Adıyamanlılar Vakfı'nın İftar Sofrasına Binlerce Kişi Katıldı
Adıyamanlılar Vakfı, kuruluşunun 20. Yılında her yıl olduğu gibi bu yılda uzak yakın demeden siyasetten bürokrasiye, akademisyenlerden bilim adamlarına, yargı mensuplarından iş adamlarına, sivil toplum kuruluşlarından basın mensuplarına kadar Türkiye genelinde 1,500 yakın birbirinden değerli hemşerilerini aynı sofrada buluşturmanın haklı gururunu yaşadı.
Adıyamanlılar Vakfı’nın İftar Sofrasına Binlerce Kişi Katıldı
Adıyamanlılar Vakfı, kuruluşunun 20. Yılında her yıl olduğu gibi bu yılda uzak yakın demeden
siyasetten bürokrasiye, akademisyenlerden bilim adamlarına, yargı mensuplarından iş adamlarına,
sivil toplum kuruluşlarından basın mensuplarına kadar Türkiye genelinde 1,500 yakın birbirinden
değerli hemşerilerini aynı sofrada buluşturmanın haklı gururunu yaşadı.
Vakfın Kültür Merkezinde kardeşlik ve hoşgörü duygularının pekiştiği iftar sofrasına TBMM Başkan
Vekili ve Adıyaman Milletvekili Ahmet Aydın, Adıyaman Milletvekillerinden Adnan Boynukara,
İbrahim Halil Fırat, Salih Fırat, İstanbul Milletvekillerinden Mehmet Metiner, Azmi Ekinci, Oğuz Kaan
Salıcı, Adıyaman Belediye Başkanı F. Hüsrev Kutlu, Esenler Belediye Başkanı Mehmet Tevfik Göksu,
Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı, Kahta Belediye Başkanı Abdurrahman Toprak, Adıyaman
Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Talha Gönüllü, Adıyaman eski Valisi Halil Işık, 22 ve 23 dönem
Adıyaman Milletvekillerinden ve Ankara Adıyamanlılar Vakfı Başkanı Şevket Gürsoy, 21 ve 22
dönem Adıyaman Milletvekili ve Adıyamanlılar Vakfı Kurucu Genel Sekreteri Mahmut Göksu, Vakfın
Onursal Başkanı Nevzat Bayhan, Vakfın Genel Başkanı Ramazan Aksoy, Adıyaman Ticaret ve Sanayi
Odası Başkanı Mustafa Uslu, Adıyamanlılar Vakfı’nın kurucu üyeleri, yönetim kurulu üyeleri, çok
sayıda yargı mensupları, bürokrat, işadamı, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, basın mensupları
ve vatandaşlar katıldı.
Radyo sunucusu Tayfun Ayaz’ın sunuculuğunda Kur-an tilavetinin ardından iftar programın açılış
konuşmasını Adıyamanlılar Vakfı Genel Başkanı Ramazan Aksoy yaptı. Son 20 yılda vakıf
hizmetleriyle ilgili ana konular üzerinde bilgi veren Başkan Aksoy, “Adıyamanlılar Vakfının 20 yılda
bu aşamaya gelmesindeki en önemli nedenlerden biri mutfakta çalışan vefakar ve cefakar Vakıf
kurucu üyelerinin, yönetim kurulu ve komisyon başkanların yanı sıra hayırsever işadamlarının katkısı
tartışılmaz olmuştur. Bu ana kadar vakıf bünyesinde gerçekleştirdiğimiz bütün bu hizmetlerden
dolayı emeği geçen ve katkısı olan herkese teşekkürlerimi sunuyorum. Bu anlamlı günde kendilerini
yalnız bırakmayan başta milletvekillerimiz olmak üzere bütün katılımcılara şükranlarımı arz
ediyorum” dedi.
