Batman'da İş Bırakma Eylemi

AHA-BATMAN- Kamu Emekçileri Sendikası (KESK), tüm yurtta olduğu gibi Batman'da da toplu greve gitti. Dün saat 10.30'da farklı üç noktada toplanan sendika üyeleri Sanat Sokağı'nda bir araya gelerek basın açıklaması yaptı.
KESK Batman Şubeler Platformu adına açıklama da bulunan dönem sözcüsü ve SES Batman Şube Başkanı Deniz Topkan, çalışma hayatını düzenleyen yasaların ILO normlarına uyarlanmasını isteyerek, "Avrupa Sosyal Şartı'nın örgütlenme ve toplu pazarlık hakkını düzenleyen 5 ve 6. Maddelerine konulan çekincenin kaldırılmasını, kıdem tazminatı hakkını ortadan kaldıracak her türlü yaklaşımdan vazgeçilmesini, işçilere ait olan işsizlik sigortası fonunun amacı dışında kullanılmamasını ve kriz fırsatçılığı yapılarak emek haklarının gasp edilmemesini" istediklerini belirtti.
Topkan "Asgari ücretin 'insanca yaşamaya yeterli ücret' olarak belirlenmesini, çalışma hayatını sözleşme biçimleri, çalışma süreleri ve ücret yönünden insan onuruna yakışır şekilde düzenlenmesini, iş sağlığı ve güvenlik önlemlerinin artırılmasına ve sağlık hakkının temel insan hakkı kapsamında değerlendirilerek katılım katkı payından vazgeçilmesini istiyoruz." dedi. Son olarak hükümete çağrıda bulunan Topkan, çalışma hayatı ile ilgili tüm konularda sendikaların görüş ve önerilerinin dikkate alınmasını talep etti.


HABER- Şehmus USTABAŞI