ŞEHİTLERİMİZİN HATIRALARI BU MÜZEDE YAŞAYACAK
Bir süre önce Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından restore edilen milli mücadelenin ilk planlarının hazırlandığı tarihi Şeyh Sadi Tekkesi, vatan uğrunda şehadet şerbetini içmiş şehitlerimizin anılarını yaşatmaya hazırlanıyor.
Bir süre önce Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından restore edilen milli mücadelenin ilk
planlarının hazırlandığı tarihi Şeyh Sadi Tekkesi, vatan uğrunda şehadet şerbetini içmiş
şehitlerimizin anılarını yaşatmaya hazırlanıyor.
Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün, tarihi Havza mitingi öncesinde Samsun ahalisinin gizlice
buluşup çetelerin saldırılarına karşı ilk direniş planlarının hazırlanıp, stratejilerinin yapıldığı
Şeyh Sadi Tekkesi restorasyonu bitti.
GÜNEYDOĞU ŞEHİTLERİMİZİN HİKAYELERİ ANLATILACAK
Geçmişten bugüne kadar vatan uğrunda can vermiş şehitlerimizin anılarının yaşatılacağı
Şeyh Sadi Tekkesi ve Kuvayi Milliye Ruhu binasını gezen Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı
Yusuf Ziya Yılmaz, ekran üzerine yansıtılan görüntüler eşliğinde Çanakkale Destanı'nın ve
Kurtuluş Mücadelesinin anlatıldığı Tekke'de bir de Güneydoğu şehitlerinin öykülerinin
anlatılacağı bir hikaye yapılması talimatını verdi.
DUYGULANDIRAN EKRAN
Kuvayi Milliye Müzesi olarak ziyaretçilere kapılarını açacak olan Tekke'nin içerisinde yer
alan şehitlerimizin isimlerinin ve fotoğraflarının döndüğü ekranı izleyen Başkan Yılmaz, duygu
dolu anlar yaşadı. Tekke'nin içerisinde yer alan ayrıca Kıbrıs Harekatı'nda yaşanılanların yer
aldığı o günkü gazete küpürleri ve Kıbrıs Gazileri'nin fotoğraflarını inceleyen Başkan Yılmaz,
millet olarak şehitlerimizi her zaman yüreğimizde taşıyoruz. Onların hiçbir zaman ölmediğini
dinimizce de biliyoruz. Bunu gençlerimize, gelecek nesillerimize de inşallah restore ettiğimiz
Kuvayi Milliye müzemizde daha yakından göstereceğiz" diye konuştu.
"BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ OLARAK TARİHİ YENİDEN GÜN YÜZÜNE ÇIKARDIK"
Kuvayi Milliye Müzesi olarak hizmet verecek Şeyh Sadi Tekkesi'nin Samsun'un Milli
Mücadele tarihi açısından büyük bir önemi bulunduğunu ifade eden Samsun Büyükşehir
Belediye Başkanı Yılmaz, ''Büyük Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün milli mücadelenin ilk
adımını attığı şehrimizdeki ziyaretleri ve görüşmeleri kadar, bunları gerçekleştirdiği mekanlar
da tarihimiz açısından çok önemli ve değerli. Bu açıdan Büyükşehir Belediyesi olarak, bu
mekanlarımızı bulup restore ederek yaşatmayı ve halkımızın hizmetine sunmayı misyon
edindik. Şey Sadi Tekkesi'ni ilk görünce tüylerimiz diken diken olmuş, harabiyeti bizleri
üzmüş, utandırmıştı. Ancak tarihimize yakışır bir şekilde restore ederek kentimize yeniden
kazandırmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Kuvayi Milliye müzemiz şimdiden hayırlı olsun. En kısa
sürede burası halkımızın ziyaretine açılacak" şeklinde konuştu.