Bilişim sektöründe en az yüzde 50 ihracat şart

Bilişimde markalaşmak için devlet desteği çok önemli

Türkiye’de bilişim sektörünün çelik omurgası Technopc’nin hedefi yıllık 100

milyon dolar ciroya ulaşmak. Technopc’nin Yönetici Ortağı Murat Yücel, “Şu

an 30’dan fazla ülkeye ihracat yapıyoruz ve bir dünya markası olmak

istiyoruz” dedi. Yerli üretimin önemine dikkat çeken Yücel, özellikle son 5

yıldır yabancı hiçbir markayı satışa sunmadıklarını söyledi

Yerel ve kurumsal bilgisayar üretimi ile medikal ve endüstriyel çözümler alanında pazar lideri

Technopc’nin Yönetici Ortağı Murat Yücel, “Gücümüzün, başarabileceklerimizin farkındayız.

1998’den beri bilişim sektöründe hizmet veriyoruz ve hız kesmeden yolumuza devam

ediyoruz” dedi. Bu yola çıkarken kurdukları hayallerin henüz sadece yüzde 10’luk kısmını

gerçekleştirme fırsatı bulduklarını belirten Yücel, “Ülkemiz için en iyisini istiyoruz. Önümüzde

daha yüzde 90’lık bir yol var. Yıllık ciromuz 100 milyon TL ancak şu an hedefimiz 100 milyon

dolar. Şu an 30’dan fazla ülkeye ihracat yapıyoruz ve bir dünya markası olmak istiyoruz” diye

konuştu.

Yabancı hiçbir ürün satmıyoruz

Yücel, 20 yıllık geçmişlerinin ilk 10 yılında yabancı markaların ürünlerini sattıklarını fakat daha

sonra yerli üretime önem verdiklerinin altını çizdi. Technopc olarak yerli üretime önem

vermeleri nedeniyle de kendi ürünlerini müşteriye sunduklarını ifade eden Yücel, özellikle

son 5 yıldır yabancı hiçbir markayı satışa sunmadıklarının bilgisini verdi. Yücel, “Zamanla ürün

gamımız ciddi bir portföye ulaştı. Şu an 6 kategoride 80 çeşit ürünümüz var. Bu ürün

portföyünde yerli başka bir marka yok. Kataloğumuzda bulunan ürünlerin yüzde 50’den

fazlası rakiplerimizde yok. Hatta şunu çok net söyleyebilirim ki bütün markaların ürünlerini

bir araya getirsek bizde olan tüm ürünler yine olmaz. Sahada çok tecrübe kazandığımız için

ihtiyaca yönelik hareket ediyoruz ve ‘Biz ne yapmalıyız?’ sorusunun cevabını çok iyi biliyoruz.

Yurt dışında belki de 100’den fazla fuara katıldık. Biz, diğer markalardan farklı olarak özel

üretime odaklandık” ifadelerini kullandı.

Potansiyelimizin altındayız

Dünya bilişim pazarının 4.1 trilyon dolar, Avrupa bilişim pazarının 1.2 trilyon dolar, Türkiye

bilişim pazarının ise yalnızca 31.2 milyar dolar olduğunu söyleyen Yücel, Türkiye’nin bilişim

sektörü ihracatının ise sadece 1.02 milyar dolar olduğunu açıkladı. Bu rakamlara bakıldığında

çok negatif bir noktada olunduğunu anlatan Yücel, “Bunu pozitife çevirebilmek için yerli ve

milli üretime dikkat çekmemiz gerekiyor. Dünyada ticaretin yüzde 14’ü bilişim sektöründe

dönüyor. Bizim bilişim sektöründeki ihracatımızın da en az bu oranlarda olması şart.

Hedefimiz içeriye sattığımız kadar dışarıya satabilmek. En azından yüzde 50’sini ihraç ediyor

olabilmemiz gerekiyor. Şu an potansiyelimizin çok altındayız” değerlendirmesinde bulundu.

Markalaşmak şart

Türkiye’de ilk yerli malı belgesi alan şirket olduklarının bilgisini veren Yücel şunları kaydetti:

“Türkiye’deki yasa gereği bir şirketin ‘Made in Turkey’ olması için yüzde 51 yerlilik oranına

sahip olması gerekiyor. Bizde çok yüksek olan bu oran örneğin Tayvan’da yüzde 39. Yüzde

20’lerde olması daha uygun olur.” Ayrıca, üretmekle birlikte ülke olarak markalaşmaya da

önem verilmesi gerektiğini vurgulayan Yücel, “Mesela bazı markalar üretimini Vietnam’da

yapıyor diye 70 TL’ye satmıyor ürününü, yine 500 TL civarında etiketle satışa çıkartıyor” dedi.

Yücel, bu markalaşma yolunda devlet desteğinin çok önemli olduğunu dile getirdi.

Editöre Not: Türkiye’nin bilgisayar üretiminde ilk yerli malı belgesine sahip öncü firması

Technopc, 20 yıldır bilişim alanında tartışmasız çok önemli bir konumda bulunuyor. Özellikle

Ar-Ge çalışmalarıyla uluslararası alanda adından söz ettiren Technopc'nin ürünleri arasında;

son kullanıcıya yönelik mini bilgisayarlar, monitörler, masaüstü bilgisayarlar, endüstriyel

tabletler ve telefonlar, tablet pc'ler ile teknolojik medikal araçlar yer alıyor. Technopc bu

ürünlerle sağlıktan bankacılığa, eğitimden savunma alanı ile perakendeye kadar birçok

sektöre hitap ediyor.