'borç ödememiş,sadece Borç Yapmıştır'...
AHA-BALIKESİR-(EDREMİT)-Eski Belediye Başkanı Yunus Bozbey, Edremit Belediye Başkanı Tuncay Kılıç’ı yaptığı konuşmalar ve icraatları nedeni ile 2008–2009 Yılı Mali Denetim Raporu rakamları ile eleştirdi. Belediyenin bir yıllık çalışmasını değerlendiren Bozbey, “Edremit Belediyesi borç ödememiş sadece borç yapmıştır. Konunun özeti budur”
Edremit’in eski Belediye Başkanı Yunus Bozbey, Entur Termal Tesislerinde gazetecilerle bir araya gelip Edremit Belediyesi ile Edremit Belediye Başkanı Tuncay Kılıç’ın bir yıllık icraatlarını eleştirdi.
Edremit Belediye Başkanı Tuncay Kılıç’ın Edremit belediyesinin borçlarının 18 trilyondan başlayıp, 50–60 trilyonlara varan yanlış bilgiler vermesini ve sabit bir borç rakamı ortaya çıkmaması nedeni ile eleştirdi.
Bir yıl niye beklediniz? Diye sorarsanız. İşte 2008–2009 Yılı Mali Denetim Raporu. 2008–2009 Yılı Mali Denetim Raporu nu beklediğini ve devletin gerçek rakamlarını yani belediyenin gerçek borç, ödemeleri yanı sıra yatırımlarının da açıklandığı gerçeklerin açıklık kazanması için beklediğini söyledi.
Belediye Başkanlığı süresi içerisinde 4 kez yut dışına çıktığını, Başkanın bir yıl boyunca Yunus Bozbey’le uğraştığını, bir yıldır borç şarkısı söylediğini ama Edremit Belediyesinin bir yıllık çalışma dönemi içerisinde işçi sayısı yüzde yüz arttığını, borçların ödenmediği gibi bu dönem içerisinde belediyenin toplam borçlarının 2 trilyon arttığını belirten Yunus Bozbey, ED-BEL’de işçilere 7–8 aydır, temizlik işçilerine 3–4 aydır maaş alamadıklarını oysa ben son 2–3 ayda işçi ücretlerini ödeyemediğini vurguladı.
Ülkücü İşçiler Derneği Başkanı o günlerde ‘Varan’ diye işçi haklarını savunuyordu. Şimdi belediyede çalışıyor ve maaş alamayan işçiler, onların kardeşleri değil mi? Niye onlarla ilgilenmiyor? Diye sordu.
Akçay’ın Belediye olmasından sonra Edremit’in nüfusu 48 binden, 38 bine düştüğünde İller Bankasından yanlışlıkla 3 trilyondan fazla yüksek bir ödenek aldıklarını ve yapılan bir şikâyet üzerine bu para borçlar içerisinde olup, bununda geri ödemesi olduğunu açıklayan Başkan Yunus Bozbey, “Belediyenin total geliri 22 trilyondan 17,6 trilyon liraya düştü. Belediyenin 6 trilyon geliri azaldı. Peki, bu nasıl olmuştur” diye sordu.
Edremit Belediyesinin 2009’daki Piyasa Borcu 9,6 trilyon iken 2010’da 12,2 trilyona yükselmiştir diyen ve Belediyenin bir yıllık çalışmasını değerlendiren Başkan Bozbey, “Edremit Belediyesi borç ödememiş sadece borç yapmıştır. Konunun özeti budur.
Edremit’e çakılan her çividen mutlu oluruz ve gurur duyarız. İnşallah önümüzdeki dönemde dönemlerde hizmet yaparlar ve bizde alkışlarız” dedi.
Edremit Belediyesinin 2009’daki Piyasa Borcu 9,6 trilyon iken 2010’da 12,2 trilyona yükselmiştir diyen Bozbey, “Belediye Sarayı binası Edremit halkının binasıdır. Edremit Belediye Sarayının eksikleri tamamlatılır ve kiraya verilebilirdi.
Kötülenmemiş olsaydı yıllık kira geliri 3 trilyon 840 milyar lira getirisi olacaktı. Biz Şükrü Tunar Kültür Merkezini halka kötüledik mi? Burayı biz eksik aldık ve hemen tamamlayıp halkımızın hizmetine sunduk. O halde halka gösterdik mi? İçme suyuna gelince; Edremit dışında tüm köyler ve belde belediyeleri Kaz dağından gelen bu doğal suyu içiyor.
Bir belediye başkanı Belediye Meçlisinden elinde içilemez raporu veya belgesi olmadan halkına ‘Bu suyu içmeyiniz’ diye söyleyemez. Belediyedeki su raporları suyun içilebilir olduğunu belirtiyor. Hazır su satanlara getirim sağlamak için mi yapılıyor?” dedi.
HABER: SEMRA DOLGUN