Atatürk Kayalarına Saygısızlık

AHA BALIKESİR- Balıkesir'in Gömeç ilçesinde bulunan “Atatürk Kayaları İzleme Noktasının” bakımsızlığı nedeniyle görünen manzaranın içler acısı olduğu büyük üzüntü yarattı.


Balıkesir'in Gömeç ilçe Kaymakamı İsmail Demir'in de yarışmacı olarak katılıp 522 sporcu ile birlikte ter döktüğü 18 Mart Şehitlerimizi Anma Günü nedeni ile yapılan "Gömeç Şehitler İçin Koşuyor" adlı oryantiring yarışması sonrası “Atatürk Kayaları İzleme Noktasına” Atatürk’ü izlemek ve fotoğraf çekmek için gelen fotoğraf sanatçılarının gördüğü içler acısı manzara büyük üzüntü yarattı.


Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün siluetinin yansıdığı “Atatürk Kayaları”nı Atatürk kayaları izleme noktasından fotoğraf çekmeye gelen sanatçılar yıllar önce yapılan tanıtım totemi ile çevresinin bakımsız ve çok perişan durumda bulunmasına sert bir şekilde eşleştirip, “Atatürk’e ve sanata bu yapılır mı?” dediler.


Fotoğraf sanatçıları, Gömeç Belediye Başkanlığını 2. dönemdir yürüten Gömeç ilçesi Belediye Başkanı Naim Kocabıyık’ın daha önce burasının bakım ve onarımı için birkaç kez söz verdiği halde Atatürk Kayaları İzleme Noktasına, yüksek platform sözünü yıllardır neden gerçekleştiremediğini de sert dille eleştirdiler.


“Atatürk Kayaları” toteminin bakımsız halini gören fotoğraf sanatçıları çekim anında mutluluk yerine hüzün yaşadıklarını, Atatürk’e, sanatçı ile sanata yapılan bu ilgisizliği eleştiren Fotoğraf Sanatçısı Haşmet Demirbil, “Yeni yapılan ve yükseltilen yol nedeni ile yoldan geçen araçlar, öndeki yüksek imar verilen binalar sanatçılara uygun çekim imkânı vermemektedir. Ancak yerden ortalama 2 metre yüksekteki bir platform bu konuda yararlı olabilecektir. Bir kentin simgesi haline gelen Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün siluetinin yansıdığı “Atatürk Kayaları”nın tanıtım için önemli adımlar atılıp, bu doğa harikasının turizme ve sanata kazandırılması gereklidir. Bu görünüm Gömeç ilçesi içinde simge haline gelmiştir ve bunu kimse inkâr edemez. Sadece bu olumsuzluklar değil, üstelik aynı noktada bölgeye değer veren Balıkesir’in eski valisi Atıl Üzelgün tarafından yaptırılan ve valinin adını taşıyan 29 Ekim 2009 tarihi Cumhuriyet Bayramında hizmete giren “Vali Atıl Üzelgün Çeşmesi” de bu ilgisizlikten nasibini almıştır. Çok üzüldük” dedi.


HABER-ENVER DOLGUN