilk sırada yer alan Fiat markası 149 reklam adediyle de ikinci sırada yer buldu.
2013 YILINDA BABALAR GÜNÜ'NDE EN ÇOK REKLAM VEREN MARKALAR
2014 YILINDA BABALAR GÜNÜ'NDE EN ÇOK REKLAM VEREN MARKALAR
No
Marka
Süre (Sn)
Reklam Adedi
No
Marka
Süre (Sn)
Reklam Adedi
1
Pierre Cardin
4.176
233
1
Fiat
4.981
149
2
Halkbank
3.441
93
2
Kliksa
4.118
142
3
Süvari Giyim
800
74
3
Carrefoursa
2.991
73
4
Kliksa
630
21
4
Samsung
1.728
96
5
Çetinkaya Mağazaları
625
125
5
Hepsiburada.com
1.647
183
6
Bisse
200
20
6
Süvari Giyim
1.331
121
7
Nacar
198
6
7
Karaca Giyim
882
63
8
Kiğılı
161
7
8
D-S Damat
860
86
9
Teknosa
19
1
9
Kiğılı
660
30
10
-
-
-
10
Grundig
580
29
MTM Medya Takip Merkezi tarafından, 01 Mayıs - 12 Haziran 2013 döneminde TV kanalları üzerinden yaptığı reklam takibi sonuçlarından derlenmiştir.
MTM Medya Takip Merkezi tarafından, 01 Mayıs - 12 Haziran 2014 döneminde TV kanalları üzerinden yaptığı reklam takibi sonuçlarından derlenmiştir.
REKLAM VERENLER HANGİ KANALI TERCİH ETTİ?
MTM, reklam verenlerin Babalar Günü ile ilgili reklamlarda hangi kanalı tercih ettiklerini de inceledi. Araştırmada, Babalar Günü reklamları 3 bin 097 saniyeyle en fazla CNN Türk kanalında yayınlandı. Habertürk kanalı da 2 bin 737 saniye reklam yayınlayarak listede ikinci oldu. Adet ölçeğinde incelendiğinde, süre bakımından ikinci sırada yer alan Habertürk kanalı, 172 reklamla en fazla reklam alan kanal oldu. CNN Türk de süre açısından birinci olsa da adet bakımından Habertürkün arkasında yer buldu. 2013 yılında süre bazında en fazla Babalar Gününe özel reklamın yer aldığı Show TVnin bu yıl, sıralamada ilk 10da yer almaması, çalışmada dikkat çeken noktalar arasında görüldü.
2013 YILINDA BABALAR GÜNÜ'NDE EN ÇOK REKLAM ALAN TV KANALLARI
2014 YILINDA BABALAR GÜNÜ'NDE EN ÇOK REKLAM ALAN TV KANALLARI
No
TV Kanalları
Süre (Sn)
Reklam Adedi
No
TV Kanalları
Süre (Sn)
Reklam Adedi
1
Show TV
1.351
58
1
CNNTürk
3.097
147
2
NTV
1.271
97
2
Habertürk
2.737
172
3
ATV
1.108
66
3
ATV
2.400
96
4
Habertürk
937
64
4
NTV
2.381