İpsalada Yöresel Yemek Yarışması Yapıldı
AHA EDİRNE- Her yıl 15-22 Nisan tarihleri arasında kutlanan Turizm haftası nedeniyle düzenlenen yöresel yemek yarışması bugün gerçekleştirildi.
İpsala Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü salonunda gerçekleştirilen yarışma etli, hamur ve tatlılar olmak üzere 3 kategoride yapıldı. Sağlık Grup Başkanı Dr. Muammer Devranoğlu, Nüfus Müdürü Sevil Can, Halk Eğitimi Merkezi Müdürü Hasan Özkul, İşletmeci Hasan Bayır,2010 Yılı Etliler Birincisi Aliye Gürsoy,2010 Yılı hamur birincisi Fatma Kutlubay ve 2010 yılı tatlı birincisi Gülşah Şimşekin jüri üyeliğini yaptığı yarışmada yemekler tek tek tadılarak ve görselliği de göz önünde bulundurularak puanlar verildi. Puanlama sırasında jürinin sıralamayı yapmakta zorlandığı görüldü.
İpsalada 4. kez düzenlenen yemek yarışmasında etli yemeklerde birinciliği 536 puanla etli akıtma (ördek) ile Muazzez Yenigün, ikinciliği 586 puanla kuzu etli keşkek ile Sema Özüdoğru, üçüncülüğü ise 356 puanla etli akıtma(kaz) ile Mümine Korkan oldu.
Hamur işlerinde sürpriz yumurta (pulupka)ile 410 puan alan Selda Özkaya birinci, Kuru fasulye dolması ile 402 puan alan Remziye Yıldırım ikinci ve su böreği ile 369 puan alan Fatma Balcı üçüncü oldu.
Tatlılar kategorisinde ise susamlı oturtma baklava ile 591 puan alan Ebru Dal birinci, Çalkama tatlısı ile 551 puan alan Yeliz Alyanak ikinci, Cevizli Kabak Böreği tatlısı ile 535 puan alan Remziye Atlı üçüncü oldu.
Jüri özel ödülünü ise yaprak sarması ile Sevda Saygıya verildi.
GÜRBÜZ,HEPİNİZ BİRİNCİSİNİZ
Birinci yarışmacıların ödüllerini veren İpsala Kaymakamı Mehmet Ali Gürbüz, Güzel bir günde bir aradayız. Bir kere bu yemekleri buraya yapıp getirebilmek büyük bir cesaret ister. Dolayısıyla katılımcı olan 40ın üzerindeki hanımefendiye teşekkür ediyorum. Hepiniz birincisiniz. Çünkü İpsala 30.000 nüfuslu bir ilçe, 7-8 bin hanemiz var. Bu hanelerde her gün yemekler pişiyor; ama yemeğini ben iyi yaparım diye cesaret edip buraya gelen sadece sizlersiniz. Dolayısıyla hem bu aktivitenin böyle güzel olmasında yemeklerinizi getirip katkıda bulunduğunuz için teşekkür ediyorum; aynı zamanda cesaretlerinizden ötürü de sizleri kutluyorum.dedi.
ÖZTÜRK,İLK DEFA TATTIĞIM YEMEKLER VARDI
İkincilerin ödüllerini veren Garnizon Komutanı P.Yarbay Rauf Öztürk, Gerçekten bütün katılımcılara başta Kaymakamlığa teşekkür ediyorum, katılımcılara ayrı ayrı ellerine sağlık diyorum. İlk defa bugün tattığım çok güzel yemekler vardı. Tatlılar harikuladeydi. Baştaki unlu yemekler de çok güzeldi. Ben tekrar katılımcılara çok teşekkür ediyorum, ellerinize sağlık diyorum. şeklinde konuştu.
KARAGÖZ,BU YARIŞMAYI ULUSLAR ARASI HALE GETİREBİLİRİZ
Yarışmada üçüncülerin ödüllerini veren İpsala Belediye Başkanı Mehmet Karagöz ise En güzel yöre yemeklerini bize bu gün herhalde 40ın üzerinde katılımcı bayan arkadaşımız vardı. Bu arada şunu da söylemek istiyorum. Her yıl festivalimizde İpsala yemek yarışmalarını yapıyoruz. Tabi Turizm Bakanlığı da Turizm Haftası nedeniyle bunları yapıyor. Önümüzdeki festival günlerinde gerçekten bu İpsala yemekleri ile ilgili yarışmayı daha büyük boyutlara yayalım. Yani bugün 50 kişi varsa festivalde 250 kişi olsun. Biz bu yarışmaya katılacak olan arkadaşlarımıza, az önce Esnaf Kefalet Kooperatifi Başkanımız da buradaydı Ona da bir öneri getirdim, biz Belediye olarak Esnaf Odası olarak Kaymakamımız da burada Kaymakamlığın da desteğiyle bu yemek yarışmalarını daha böyle ulusal boyuta taşımaya çalışalım. Daha sonra da belki uluslar arası boyuta da getirebiliriz. Örneğin Yunanistan örneğin Bulgaristan, komşularımız var, iyi ilişkilerimiz var. Onların da katılımını sağlayabiliriz. Ben hepinize özellikle katılımcılara bizi biraz ter içinde bıraksalar da çok zor olmasına rağmen jüri üyelerimize ve bütün katılımcılara çok teşekkür ediyorum. Yöremiz yemeklerini tanıtmaya devam edelim diyorum. Özellikle de dereceye giren arkadaşlarımızı kutluyorum. Kendilerine ödüllerini takdim ediyorum. Mümine Hanıma ayrıca bir teşekkür edeceğim. Neden biliyor musunuz, İpsala tanıtım kitaplarında hep şu son cümle var İpsalada kaz akıtmayı yemeden geçmeyin. Şimdi her gittiğim yerde bana soruyorlar Kaz akıtma nasıl olur?; bende İpsalaya gelin ikram edelim diyorum. İfadelerine yer verdi.
KORKAN,5 ELTİ KATILDIK, TATLI BİR REKABET VARDEDİ
Bu yıl dördüncüsü düzenlenen yöresel yemek yarışmasına Sarıcaali köyünden 5 elti olarak katıldıklarını söyleyen Remziye Korkan,Bizim için dereceye girmek önemli değil. Mühim olan yarışmak ve sunduğumuz yemeklerin beğenilmesini görmek.5 elti hamur işi yarışmasına katılarak aramızda tatlı bir rekabet oluşturduk dedi.
Önceki yarışmalarda ikinci olduğunu ifade eden Sevinç Akgöl ise bu sene hem çeşit bol, hem de katılımcılar daha fazla. Bu ilginin önümüzdeki yıllarda daha da artacağını tahmin ediyorum dedi.
48 çeşit yemeğin,36 yarışmacının katıldığı yarışmada hediye olarak plaket, gram ve çeyrek altın, diğer yarışmacılara ise katılım belgesi verildi.
HABER- MUSTAFA GÜLVEREN