Türbe Ziyaretine 20 Bin Kişi
AHA-BATMAN- Batman yüzyıllardır devam eden bir geleneğe ev sahipliği yapıyor.
Beşiri yolu üzerindeki Kanireval mevkiindeki Zilan Şeyhi türbelerine bu yıl da Türkiye'nin her bölgesinden on binlerce insan akın etti.
Batman Örme gözü köyünde bulunan Zilan Şeyhi türbesini yurdun dört bir yanından gelen yaklaşık 20 bin kişi ziyaret etti. Her yıl Mayıs ayının üçüncü Cumartesi günü başlayıp pazar günü öğleden sonra biten türbe ziyaretleri yine renkli görüntülere sahne oldu. 13 yıl aradan sonra tekrar ziyarete açılan türbe ziyaretinde Müritler şeyhe ulaşmak ve elini öpmek için izdiham oluşturdu.
Özellikle Samsun, Giresun, Ordu gibi Karadeniz il ve ilçeleri ile Ankara, İstanbul, Trabzon Diyarbakır, İzmir, Antalya gibi büyük illerden gelen misafirler için Kanireval Ziyaret mevkiinde müritler için adeta bir çadır kent kuruldu. Araçlar için park alanı oluşturuldu. Seyyar tuvaletler kuruldu ve hatta seyyar bir sağlık çadırı bile açıldı.
Bin 500 güvenlik görevlisi türbeye gelen müritlerin güvenliğini sağladı. Bu arada bazı siyasi parti temsilcilerinin de türbe ziyaretine geldikleri dikkat çekti.
500 METRELİK YER SOFRASI
Zilan Tarikatı Şeyhi Selman Bağdu, türbe ziyaretine yurdun çeşitli illerinden gelen misafirlerini metrelerce uzunluğunda ki yer sofrasında ağırladı. Dev kazanlarda pişirilen yemekler için 15 büyükbaş 60 küçükbaş hayvan kesildi. 1 ton, pirinç, 550 kilo domates, biber ve patates kullanıldı. Yurdun dört bir yanından gelen müritler kurulan 500 Metrelik yer sofrasında birlikte yemek yedikten sonra vedalaşarak memleketlerine geri dönmeye başladı.
Batmanlı Müritlerin Karadeniz Bölgesinden gelen Müritlere yakın ilgi göstermeleri de dikkatlerden kaçmadı. Bu arada Beşiri ilçe Jandarma Komutanlığı ekiplerinin ziyaret giriş ve çıkışlarında geniş güvenlik önlemleri aldıkları görüldü.
DOĞU VE BATI SENTEZİNİ BİR ARAYA GETİRDİK
Şeyh Selman Bağdu, 13 yıl aradan sonra ilk kez 65 yıldan bu yana sürmekte olan türbe ziyaretlerini yeniden başlattıklarını ifade ederek,"Türbede çok güzel manevi bir hava var. Çok güzel bir atmosfer var. Yöremizde çok güzellikler yaptık. Doğu ve Batı sentezini bir araya getirdik. Buradaki insanlarımız, Kürdü, Türkü, Arabı, Çerkezi, Lazı demeden hepimiz bir sofrada bir ekmeği paylaşıp yemeği beraber yedik. İnşallah bunlarında devamı ülkemizin dört bir tarafına yayılacaktır." dedi.
HABER-Recep OKUYUCU