Anadolu Kültürleri Festivali “Gelenekselleşme” Yolunda
Yapılan açıklamada, üç gün boyunca gerçekleştirilen etkinliklerde yer alan hemşehri dernekleri aracılığıyla Adana’da tam bir kültürler mozaiği yaşandığını, festivalde dayanışma, kardeşlik ve aidiyet duygularının pekiştirilmesi adına hayli renkli görüntüler sergilendiğine dikkat çekildi. İl Kültür ve Turizm Müdürü Sabri Tari’nin, “Adana Anadolu Kültürleri Festivali”nin gelenekselleştirilmesine yönelik kararlılığın pekiştiğini belirttiği açıklamada şu görüşlere yer verildi;
YOĞUN İLGİ SEVİNDİRDİ
“Adana’mızda bu yıl ilk kez düzenlediğimiz ve üç gün süren “Valimiz Sayın Mustafa Büyük ve Eşi Hanımefendi Emine Hayriye Büyük’ün katılımıyla Anadolu Kültürleri Festivali”nin gördüğü yoğun ilginin yanı sıra Adana’da faaliyet gösteren hemşehri derneklerimiz ve vatandaşlarımızın yoğun katılımı, ilimizin festivaller kenti olması yolunda emin adımlarla ilerlediğinin somut bir göstergesi olmuştur. İl Kültür ve Turizm Müdürlüğümüzün organizesinde, Adıyamanlılar, Ağrılılar, Aksaraylılar, Aladağlılar, Besnililer, Bilecikliler, Bitlisliler, Ceyhanlılar, Darendeliler, Diyarbakırlılar, Elazığlılar, Erzurumlular, Fekeliler, Hataylılar, Hekimhanlılar, İslahiyeliler, Kahramanmaraşlılar, Karaisalılar, Kars-Iğdır-Ardahanlılar, Kilisliler, Malatyalılar, Muşlular, Niğdeliler, Osmaniyeliler, Pozantılılar, Saimbeyliler, Siirtliler, Şanlıurfalılar, Tarsuslular, Tufanbeylililer, Tuncelililer, Trabzonlular, Vanlılar, Yozgatlılar ve Yumurtalıklılar Derneklerimizce, illerimizin tanıtımlarına yönelik slayt ve animasyon gösterileri, şiir dinletileri, yörelere mahsus halk oyunları, mutfak kültürü, yörelerin tarihi özelliklerini yansıtan geleneksel el sanatları, sıra geceleri, semah gösterileri ve konserlerin ilgi ve beğeniyle takip edilmesi, bu festivalin gelenekselleşmesi gerektiğinin ipuçlarını vermiştir”.
FESTİVAL TEŞEKKÜRÜ
“Bu duygu ve düşüncelerle, “Adana Anadolu Kültürleri Festivali”nin düzenlenmesinde emeği geçen başta Kültür ve Turizm Bakanımız Sayın Ömer Çelik, Valimiz Sayın Mustafa Büyük ve Adana Milletvekillerimiz olmak üzere tüm kişi, kurum ve kuruluşlarımıza, katılımcılarımıza vatandaşlarımıza ve festival boyunca gerçekleştirilen etkinlikleri kamuoyuna duyuran tüm medya mensuplarımıza teşekkür ederiz”dedi.
Yapılan açıklamada, üç gün boyunca gerçekleştirilen etkinliklerde yer alan hemşehri dernekleri aracılığıyla Adana’da tam bir kültürler mozaiği yaşandığını, festivalde dayanışma, kardeşlik ve aidiyet duygularının pekiştirilmesi adına hayli renkli görüntüler sergilendiğine dikkat çekildi. İl Kültür ve Turizm Müdürü Sabri Tari’nin, “Adana Anadolu Kültürleri Festivali”nin gelenekselleştirilmesine yönelik kararlılığın pekiştiğini belirttiği açıklamada şu görüşlere yer verildi;
YOĞUN İLGİ SEVİNDİRDİ
“Adana’mızda bu yıl ilk kez düzenlediğimiz ve üç gün süren “Valimiz Sayın Mustafa Büyük ve Eşi Hanımefendi Emine Hayriye Büyük’ün katılımıyla Anadolu Kültürleri Festivali”nin gördüğü yoğun ilginin yanı sıra Adana’da faaliyet gösteren hemşehri derneklerimiz ve vatandaşlarımızın yoğun katılımı, ilimizin festivaller kenti olması yolunda emin adımlarla ilerlediğinin somut bir göstergesi olmuştur. İl Kültür ve Turizm Müdürlüğümüzün organizesinde, Adıyamanlılar, Ağrılılar, Aksaraylılar, Aladağlılar, Besnililer, Bilecikliler, Bitlisliler, Ceyhanlılar, Darendeliler, Diyarbakırlılar, Elazığlılar, Erzurumlular, Fekeliler, Hataylılar, Hekimhanlılar, İslahiyeliler, Kahramanmaraşlılar, Karaisalılar, Kars-Iğdır-Ardahanlılar, Kilisliler, Malatyalılar, Muşlular, Niğdeliler, Osmaniyeliler, Pozantılılar, Saimbeyliler, Siirtliler, Şanlıurfalılar, Tarsuslular, Tufanbeylililer, Tuncelililer, Trabzonlular, Vanlılar, Yozgatlılar ve Yumurtalıklılar Derneklerimizce, illerimizin tanıtımlarına yönelik slayt ve animasyon gösterileri, şiir dinletileri, yörelere mahsus halk oyunları, mutfak kültürü, yörelerin tarihi özelliklerini yansıtan geleneksel el sanatları, sıra geceleri, semah gösterileri ve konserlerin ilgi ve beğeniyle takip edilmesi, bu festivalin gelenekselleşmesi gerektiğinin ipuçlarını vermiştir”.
FESTİVAL TEŞEKKÜRÜ
“Bu duygu ve düşüncelerle, “Adana Anadolu Kültürleri Festivali”nin düzenlenmesinde emeği geçen başta Kültür ve Turizm Bakanımız Sayın Ömer Çelik, Valimiz Sayın Mustafa Büyük ve Adana Milletvekillerimiz olmak üzere tüm kişi, kurum ve kuruluşlarımıza, katılımcılarımıza vatandaşlarımıza ve festival boyunca gerçekleştirilen etkinlikleri kamuoyuna duyuran tüm medya mensuplarımıza teşekkür ederiz”dedi.









