Dursunbey'de Okullar çiçek Açtı

AHA BALIKESİR- Balıkesir ili Dursunbey ilçesi Selimağa Köyü İlköğretim Okulu, Necatibey Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü öğrencilerini ağırladı. Gönüllü öğrenciler sayesinde Selimağa İlköğretim Okulu çiçek açtı


Necatibey Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü öğrencileri Türkiye Toplum Hizmetleri Vakfı (TOVAK) İmece Projesi kapsamında düzenlenen etkinlik ile hafta sonunu Dursunbey ilçesi Selimağa Köyü İlköğretim Okulu’nda geçirdi.


Sabahın erken saatlerinde Necatibey Eğitim Fakültesi bahçesinde buluşan öğrenciler İmece kapsamında gerçekleştirecekleri 4. Proje için Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. İsmail Arslan’ın öncülüğünde araçlarla Dursunbey’in Selimağa Köyü’ne doğru yola çıktı.


Selimağa İlköğretim Okulu Müdürü Sabri Eren, Okul Aile Birliği Başkanı Mehmet Kavak, okulda görevli öğretmenler ve köy halkı, gönüllü öğrencileri kapıda çiçekle karşılarken, projede yer alan öğrenciler vakit kaybetmeden çalışmalara başladı.


Okulun çevre düzenlenmesi ile işe koyulan öğrenciler; daha sonra futbol, basketbol ve voleybol sahasına ait çizgileri çizdi, çevre duvarları ve demir parmaklıkları boyadı. Dinlenme sırasında köy halkı ile çay içerek sohbet eden öğrenciler projede yer almaktan duydukları mutluluğu paylaştı.


Okul Müdürü Sabri Eren, 5 farklı köyden 170 öğrencinin taşımalı sistemle eğitim gördüğü Selimağa Köyü İlköğretim Okulu’nda, 14 öğretmen bulunduğu belirtti. Eren, TOVAK’ın iş gücü ve maddi desteğiyle, Balıkesir Üniversitesi’nin, köy halkının, okul aile birliğinin gayretleriyle, okulun fiziki anlamda eksiklerini kapatmaya başladıklarını dile getirdi. Köylerde taşımalı eğitimle okuyan öğrencilerin, merkezde okuyan öğrencilerin sahip olduğu fiziki imkanlara kavuşması açısından İmece projesinin önemine değinen Eren, projede yer alan üniversite öğrencileriyle tek tek ilgilendi.


Okul Aile Birliği Başkanı Mehmet Kavak, üniversite öğrencilerinin yanlarında bulunmasının kendileri için büyük bir motivasyon olduğunu söyledi. Kavak, okulun maddi problemleri olduğunu ve kapsamlı projelere girmekten çekindiklerini, fakat üniversite ve gönüllü öğrenciler sayesinde büyük adımlar attıklarını ifade etti.


Yrd. Doç. Dr. İsmail Arslan da bu türden projeler sayesinde Eğitim Fakültesi öğrencilerinin ileride eğitim verecekleri okulların durumlarını şimdiden görerek, büyük bir tecrübe edindiklerini vurguladı. Projenin farklı coğrafyalarda yetişen öğrencilerin birbirlerini tanımalarına da vesile olduğunu dile getiren Aslan, öğretmenlik uygulaması gibi derslerin öğrencilerin kaynaşmasına, birleşmesine sebep olacak ve öğrencileri ortak akılda buluşturacak bu tür uygulamalarla gerçekleştirilmesi gerektiğini sözlerine ekledi.


Okuldaki çalışmalarını tamamlayan öğrenciler Selimağa Köyü’nden güzel anılarla ayrılırken Okul Müdürü Sabri Eren de öğrencileri sınavları sonrası piknik için yeniden köye davet etti.


HABER- ERCAN BAL