Haklarına Sahip çıkmaya çağırıyoruz...
AHA-ADIYAMAN-Sağlık ve sosyal hizmet emekçileri sendikası Adıyaman temsilciliği başkanı Rıza Gürbüz Adıyaman Devlet Hastanesinde basın açıklaması düzenleyerek;
Halkı ve sağlık çalışanlarının hastanelere ve haklarına sahip çıkmaya çağırıyoruz! Türkiye’de sağlık hizmetleriyle ilgili beklenti, özellikler yoksulluğun ulaştığı boyut düşünüldüğünde çok açıktır; hizmet sunumunun düzeltilmesi, herkes için eşit, ücretsiz, nitelikle ve ulaşabilir hale getirilmesidir. Şimdi hükümetin sağlık taki gündemi kamu hastanelerinin özelleştirilmesi. Kamu hastane birlikleri yasası çıkacak sonrada hastaneleri özerkleştirecek, sonrada özelleştirecekler.
Çünkü Türkiye nin her yıl en az 3 en fazla 5 milyar lira özelleştirme gelirine ihtiyacı var. Sata sata bir şey kalmadı. Köprüler ve otoyoldan sonra barajlara sıra geliyor. Ardından enerji gelecek.2011–2012 yılında da kamu hastaneler eri satılacak. 2012 de kamuda hastane kalmayacak. Kamunun rolü denetleyici olacak. Vatandaşın cebinden çıkan para artacak. Vatandaş hasalıktan çok özel hastane ve sigorta şirketleriyle mücadele etmek zorunda kalacak. Biz sağlık ve sosyal hizmet emekçileri sendikası olarak KHB yasa tasarısının doğuracağı olumsuzlukların çok ciddi olacağını düşünüyoruz. Bu dönüşümün sağlık emekçileri kadar hatta daha fazla olarak halkı ilgilendirdiğini ve hizmet almasını olumsuz etkileyeceğini biliyoruz. Bu nedenle bütün topluma ‘’olağanüstü hal’’ çağrısında bulunuyoruz şeklinde konuştu
HABER: BURAK AKAY