James Bond skyfall çekimleri İstanbulda Başlıyor
AHA İSTANBUL- 007 James Bond serisinin son filmi Skyfallın en önemli sahneleri Eminönü Meydanı ve Kapalıçarşıda çekilecek
Son aylarda önemli Hollywood yapımlarına ev sahipliği yapan Fatih, bu sefer de James Bond ekibini ağırlayacak. Kültür ve Turizm Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul Valiliği, İl Emniyet Müdürlüğü tarafından da desteklenen yapıma Fatih Belediyesi çekim öncesi yapılan dekor ve stant alanlarının hazırlanması, esnaf görüşmeleri gibi tüm hazırlıklarda önemli ölçüde destek veriyor.
Başrolünü Daniel Craigin oynadığı James Bond Skyfall için Eminönü Meydanı, Mısır Çarşısı önü ve çevresi pazar alanına dönüştürülecek. Burada motosiklet kovalama sahneleri, araç patlatma sahneleri gibi aksiyon dozu yüksek sahneler çekilecek. Çekimler süresince Bankacılar Caddesi, Sultanhamam Caddesi, Büyük Postane Caddesi, Arpacılar Caddesi belirli günlerde Ulaştırma Koordinasyon Merkezi (Ukome) kararıyla trafiğe kapatılacak. Çekimlerin devam edeceği üç hafta boyunca Mısır Çarşısında ve girişlerinde herhangi bir kapatma olmayacak. Yerli ve yabancı ziyaretçiler Mısır Çarşısını çekimler boyunca gezebilecek.
Çekimlerin bir diğer ayağı ise Kapalıçarşıda yapılacak. Özellikle çatıda gerçekleştirilecek kovalamaca sahneleri için Anıtlar Kurulundan da izin alındı.
Çekimler 16 Nisan haftasında başlayacak ve 10 Mayısa kadar devam edecek. Filmin başrol oyuncuları Nisan sonu itibariyle Fatihe gelecek. Çekimler Eminönü Meydanı, Kapalıçarşı ve Balatta yapılacak. Filmin bu alanlar haricinde İstanbulda başka bir seti bulunmuyor.
Çekim yapılacak alanda bulunan esnafla ilgili de uzun zamandır çalışma yapılıyor. Yapımcılar çekim nedeniyle işleri aksayacak esnafla anlaşarak ödeme yapıyor ve sözleşme imzalıyor. Ancak kimi esnafın yapımcılardan astronomik ücretler istemesi de söz konusu. Fatih Belediyesi yetkilileri hem esnafa, hem de yapımcılara çözüm bulma ve uzlaşma anlamında yardımcı oluyor.
HABER-AHA