Kömür Sıkıntısı Kapıda
AHA-ISPARTA- Rusya’nın çıkardığı kömürün yarısından fazlasını Çin’e satması nedeniyle bu yıl kömürde sıkıntı yaşanacağı belirtiliyor. Atılganlar Madencilik Şirketi sahibi Nurettin Yüzgül; “Fiyatlar şimdiden arttı. Özellikle Portakal Kömürde sıkıntı yaşanacak” dedi.
2009 – 2010 Kış Sezonu sona erdi. Kaloriferler ve sobalar Mayıs ayı başı itibariyle yakılmıyor. Dolayısıyla şimdi gözler önümüzdeki kış sezonuna çevrildi. Görülüyor ki, gelecek kış sezonunda her ne kadar 7 bin dolayında doğalgaz abonesi bulunsa da, hali hazırda büyük çoğunluğu kömür ile ısınan Isparta’da kömür sıkıntısı yaşanacağa benziyor.
YÜZGÜL; “RUSYA KÖMÜRÜN BÜYÜK BÖLÜMÜNÜ ÇİN’E SATIYOR”
Kömür fiyatlarının daha geçen kış sezonu biter bitmez artışa geçtiğini ve fiyatların şuanda 360 ila 420 dolar arasında değiştiğini ifade eden Atılganlar Madencilik Ltd. Şti. Sahibi Nurettin Özgül, konu ile ilgili olarak yaptığı açıklamada şu bilgileri verdi; “Bilindiği gibi geçen yıl kömürde az da olsa bir sıkıntı vardı. Ancak, bu yıl bu sıkıntının daha da yüksek olacağını ve sıkıntının şimdiden başladığını söyleyebilirim. Zira, Türkiye’nin kömür ithal ettiği ülke olan Rusya, çıkardığı kömürlerin büyük bölümünü Çin’e satmaya başladı. Dolayısıyla bu durum sadece Isparta’da değil, tüm Türkiye’de sıkıntıya neden olacağa benziyor.
“KÖMÜR FİYATLARI ŞİMDİDEN ARTIŞA GEÇMİŞ DURUMDA”
İşte bu nedenden dolayı, 2009 – 2010 Kış Sezonu daha yeni bitmesine ve önümüz yaz olmasına rağmen kömür fiyatları şimdiden arttı. Kömür ithal eden şirketler hem istedikleri kadar kömür alamıyorlar hem de zamanında alamıyorlar veya eskisi gibi vadeli alamıyorlar. Bu da kömür satışlarının önümüzdeki günlerde vadeliden peşine döneceğinin göstergesidir. Örneğin, benim irtibatta olduğum kömür ithali yapan şirket 800 bin ton kömür sipariş etmiş ama 100 bin ton kömür alabilmiş.
“RİSKİ BİZ ÜSTLENECEĞİZ, VADELİ KÖMÜR SATACAĞIZ”
Ama Isparta’da durum belli, vatandaşın hali ortada. Onun için kömürü biz tüm bu olumsuzluklara rağmen vadeli satacağız. Ortadaki olumsuzluğun bir kısmını kömür ithal eden şirketlere yükleyeceğiz, bir kısmını da biz üstleneceğiz. Böylece, vatandaşımıza taksitle kömür satış imkanı sağlayacağımıza inanıyorum.
“MÇK KARARI GEREĞİ ŞEHRE 7 BİN KALORİDEN DÜŞÜK KÖMÜR SOKULMUYOR”
Tüm bu anlatımlar sonunda ben vatandaşlarımıza kömürlerini şimdiden temin etmelerini öneriyorum. Zira, kömür fiyatları şuanda da artmış durumda ama bu kış sezonu başlangıcı öncesindeki fiyatlardan çok çok az olacaktır. Örneğin; şuanda kömürler 360 ila 420 dolar arasında satılıyor. Bu kış sezonu öncesi yani Ağustos – Eylül aylarında daha da yukarılarda olacaktır. Bilindiği gibi, Mahalli Çevre Kurulu kararı gereği Isparta’ya 7 bin kaloriden düşük kömür getirilmiyor.
“PORTAKAL KÖMÜRDE SIKINTI ŞİMDİDEN BAŞLADI”
Bu yıl özellikle Portakal kömürde sıkıntı yaşanacağa benziyor. Çünkü portakal kömür daha şimdiden piyasada yok. İleriki aylarda ise sıkıntı Ceviz kömüre de yansıyacağını tahmin ediyorum.
HABER- Yunus ÖZLER