İnternet, televizyonu üçe katladı

Günün 6 saatini internette, 2 saatini ise TV karşısında geçiriyoruz

Günün 6 saatini internette, 2 saatini ise TV

karşısında geçiriyoruz

Hayatımıza hızla dahil olan internet, geleneksel medya olan TV’nin önüne

geçmiş ve sadece bir yıl içinde internet bağımlılığını yüzde 60 arttırmış

durumda. Film-dizi seyretmekten alışveriş yapmaya, araştırmadan sosyal

medyaya kadar her konuda başvurduğumuz internetin Türkiye’deki aktif

kullanıcısı sayısı ise 48 milyon kişi... Bu aktif kullanıcılar nerede zaman

geçiriyor derseniz; 6 saatin 3 saatini sosyal medyada, geriye kalan 3

saatini ise internette sörf yapmaya ayırıyor. Ve bu 3 saat içinde de yoğun

olarak alışveriş yapıyorlar!

Tüm dünyada hızla yayılan internet kullanımı, geleneksel medyaların önüne geçmiş

durumda. Evlerimizin vazgeçilmezi olan televizyonu kullanım oranıyla üçe katlayan

internetin Türkiye’deki aktif kullanıcı sayısı ise 48 milyon kişi… 48 milyonluk aktif

kullanıcının araştırmalara göre günün ortalama 6 saat 46 dakikasını bilgisayar, tablet

ya da cep telefonu ekranı karşısında yani internette geçirdiğini söyleyen CRM Medya

Ajans Başkanı Ramazan Becer, televizyon başında harcanan sürenin ise 2 saat 14

dakika olduğunu söyledi.

Ramazan Becer: Türkiye online alışverişte rekor kırıyor

Türk insanının interneti yoğun olarak kullandığını, bu nedenle de alışveriş yaparken

internetten satın alım yaptığını belirten Ramazan Becer, ”Bu değişimden dolayı

Türkiye online alışverişte sürekli rekor büyüme yaşıyor. Sadece bir yıl içinde internet

bağımlılığımız yüzde 60 artmış durumda. Türkiye’de günün 6 saat 46 dakikasını

internette geçiren 48 milyonluk bir kitle var. Bu kitle sürekli sosyal medya ve diğer

kanallarda kendilerine ulaşmak için aktif bir çalışma içinde olan e-ticaret siteleri ile

temas halinde. Doğal olarak her yıl önemli bir kitle, fiziki mağazalardan uzaklaşarak

online mağazaların müşterisi konumuna geliyor. Online alışverişin rahatlığı da bu

değişimi hızlandırıyor” dedi. Bu rakamlara bakarak Türkiye nüfusunun yüzde 60’ının

internete bağlı olduğunu aktaran CRM Medya Ajans Başkanı Ramazan Becer,

yapılan araştırmalardan hareketle 48 milyon kişinin yüzde 87’sinin internete düzenli

olarak her gün girdiğinin altını çizdi. Haftada en az bir kez girenlerin oranının ise

yüzde 9 ile sınırlı kaldığını söyleyen Ramazan Becer, internette geçirilen sürenin 3

saat 1 dakikasının sosyal medya kanallarına ayrıldığının altını çizdi. Bu 3 saat içinde

ise insanların en çok Youtube’u tıkladığı aktaran CRM Medya Ajans Başkanı

Ramazan Becer, Youtube’dan sonra insanların sırasıyla Facebook, Instagram,

Twitter, WhatsApp ve Messenger’da vakit geçirdiğini aktardı.