Sigarasız Okul
AHA-ISPARTA-Yeşilay Cemiyeti Isparta Şubesi, öğretmenleri sigara içmeyen Gülistan İlköğretim Okulu'nu 'Örnek Okul' ilan ederek, okulun Müdür ve öğretmenlerini ödüllendirdi.
Konu ile ilgili olarak Yeşilay Cemiyeti Isparta Şubesi Gülistan İlköğretim Okulu çok amaçlı salonunda bir program düzenlendi. Programa; Vali Yardımcısı Bekir Kaya, Sağlık İl Müdürü Dr. Süleyman Önal, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Ali Tabur, Yeşilay Cemiyeti Isparta Şubesi Başkanı Hasan Özgüleç, Okul öğretmen ve öğrencileri katıldı.
Programda ilk olarak kürsüye; Yeşilay Cemiyeti Isparta Şube Başkanı Hasan Özgüleç geldi. Özgüleç konuşmasında; "Sigara, birçok ölümcül hastalıktan daha kötü bir illettir. Sakın bunu kullanmayın ve kullananların da terk etmesi için telkinde bulunun. Bugün burada, içinde bulunduğumuz Gülistan İlköğretim Okulundaki öğretmenlerimizi kutlamak ve onlara ödül vermek için geldik. Zira bu okulda hiçbir öğretmenimiz sigara içmiyor. Son olarak sigara tiryakisi öğretmen Hasan Baran da sigarayı bıraktı. Artık bu okulda kesinlikle sigara içilmiyor.
Bu nedenle ben, başta okul müdürü Mehmet Yılmaz olmak üzere, tüm öğretmenlerimizi kutluyorum. Bu hareketleri ile bir anlamda öğrencilerimize de çok güzel örnek olmaktadırlar" dedi.
Daha sonra kürsüye gelen İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Ali Tabur da konuşmasında; "Öğretmen sadece derse girip, branşına göre dersini verip çıkıp giden kişi değildir. Öğrenmek sadece sınıfta olmaz, sınıf dışında da öğrenmek olur. Onun için öğretmenlerimizin sınıf dışındaki hal ve hareketleri de öğrenciler için çok önemli bir örnek teşkil etmektedir. Sigara içen bir öğretmen öğrencilere kötü örnek oluyor demektir. Ama bugün bu okulumuzda görüyorum ki, tüm öğretmenlerimiz son derece kötü bir alışkanlık olan sigarayı bırakmış. Bu çok sevindirici bir durumdur. Ben hepsini kutluyorum" dedi.
İl Sağlık Müdürü Uzman Dr. Süleyman Önal da programda yaptığı konuşmasında; "Medeni toplumlar her yönden sağlıklı olmak durumundadırlar. Bu sadece beden sağlığı demek değildir. İnsanlar ruhen ve sosyal açıdan da sağlıklı olmalıdırlar. Bu üçlü yoksa insan sağlıklı sayılmaz.
İşte, bu sağlık olayının baş düşmanı alkolün yanında sigaradır. Zira sigara içen bir kişi bedenen sağlıksız olduğu gibi, ruhen ve sosyal açıdan da sağlıksızdır. Onun için uyuşturucu, alkol ve sigara gibi kötü alışkanlıklardan uzak durmak zorundayız. İnsan hayatında geri getirilemeyen iki önemli unsur vardır. Bunlar zaman ve sağlıktır. Nasıl insan yaşadığı bir dakika öncesini geri getiremiyorsa, kaybolan sağlığını da geri getirmesi mümkün değildir. Bu nedenle, sağlıklı iken sağlığımızın değerini bilmeli ve kullanılması hiç gereksiz olan sigaradan uzak durmalıyız ve asla onu kullanmamalıyız. Hatta denemeye bile tenezzül etmemeliyiz" dedi.
Programda son konuşmayı Vali Yardımcısı Bekir Kaya yaptı. Kaya da konuşmasında; "Bu okulumuzda görev yapan 45 öğretmen sigara kullanmıyor. Bu çok sevindirici bir durumdur. Bu okulumuzun diğer okullara da örnek olmasını diliyorum. İnşallah, öğretmenleri sigara içmeyen okullarımızın sayısı her geçen gün artar.
Bilindiği gibi eğitim aile ocağında başlar. Yani çocuklar anne ve babalarının davranışlarına çok dikkat ederler. Eğer bir anne veya baba evdeki çocuğun yanında sigarasını tüttürüp evi duman altı ediyorsa hem kendi çocuklarına kötü örnek oluyor hem de onların sağlığı ile oynuyor demektir" dedi.
Programda yapılan konuşmaların ardından plaket ve hediye takdimine geçildi. Bu doğrultuda okulda görev yapan 45 öğretmenin sigarayı bırakması nedeniyle okul müdürü Mehmet Yılmaz'a, Yeşilay Cemiyeti Isparta Şubesi adına Vali Yardımcısı Bekir Kaya tarafından plaket takdim edildi. Ardından, okuldaki sigara tiryakileri arasında bulunan ve son olarak sigarayı bırakan Öğretmen Hasan Baran ile sigarayı daha önce bırakan diğer öğretmenlere hediyeleri verildi.
HABER- Yunus ÖZLER