Elli Liralık Rezalet...

AHA-TEKİRDAĞ-(ÇORLU)-Geçtiğimiz hafta Tekirdağ’da yapılan Açık Öğretim sınavlarında tam bir skandal yaşandı. NKÜ “Namık Kemal Üniversitesi” Rektörlük Binası Değirmen altı yerleşkesi 1.Kat D–101 No’lu derslikte sınava giren öğrencilere görevli öğretmen veya öğretmenler tarafından, tüm uyarılara rağmen yanlış soru kitapçıklarını dağıtmaları sonucunda birçok öğrencinin sınavının geçersiz sayılması ve sıfır puan alması söz konusu oldu.

Sadece 50TL ek görev ücreti almak adına görevlendirilen kişilerin dikkatsizliği, bilgisiz ve sorumsuz hareketleri yüzünden ortaya çıkan olumsuz tablonun hesabını kim verecek? Sorusunun cevabı bulunamıyor. Birçok eğitim sendikasının yöneticileri kendi üyelerine ek görev ücreti yazdırmak adına gösterdikleri çabanın altında ne yatıyor? Sınavlarda görevli olan kişilere hiç mi eğitim verilmiyor. Birçok öğrencinin geleceği söz konusuyken 50 TL için yapılan bu rezaletin hesabını verecek Devletin hiç yetkili kurumu yok mu? Geleceği ile oynanan insanlar hakkının silaha sarılarak mı almaları gerekiyor?

Namık Kemal Üniversitesinde sınava giren bir öğrencinin konuyla ilgili verdiği bilgiler, sorumsuzluğun ve eğitimsizliğin açık bir kanıtı oldu. İşte 50 TL ek görev için birçok öğrencinin geleceğiyle oynandığı o bilgiler; “03.04.2010 tarihinde saat 14.30’da NKÜ Rektörlük Binası Değirmen altı yerleşkesi 1.Kat D–101 No’lu derslikte sınava girdim. Sınav olduğum dersler; muhasebe uygulamaları, ticaret hukuku, kamu maliyesi. Bu derslerden gelecek puanları kabul etmiyorum. Cumartesi günü sınavın başlamasına yarım saat kala sınav salonuna alındık.

Salon da biri bayan biri erkek olmak üzere iki sınav görevlisi bulunuyordu. Öncelikle bayan öğretmen sınav sorularının bulunduğu kitapçığı kürsünün önünden başlayarak dağıttı. Daha sonra soruların cevaplarını işaretleyeceğimiz kâğıtları dağıttı. Benimle birlikte birkaç öğrenci sınav belgelerinin yanlış dağıtıldığını sınav görevlilerine bildirdik. Belgelerin öğrenciler adına düzenlenmiş olarak gönderildiğini söyledik. Sınıfta bulunan ben ve diğer öğrenciler yanlış dağıtılmış olan belgeleri olması gerektiği gibi birbirimize geri verdik.

Yanlış doldurulmuş bilgileri sildik ve doğrularını yazdık. Daha sonra ben soru kitapçıklarının da bu sıraya göre dağıtılması gerektiğini sınav öğretmenlerime söyledim. Onlarda tekrar kontrol edip doğru söylediğimi söylediler fakat bir sorun olmayacağını ve bu şekilde kalacağını söylediler. Salon öğretmenlerimden erkek olan öğretmen eline sınav kitapçıklarının kayıtlı olduğu listeyi alarak tek tek ismimizi okudu. Biz de elimizde olan kitapçık türünü söyledik ve öğretmen de liste de kayıtlı olanların yanına tekrar not aldı. Adıma kayıtlı olan kitapçık türü B iken ben sınavımı D kitapçık türü ile oldum. Sorumlu öğretmelerime defalarca uyarıda bulunmama ve D kitapçığını kabul etmediğimi söylememe rağmen dikkate alınmadım.

Sınavımı bitirip çıktım. Sınav binasında bu konuyla ilgili konuşacak yetkili birini bulamadım. Sınav nedeniyle çok kalabalık olduğu için sorduğum kişiler de ya yanlış yönlendirdi ya da bilmediğini söyledi. Bu konu o gün böyle kaldı. Ben de pazartesi gününü bekledim. Önce Tekirdağ Açık Öğretim Bürosunu aradım. Oradan onların yapabileceği bir şey olmadığını söyleyerek beni Eskişehir Anadolu Üniversitesi Dekanlığına yönlendirdiler ve irtibat numaralarını verdiler” Dedi.

Namık Kemal Üniversitesinde o tarihte görevli olan isimler tüm ısrarlı girişimlerimize rağmen bildirilmezken, olayın ört pas edilmeye mi çalışıldığı sorusu akıllara gelirken, Yetkilileri bir kez daha göreve davet ediyoruz. Konuyu ört pas etmeye çalışan yetkililerin acaba kendi çocukları aynı duruma düşse tepkileri nasıl olurdu? Devletin resmen aciz düşürüldüğünün açık kanıtı değimlidir. Yaşanan bu rezalet için yetkilileri göreve davet diyoruz.


HABER: ABDURRAHİM YILDIRIM