Denizci Kent Aliağa, Kabotaj Bayramını Kutluyor
AHA İZMİR- 1960lı yıllarda bir balıkçı kasabasıyken, 2 binli yıllarda liman, iskele ve terminalleriyle deniz ticaretinde Türkiyenin en önemli kentlerinden birine dönüşen Aliağada 1 Temmuz Denizcilik ve Kabotaj Bayramı coşkusu yaşanıyor.
Aliağada Liman Başkanlığı tarafından hazırlanan kutlama programına vatandaşlar yoğun ilgi gösteriyor.
Aliağada 1 Temmuz Denizcilik ve Kabotaj Bayramı, resmi törenleri Cumhuriyet Meydanında yapıldı. Tören Cumhuriyet Meydanında bulunan Atatürk Anıtına Aliağa Liman Başkanı Levent Köletelinin çelenk sunmasının ardından saygı duruşu ve İstiklal Marşının okunması ile devam etti. Sonrasında Aliağa Liman Başkanı Levent Köleteli, Aliağa Belediye Başkan Yardımcısı Uğur Eren ve Sahil Güvenlik 62 Bot Komutanı Yüzbaşı Fatih Şengül ile birlikte Deniz Şehitleri anısına Aliağa körfezine çelenk bırakması ile kutlamaların resmi programı sona erdi.
Kutlamalar, Aliağa Balıkçı Barınağında düzenlenecek olan Denizcilik yarışmaları ve kokteyli ile sürecek.
BAŞKAN OĞUZDAN KUTLAMA
Aliağa Belediye Başkanı Turgut Oğuz, yayınladığı bir bildiri ile Denizcilik ve Kabotaj Bayramını kutladı. Başkan Oğuz, Aliağanın yılda 4 bin geminin giriş çıkış yaptığı, liman ve iskeleleriyle Türkiye Deniz Ticaretinde önemli bir yer edindiğini ifade ederek, Denizlerdeki egemenliğimizi ve bağımsızlığımızı sağlayan Denizcilik Kabotaj Bayramını kutluyor; Denizci bir kent olan Aliağamızın, Bayramı tüm coşkusuyla yaşamasını dilerim dedi.
HABER- AHA