ŞEHİTLERİMİZİN HATIRALARI BU MÜZEDE YAŞAYACAK

Bir süre önce Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından restore edilen milli mücadelenin ilk planlarının hazırlandığı tarihi Şeyh Sadi Tekkesi, vatan uğrunda şehadet şerbetini içmiş şehitlerimizin anılarını yaşatmaya hazırlanıyor.

Bir süre önce Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından restore edilen milli mücadelenin ilk

planlarının hazırlandığı tarihi Şeyh Sadi Tekkesi, vatan uğrunda şehadet şerbetini içmiş

şehitlerimizin anılarını yaşatmaya hazırlanıyor.

Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün, tarihi Havza mitingi öncesinde Samsun ahalisinin gizlice

buluşup çetelerin saldırılarına karşı ilk direniş planlarının hazırlanıp, stratejilerinin yapıldığı

Şeyh Sadi Tekkesi restorasyonu bitti.

GÜNEYDOĞU ŞEHİTLERİMİZİN HİKAYELERİ ANLATILACAK

Geçmişten bugüne kadar vatan uğrunda can vermiş şehitlerimizin anılarının yaşatılacağı

Şeyh Sadi Tekkesi ve Kuvayi Milliye Ruhu binasını gezen Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı

Yusuf Ziya Yılmaz, ekran üzerine yansıtılan görüntüler eşliğinde Çanakkale Destanı'nın ve

Kurtuluş Mücadelesinin anlatıldığı Tekke'de bir de Güneydoğu şehitlerinin öykülerinin

anlatılacağı bir hikaye yapılması talimatını verdi.

DUYGULANDIRAN EKRAN

Kuvayi Milliye Müzesi olarak ziyaretçilere kapılarını açacak olan Tekke'nin içerisinde yer

alan şehitlerimizin isimlerinin ve fotoğraflarının döndüğü ekranı izleyen Başkan Yılmaz, duygu

dolu anlar yaşadı. Tekke'nin içerisinde yer alan ayrıca Kıbrıs Harekatı'nda yaşanılanların yer

aldığı o günkü gazete küpürleri ve Kıbrıs Gazileri'nin fotoğraflarını inceleyen Başkan Yılmaz,

millet olarak şehitlerimizi her zaman yüreğimizde taşıyoruz. Onların hiçbir zaman ölmediğini

dinimizce de biliyoruz. Bunu gençlerimize, gelecek nesillerimize de inşallah restore ettiğimiz

Kuvayi Milliye müzemizde daha yakından göstereceğiz" diye konuştu.

"BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ OLARAK TARİHİ YENİDEN GÜN YÜZÜNE ÇIKARDIK"

Kuvayi Milliye Müzesi olarak hizmet verecek Şeyh Sadi Tekkesi'nin Samsun'un Milli

Mücadele tarihi açısından büyük bir önemi bulunduğunu ifade eden Samsun Büyükşehir

Belediye Başkanı Yılmaz, ''Büyük Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün milli mücadelenin ilk

adımını attığı şehrimizdeki ziyaretleri ve görüşmeleri kadar, bunları gerçekleştirdiği mekanlar

da tarihimiz açısından çok önemli ve değerli. Bu açıdan Büyükşehir Belediyesi olarak, bu

mekanlarımızı bulup restore ederek yaşatmayı ve halkımızın hizmetine sunmayı misyon

edindik. Şey Sadi Tekkesi'ni ilk görünce tüylerimiz diken diken olmuş, harabiyeti bizleri

üzmüş, utandırmıştı. Ancak tarihimize yakışır bir şekilde restore ederek kentimize yeniden

kazandırmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Kuvayi Milliye müzemiz şimdiden hayırlı olsun. En kısa

sürede burası halkımızın ziyaretine açılacak" şeklinde konuştu.