Edremit’in Zeytini ‘gen Merkezi’ Oldu
AHA-BALIKESİR
Edremit Zeytincilik Üretme İstasyonu Müdürlüğü’nün görev yapısı ve adı Bakanlar Kurulu kararı ile değiştirilip ‘Edremit Zeytincilik Üretim, Eğitim ve Gen Merkezi Müdürlüğü’ oldu.
Edremit Zeytincilik Üretme İstasyonu Müdürlüğü kurulduğu 1959 yılından bu yana bölgenin zeytincilik sektörüne büyük katkı sağladı. Bakanlar Kurulu kararı ile işletmenin görev ve yapısı yanı sıra adı da 51 yılda 3. kez değiştirildi ve yeni adı ‘Edremit Zeytincilik Üretim, Eğitim ve Gen Merkezi Müdürlüğü’ oldu.
1959 yılında Edremit Zeytincilik İstasyonu olarak kurulan, 1971 yılında kuruluşun adı ‘Edremit Deneme ve Üretme İstasyonu, 1987 yılında ise ‘Zeytincilik Üretme İstasyonu Müdürlüğü adını alan işletme son Bakanlar Kurulu kararı ile ‘Edremit Zeytincilik Üretim, Eğitim ve Gen Merkezi Müdürlüğü’ oldu.
Edremit Zeytincilik Üretim, Eğitim ve Gen Merkezi Müdürlüğü görevini halen Mehmet Balcı yürüttüğü kurum yurt içinde ve yurt dışında geliştirilmiş olan ve ekonomik değer taşıyan zeytin çeşitlerinin, çoğaltılması, muhafazası ve arzı, gerektiğinde bölge şartlarına uyumları yönünden denenmesi konularını da üstlendi.
HABER: Semra DOLGUN