Bilinçli Bir Gelecek İçin
AHA-İSTANBUL- Başakşehir Belediyesi'nin düzenlediği 20 okuldan öğrencilerin katıldığı etkinlikte çocuklar, evlerde çöp kovasında biriktirilen atıkların nasıl bertaraf edildiklerini ve geri kazanım süreçlerini yerinde incelediler.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin Kemerburgaz'da bulunan ve çöp aktarma istasyonları, düzenli depolama sahaları, kompost tesisi, geri kazanım tesisleri, tıbbi atıkların toplanması, çöp sızıntı sularının arıtılması, tıbbi atık yakma tesisi ve katı atık yönetimiyle ilgili diğer tesislerin yer aldığı tesisleri gezdiler. Öğrenciler, günde toplanan yaklaşık 14 bin ton çöpün nasıl depolandığını, İBB Katı Atık Bertaraf tesisinde elektrik üretiminin ve su arıtımının nasıl yapıldığını, organik atıkların nasıl geri kazanılarak gübre haline getirildiğini, çöp suyunun dahi içme suyu haline nasıl getirilebileceğini gördüler.
Geri Dönüşüm Proje Sorumlusu Eyüp Yağmur'un verdiği bilgilerden son derece etkilenen öğrenciler yemeklerini yemek üzere Eyüp Belediyesi'nin Göktürk'teki piknik alanına geçtiler.
HABER MERKEZİ