ÇORLU'YA TAŞIMACILIK SEKTÖRÜNDE DEV YATIRIM

Taşımacılık sektöründe Türkiye genelinde büyük paya sahip olan Çorlu'ya büyük bir yatırım ve iş fırsatı geliyor. Borusan Holding'in bünyesinde faaliyet gösteren eTAÇorlu ve çevresinde büyük bir istihdam oluşturacak projesi ile dikkat çekiyor. Konuyla ilgili olarak, eTA Genel Müdürü Hamdi Erçelik basın mensupları ile Çorlu Divan Otelde kahvaltıda bir araya geldi, önemli açıklamalar yaptı.

Türkiye’nin uluslararası platformlarda yüz akı olan Borusan Holding, bünyesinde barındırdığı taşımacılık sektöründe güven veren firması eTA ile Çorlu ve bölgede örnek alınacak projelere imza atmaya hazırlanıyor. Konuyla ilgili olarak basın mensuplarına bilgi veren Genel Müdür Hamdi Erçelik, Çorlu ve çevresindeki KOBİ’lere maliyet avantajı, kamyon ve tır şoförlerine sürekli iş fırsatı “eTA” Çorlu’da Faaliyetlerini Hızlandırdı. Borusan Holding’in kamyon ve tır şoförlerine sürekli iş fırsatları ve KOBİ’lere en iyi fiyatı sunan inovatif şirketi etasimacilik.com (eTA) hizmet ağını genişletme stratejisi çerçevesinde Çorlu ve çevresindeki faaliyetlerine hız kazandırdı.

Borusan Holding’in dijital taşımacılık platformu eTA, hizmetlerini adım adım tüm Türkiye çapına yaygınlaştırmaya devam ediyor. 2012 yılında Borusan Lojistik içerisinde yeni ürün, yeni hizmet fikri olarak doğan eTA internetten taksi hizmeti sunarak dünyaya yayılan Uber’in sistemi ile benzerlik gösteriyor. Kuruluşundan bugüne 76.500 kamyoncu esnafı ve 9.000’i aşkın yük sahibi KOBİ’ye hizmet verir hale gelen ve toplam  94.500 sefer yapan eTA’nın, 2017 yılında odaklandığı bölgelerden biri de Çorlu oldu. eTA’nın Çorlu ve çevresindeki faaliyetleri hakkında bilgi vermek amacıyla düzenlenen toplantıda konuşan eTA Genel Müdürü Hamdi Erçelik, bölgedeki KOBİ’leri ve kamyoncu esnafını başta maliyet olmak üzere sundukları çeşitli avantajlardan yararlanmaya davet etti.

eTA ile taşımacılıkta en iyi fiyat!

 Konuşmasına eTA’nın iş modelini anlatarak başlayan Erçelik şu bilgileri verdi: “eTA, bir tarafta kamyoncu esnafını Türkiye'nin en büyük, en efektif ve son teknolojileri kullanan filosu haline getirirken, diğer tarafta da Türkiye ekonomisinin lokomotifi olan küçük ve orta büyüklükteki işletmelere bu kaynaktan faydalanma imkânı sunuyor. Bu işte KOBİ’lerin en büyük avantajları maliyet, zamandan tasarruf ve tabii en önemlisi güvenliktir. Bu sistemde yük sahipleri mallarını her an takip edilebiliyorlar. Ayrıca sigortalı nakliye hizmetlerini ilave bedel ödemeden, piyasa fiyatlarında ve pratik bir şekilde alabiliyorlar.

Kamyoncu esnafı ise, eTA sayesinde müşterisi KOBİ’ler ile arasındaki ilave maliyet oluşturan tüm aracıları ortadan kaldırma avantajının yanı sıra, sürekli hareket halinde yeni iş fırsatları yaratarak zaman ve paradan tasarruf sağlıyor. Daha sonra bu tasarrufu müşterilerine ek maliyet avantajı olarak sunabiliyor.” Dedi.

Erçelik:  eTA ülke ekonomisi ve çevreye de katkı sağlıyor!

Erçelik sözlerini şöyle sürdürdü: “Getirdiğimiz standartlar sayesinde sektördeki olumsuzlukların tersine çevrilmesine imkan sağlayarak sisteme üye araçlarda yüksüz taşıtların taşıt-km içindekini payını iyileştiriyoruz.  Aynı araç adediyle daha fazla taşıma yapılarak; %20 verimlilik artışı sağlanır. Bu verimlilik kazanımı, bir başka anlatımla 15 milyon ağaca bedeldir. Diğer yandan 10 numara yağ, sahte ve kaçak akaryakıtla mücadele açısından kamu yönetimimize önemli bir destek oluşturur. Olması gerekenden yüksek tonajlı taşımalar nedeniyle karayollarında oluşan hasarı azaltır. Bunlar da ülke ekonomimiz için önemli tasarruflar ve kazanımlar oluşturmaktadır.

Erçelik, eTA’nın kısa ve orta vadeli büyüme vizyonu hakkında ise şunları söyledi: “eTA’nın büyüme stratejisinin temelinde 3 konu yer alıyor. Birincisi; coğrafi büyüme. eTA şu an iş hacminin çoğunluğunu oluşturan 10 noktada yükleme 81 ilde boşaltma yapıyor.  Hedeflerimizin başında yükleme noktalarının sayısını arttırmak geliyor. İkinci büyüme adımımız şehir içi taşımacılığı. Çünkü eTA bugüne kadar tır, kırkayak, kamyon araçları ile hizmet verdi. Bundan sonra şehir içi taşımacılığına da yoğunlaşarak Türkiye’de özellikle İstanbul’da taşımacılık iş hacminin %30’unu oluşturan kısmı için çalışarak kamyonet taşımacılığına başlayacak. Üçüncüsü, parça yük taşımacılığı (parsiyel taşımacılık). eTA olarak sahada KOBİ’lere yönelik yaptığımız geniş çaplı pazar araştırmalarında ortaya çıkan sonuç neticesinde spot taşımacılığın sadece %30’u komple yük taşımacılığı iken, geri kalan %70’i parça yük taşımacılığı olarak karşımıza çıkıyor. Hizmet ağına parça yük taşımacılığını da ekleyerek pazarda müşterilerimize hem komple hem parça yük taşımacılığı hizmeti vereceğiz.” Dedi.

Haber: Abdurrahim Yıldırım