Kucağında çocuk İle Nikah Masasında
AHA-İSTANBUL- Beyoğlu Belediyesi’nin düzenlediği “Toplu Nikâh Töreni”nde 65 çift dünya evine resmen girdi. Nikâhlarını Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan’ın kıydığı çiftlerin çoğunluğunun yanlarında çocukları, birkaç aylık bebekleri bile vardı. Anneler gelinlikleriyle babalar damatlıklarıyla kucaklarında çocuklarını alarak hatıra fotoğrafı çektirdi.
Beyoğlu Belediyesi Aynalıkavak Semt Konağı’nda düzenlenen nikâh töreninde ayrı bir heyecan ve mutluluk vardı. Yıllardır resmi nikâhları bulunmayan çiftler çoluk çocuğa karışmış olmalarına rağmen imkânsızlık ya da ihmal nedeniyle evlilik cüzdanlarına sahip değillerdi. Aynı zamanda sosyal bir sorun olan bu durum belediyenin her yıl düzenlediği “Toplu Nikâh Töreni” ile bir anlamda çözüme kavuşturuldu.
Düzenlenen törende her şey düşünüldü. Semt konağının bahçesi kır düğünü için hazırlandı. Gelinlikler Beyoğlu Belediyesi Semt Konakları tarafından karşılanırken, gelin başları da buradaki kuaför kursuna katılan hanımlar tarafından yapıldı. Düğün pastası kesildi, Adnan Yavuzer’in seslendirdiği oyun havalarında gelinler damatlar karşılıklı oynadı.
Nikâh töreni sırasında Başkan Ahmet Misbah Demircan “Çoktan aile olmuş ve hatta çoluk çocuğa karışmış çiftler var burada. Bu nedenle bu nikâhın ayrı bir önemi anlamı var. Böyle bir hizmeti yapmak aynı zamanda sosyal bir sorumluluktu biz de devam ettiriyoruz. Yeni, resmen evlenen çiftlerimize çocukları ile birlikte mutlu bir ömür diliyorum” dedi.
Bu sırada ise en çok dikkati çeken bebekleriyle birlikte dünya evine giren Canan - Osman Aydın çiftiydi. 7 aylık oğulları Arda ile nikâh masasına oturan çift 2 yıl önce “evlendiklerini” söyledi. İmkânsızlıklar ve ihmal nedeniyle bu kadar süre resmi nikâhsız olan çift çocukları olduktan sonra belediyenin de desteğiyle resmi nikâh kıymaya karar verdiklerini belirtti. İşçi olan Osman Aydın, “İhmal ettik. Düğün yapacak durumumuz da yoktu. Belediyenin bu hizmeti ile biz de resmen karı-koca olduk. Beyoğlu Belediyesi’ne teşekkür ediyoruz” dedi. Gelin Canan Aydın ise “Gelinlik giyememiştim. Bu nedenle bu gün ben daha çok mutluyum. Çocuklarımız oldu ama her kadının hayali olan gelinliği bugün giydim. Evet’i canı gönülden söyledim” diye konuştu.
HABER- İdris BAYRAKTAR