Belediyeye Ek Gelir
AHA-BALIKESİR-Havran Belediye Başkanı Hasan Lofçalıoğlu, yıllarönce belediyeye bağışlanan tarlaya törenle 800 nar fidanı ekti. Lofçalıoğlu, Havranın adının bundan sonra 'Nar' ile de anılacağını söyledi.
Havran Belediye Başkanı Hasan Lofçalıoğlu, bir hayırsever kişi tarafından yıllar önce belediyeye bağışlanan Çıkrıkçı Köyündeki tarlaya yapılan törenle 800 nar fidanını toprakla buluşturdu, Nar fidanı diken Başkan Hasan Lofçalıoğlu, Havranın adının bundan sonra 'Nar' ile de anılacağını de söyledi.
Çıkrıkçı Köyün'deki tarlada 800 nar fidanını dikim çalışmaları törenine katılan Havran Belediye Başkanı Hasan Lofçalıoğlu, işçilerle birlikte fidan dikti.
'Hayırsever bir vatandaşımız yıllar önce Çıkrıkçı köyündeki arsasını Havran Belediyesi'ne bağışlamış. Ama arsayla ilgilenen hiç olmamış. Tarla hep kiraya verilmiş. Kiralayan insanlar kendi tarlaları olmadığı için özen göstermemişler' diyen Havran Belediye Başkanı Hasan Lofçalıoğlu, "Göreve geldiğim zaman Belediyeye ait malları birer birer öğrendim. İhale zamanı bu tarlayı vermedim. Havranın mandalinası, zeytini meşhur bundan sonra narı da meşhur olacak dedim. Narın son yıllarda faydaları tıp tarafından ortaya çıkarıldığı zamandan beri ayrı bir rağbet görmektedir. Çıkrıkçı Köyündeki tarlamızı bakıma aldık. Çevre düzenlemesi sürdürmesi tamamlandı, şimdi yaptığımız bir tören ile tarlamıza 800 nar fidanı dikiyoruz. Dört yıl sonra biz bu tarladan ortalama 30 ton 'Nar' ürünü beklemekteyiz. Nar'ın kilosunu bir liraya versek yaklaşık 30 bin lira eder. Böylece belediyemiz kasasına gelir elde etmiş olacağız" dedi.
Artık Havran'ın adının meyve, sebze, mandalina, zeytin ve zeytintağı üretim merkezi olarak anıldığı kadar 'Nar' ile de anılacağını söyleyen Başkan Hasan Lofçalıoğlu, Havran adının 'Nar' ile de bütünleşeceğini ifade etti.
HABER-Semra DOLGUN