'nevruz, Türk Dünyasında Birlik Ve Beraberliğin Simgesidir'
AHA BALIKESİR- Edremit Belediye Başkanı Tuncay Kılıç, “Nevruz, Türk dünyasında birlik ve beraberliğin simgesidir” dedi.
Edremit Belediye Başkanı Tuncay Kılıç, Nevruz Bayramının, binlerce yıldır Türk Coğrafyası olan Asya'dan, Balkanlara, Ortadoğu'dan Anadolu'ya kadar halkları birbirine bağlayan güçlü bir kültürel bağ olduğunu söyledi.
“Nevruz; yeni bir gün, yeni bir yılın başlangıcı olup, baharın gelişini, doğanın uyanışını müjdeleyen, umut dolu başlangıçların, bolluk ve bereketin simgesi olarak kabul edilmektedir. Nevruz, aynı zamanda birlik ve beraberliğin simgesidir. İnsanların bahar coşkusunda birleştiği, beraberliği, kardeşliği simgeleyen Nevruz' u, bayram sevinci içinde kutlamalıyız” diyen Belediye Başkanı Tuncay Kılıç, “Asya’dan Balkanlara, Ortadoğu’dan Anadolu ya kadar geniş bir coğrafyada Nevruz Bayramı, binlerce yıldır kutlanmaktadır.
Nevruz Bayramı, bu coğrafyada yaşayan insanların ortak kültür zenginliğini oluşturmaktadır. Bu nedenle Nevruz, bu büyük coğrafyada halkları birbirine bağlayan güçlü bir kültürel bağdır. Baharla birlikte doğada yaşanan hareketlilik, ortaya çıkan renk şöleni, bir bütünü oluşturan farklılıkların gözler önüne serdiği manzara, doğayla insan bütünleşmesini, çeşitliliklerin toplumsal hayata kattığı zenginliği de temsil etmektedir. Sevgi, hoşgörü, karşılıklı saygı ve anlayışı benimseyen Türk Milleti, tarih boyunca birbirine sarsılmaz bağlarla kenetlenmiş, ortak sevinç, umut ve kederleri paylaşmış, geçmişinden aldığı bu güçle geleceğe güvenle bakmıştır” dedi.
Bu duygularla, geleceğimizin bugün yaşadığımızdan daha güzel, barışçı ve bereket dolu olmasını temenni eden Başkanı Tuncay Kılıç, “bütün vatandaşların Nevruz Bayramı’nı kutladı.
HABER-ENVER DOLGUN