Bağcılarlılar e-belediye hizmetiyle zaman kazanıyor

Türkiye’nin önde gelen firmalarının bilişim yöneticilerinin buluştuğu “2. E-Doküman Yönetimi ve

Çözümleri” konferansı İstanbul’da gerçekleştirildi. Bağcılar Belediyesi adına sunum yapan Bilgi

İşlem Müdürü Cüneyt Yılmaz, e-devlet kapısı üzerinden yapılan hizmetleri anlattı. Yılmaz,

“Elimizden giden bu zamanı ailemize, kendimize ya da sevdiklerimize ayırmak varken bir kurumda

saatlerce vakit harcamayı hiçbirimiz istemeyiz. E-belediye hizmetleri ile vatandaşlarımıza

sağladığımız en önemli hizmet aslında bu zamanlarını onlara yeniden hediye etmek” dedi.

Bankacılıktan gıdaya sigortacılıktan otomotive kadar Türkiye’nin tanınmış firmalarının bilişim

yöneticileri, “2. E-Doküman Yönetimi ve Çözümleri” konferansında bir araya geldi. İstanbul Marriott

Hotel Asia’da düzenlenen programa yerel yönetimlerden sadece dijital belediyeciliği ilk uygulayan

Bağcılar Belediyesi katıldı.

Türkiye’nin elektronik içerik yönetimi konusundaki tek organizasyonu konumundaki bu konferansta

kurum temsilcileri, “Kağıt Belgelerine Olan Güveni Nasıl Azaltacağız?”, “Portaller, Ortak Depolar ve Ağ

Geçitleri”, “Dış Kaynak Kullanımı ve Altyapı e-Submission”, “CRO Süreçleri Entegrasyonu”, “Kurumsal

İçerik / Doküman Yönetimini Bütünleştirme”, “İş Akış Otomasyonu”, “e-Doküman ile Maliyet ve

Zaman Tasarrufu”, “TS 13298 Uyumluluğu”, “e-Doküman ile Çevre Dostu Olmak”, “Kurum İçi – Dışı

Gelen Giden Evrak Yönetimi”, “Entegrasyon Sorunları”, “Kalite Dokümanlarının ve Süreçlerinin

Yönetimi” ile “İnsan Kaynaklarında e-Doküman ve Süreç Yönetimi” konularında sunumlar yaptı.

Oturumlarda uzmanlar, tecrübe, bilgi ve projelerini paylaşarak hem aralarında bilgi alışverişi yaptı

hem de beraber stratejik, taktik ve teknik zorluklara alışılmamış düzeyde pratik çözümler sundu.

“Vatandaş odaklı hizmet sunuyoruz”

Programda söz alan Bağcılar Belediyesi Bilgi İşlem Müdürü Cüneyt Yılmaz, “2000’li yılların başında e-

dönüşüm için ilk adımları attık. 2006’da İSMEP projesiyle e-dönüşüm ivme kazandı. 2009’da personel

ve teknik altyapımızın güçlendirilmesi çalışmalarını başlattık. 2011’de Elektronik Bilgi Belge Arşiv

Yönetim Sistemine geçtik. 2014’te e-YBS ile bütünleşik MIS ve İş Zekasına geçtik. 2015-2018’te tüm

hizmetleri ve süreçleri tanımlı Akıllı Yönetim Bilgi Sistemimiz var. Stratejik plan ve hedefleri elektronik

izleyerek yönetim, veri güvenliği, iş sürekliliği ve sürdürülebilirlik, veri, kayıt, e-Belge ve dijital arşivi

süreçle bütünleştirme, elektronik imza, mobil imza ve e-yazışma, tüm e-devlet platformlarına

entegrasyon ve uyumluluk, iş süreçleriyle, vatandaş odaklı, vatandaş beyanına dayalı hizmetleri

sunuyor ve hizmetlerin tümünü elektronik ortamdan izliyoruz. Bağcılar’da e-dönüşümü, bilgi ve

iletişim teknolojilerinden en üst düzeyde yararlanmak için gerçekleştirmeye çalıştık. E-yönetim

platformumuzu, elektronik iş süreçleri, donanım, yazılım ve personel altyapısıyla bir bütün olarak,

uçtan uca güçlendirerek, mobilite ve nesnelerin internetine uygun, vizyoner bir altyapıya kavuştuk”

dedi.

Yılmaz, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Tapu Müdürlüğü, Yargı Kurumları, İGDAŞ, TEİAŞ, 45 Banka ve

İstanbul ilçe Belediyeleri ile yazışmalar elektronik ortamda KEP üzerinden yapıldığını; 2016-2019

Ulusal e-devlet Stratejisi ve Eylem Planı’na da destek veren projeyle tüm vatandaşların e-devlet kapısı

üzerinden; Emlak Vergisi Bildirimi, Emlak Vergisi Bildirim Sureti Sorgulama, Borç Sorgulama ve

Ödeme, İmar Durumu Sorgulama hizmetleri başta olmak üzere toplam 29 hizmete online olarak

ulaştığını belirtti. Güvenlik Operasyon Merkezi Projesi ve Akıllı Yol Projesi’nin kazanım ve sonuçlarına

da değinen Yılmaz, “Zaman hayatımızdaki en değerli kavramlardan biri. Elimizden giden bu zamanın

en önemli ve büyük kısmını ailemize, kendimize ya da sevdiklerimize ayırmak varken bir kurumda

saatlerce vakit harcamayı hiçbirimiz istemeyiz. E-belediye hizmetleri ile vatandaşlarımıza sağladığımız

en önemli hizmet aslında bu zamanlarını onlara yeniden hediye etmek” dedi.