Ünlü reklam ve blog yazarı, öğrencilerle tecrübelerini paylaştı

Hasan Kalyoncu Üniversitesi (HKÜ) İletişim Fakültesinde, ünlü blog yazarı Selim Tuncer’in

‘’Soyut Şeylerin Ekonomisi’’ konferansı düzenlendi.

“KAVRAMLARIN VE KÜLTÜRÜN, REKLAMDA ÇOK ÖNEMLİ BİR YERİ VARDIR”

HKÜ İletişim Fakültesi cep sinemasında düzenlenen konferansa iletişim fakültesi öğretim

üyeleri ve öğrencileri katıldı. Sosyal medya alanında; reklam, marka, imaj ve görsellik

konularının öneminin vurgulandığı ‘’Soyut Şeylerin Ekonomisi’’ söyleşisini reklam ve blog

yazarlığı alanında uzman Selim Tuncer yaptı. Katılımcılara, kültür ve marka ekonomisi

hakkında bilgiler veren Tuncer, yaşadığı tecrübeleri ve alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları da

kendisini dinleyenlerle paylaştı. “Kavramların ve kültürün, reklamda çok önemli bir yeri vardır”

diyen Tuncer, örnekler üzerinden reklamcılığın önemine dikkat çekti.

“BU TOPRAKLARI MARKALAŞTIRMALIYIZ’’

Selim Tuncer: ‘’Reklamcılığın harcı duygu ve hikâyeler, reklamlar ancak hikâyelerle ve

duygularla yaşıyor. Bu son 15 senedir keşfedildi. Ben bunu daha öncesinde de söylüyordum.

Hikâyesiz marka olmaz. İnsan algısı böyle çalışır. Dünyada ilk 500’e giren bir markamız

olmalı, ilk sıralamaya giren reklamlar, kültürü reklama empoze eden ya da finansal yönden iyi

olan ülkelerin reklamlarıdır. Reklamını iyi yapan ülkelerin kavramları iyi araştırmış olmaları ve

daha detaycı şekilde düşünmüş olmaları, onları bir adım öne taşıyor. Marka bu sebepten

dolayı ön plana çıkıyor. Marka deyince aklımıza gelmesi gereken ilk kavram, soyut şeyleri

inşa etmekle olayların başlayacağıdır. Öncelikle bu toprakları markalaştırmalıyız, bunu da

ancak kültür ve sanatla gerçekleştirebiliriz. Üstünde oturduğumuz kültürel serveti kültürel

sermayeye dönüştürebilmeli, yattığı yerden çıkartıp yücelttiğimiz soyut değerleri, ürün ve

hizmetlerimize yükleyebilmeliyiz. Bu farkındalığı yaratmak amacıyla çalışmalarımızı

yürütmeliyiz‘’ dedi.

ÖĞRENCİLERİN SORULARINI CEVAPLADI

Öğrencilerin büyük bir ilgi ve beğeni ile takip ettiği programda Tuncer, öğrencilerin sorularını

cevapladı. Öğrencilere yaşam tecrübelerinden sıkça bahseden Tuncer: ’’Markaların reklama

dönüşmesi ve iyi bir reklam olabilmesi için kültür ve kavramları iyi bilmeliyiz. Soyut şeyleri

inşa ederken evrensel boyutlara bakmalıyız’’ dedi. Tuncer daha sonra HKÜ İletişim Fakültesi

Öğretim Üyeleri ve Öğrencileriyle hatıra fotoğrafı çektirdi.