Bu Rezaleti Gören Yok mu?

Adıyaman-Kahta ilçesinde bir kısım esnafın kaldırımlar yetmiyormuş gibi yol üzerini işgal etmeleri görenleri hayrete düşürüyor. Kullanım hakkı yayalara ait olan kaldırımları fütursuzca işgal eden bu işgalcilere karşı belediyenin hiçbir yaptırımda bulunmaması vatandaşları isyan etme noktasına getirdi.

Kaldırımlara gelişigüzel konan tabelalar, kaldırımı şahsi otoparkı gibi kullananlar, dükkânların mallarını sergilediği sepetler konulan eşyalar, malzemeler, kürsüler, maslar vs. gibi yayaları canından bezdirmiş durumda. Özellikle hareket kabiliyeti düşük yaşlıların ve çocuk arabası ile dolaşan bayanların, ilkokul öğrencilerinin kaldırımları kullanamaması, yayaların can güvenliğini de tehdit ediyor. Kâhta’da yaşanan kaldırım işgalleri nedeniyle engelsiz insanların dahi işgaller yüzünden kullanamadığı kaldırımların engelli vatandaşlarımız tarafından kullanılması neredeyse imkânsız. İşgaller sonucu yayalar neredeyse yolun ortasında yürümek zorunda kalmakta, bu da kazalara sebebiyet vermekte. Yaya yollarını işgal etmek geri kalmışlığın, cahilliğin ve insana değer verilmediğinin en önemli göstergesidir. Vatandaşlar, işgalci esnafların sorumsuzca ve fütursuzca işgal etmiş oldukları kaldırımları kullanamadıkları gibi, yollar işgal edildiği için yoldan da geçemiyorlar. İnsan ve insan yaşamını ve yasaları hiçe sayan bu işgalcilere karşı neden ilgili kurum kuruluşlar gerekli yaptırımlarda bulunmuyor? Akıllara Belediye yönetimlerinin bu işgalcilerle bilinmeyen bir ilişkilerimi mi var? Şeklinde düşünceler geliyor. Vatandaş Belediye Başkanına; Şehrimizde yayaların yürümesi için yapılan kaldırımlar işgal altında. Ayda milyarlarca maaş verdiğiniz Zabıtanız niye var? Eğer ki Zabıta görevini yapamayacaksa neden her ay milyarlarca maaş ödeniyor? Kaldırımların kullanım hakkı yayalara ait değil mi? Bunu sağlamakta Zabıta’nın görevi değil mi? Zabıta neden görevini yerine getirmiyor? Şeklinde soruyor ve Belediye Başkanının bu soruları cevaplamasını istiyor.