İftara katılan TBMM Başkan Vekili ve Adıyaman Milletvekili Ahmet Aydın, Adıyaman
Milletvekillerinden Adnan Boynukara, İbrahim Halil Fırat, Salih Fırat, İstanbul Milletvekillerinden
Mehmet Metiner, Azmi Ekinci, Oğuz Kaan Salıcı, Adıyaman Belediye Başkanı F. Hüsrev Kutlu, Esenler
Belediye Başkanı Mehmet Tevfik Göksu, Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı, Kahta Belediye
Başkanı Abdurrahman Toprak, Adıyaman Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Talha Gönüllü,
Adıyaman eski Valisi Halil Işık, 22 ve 23 dönem Adıyaman Milletvekillerinden ve Ankara
Adıyamanlılar Vakfı Başkanı Şevket Gürsoy, ATSO Başkanı Mustafa Uslu, Birer selamlama konuşması
yaparak, Adıyamanlılar Vakfının her yıl binlerce kişiyi aynı sofrada buluşturmasından duydukları
memnuniyetini ifade ederek, bu kardeşlik ve hoşgörü ortamının oluşmasını sağlayan Adıyamanlılar
Vakfına ne kadar teşekkür etsek az olduğunu söyleyerek, bütün vakıf yöneticilerine teşekkür ettiler.
Programın sonunda ise Adıyamanlılar Vakfı Mütevelli heyet üyesi ve 20. Kuruluş heyeti başkanı
Mahmut Göksu’nun organizasyonunda Vakfın Kültür merkezinin yapımında büyük katkısı olanlara
teşekkür plaketi takdim edildi.
Milletvekilleri, “Çay sohbetinde” Adıyaman’a yapılan Hizmetleri Anlattılar
Her yıl iftar programında olduğu gibi bu yılda iftar sonrası Vakfın kurumsal Başkanı Ömer Özkartal’ın
moderatöründe düzenlenen “çay sohbeti” konulu istişare toplantısında iftara katılan Adıyaman
milletvekilleri Adıyaman’a yapılan ve yapılacak olan hizmetlerden kısaca bahsederek, Adıyaman’a
yapılması gereken her türlü hizmetlerin geldiğini ve bundan sonrada aynı şevkle ve heyecanla
Adıyaman’a hizmet etmeye devam edeceğini belirtirken, ATSO Başkanı Mustafa Uslu ise “AK Parti
hükümeti döneminde gerçekten Adıyaman’a yakışır güzel hizmetler yapıldığını takdir ediyoruz.
Ancak Türkiye’nin huzur kenti Adıyaman’ın daha hızlı kalkınmanı istiyorsak yeni düzenlemede
Adıyaman’ın teşvik bölgesinde 6. Bölgede yer alması kaçınılmaz olmuştur. Milletvekillerimizden bu
anlamda biraz daha gayret sarf etmelerini bekliyoruz” şeklinde konuştu.
Adıyaman’ın sorunlarıyla ilgili vatandaşların ve basın mensuplarının sorunlarına cevap veren TBMM
Başkan Vekili ve Adıyaman milletvekili Ahmet Aydın da; “Yeni düzenlemede Adıyaman ilimizin teşvik
bölgesinde hak ettiği 6. Bölgede yer alması hususundaki gayretlerimiz geçmişte olduğu gibi bundan
sonrada devam edecektir. Bu ülkede artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır. AK parti iktidarıyla
birlikte Türkiye’nin her alanda kalkınma hamlesini gerçekleştirdiği gibi Adıyaman’da da başta nissibi
köprüsü olmak üzere birçok alanda önemli hizmetler yapılmıştır. Bu istikrar ve güven devam ettiği
müddetçe üstesinden gelemeyeceğimiz hiçbir sıkıntı yoktur. Şunu iyi bilmenizi istiyorum ki AK parti
iktidarı döneminde Adıyaman ilimiz eğitimden, turizme, sağlıktan ulaşıma, haberleşmeden diğer
bütün alanlara kadar hak ettiğini aldığına inanıyorum. 1,5 saat süren Çelikhan-Malatya arası yeni yol
ile birlikte bugün 25 dakikaya inmiştir. Yine Adıyaman-Çelikhan arası yeni bir yolun yapılması projesi
ise hızlı bir şekilde devam ediyor” dedi.
Haber: Abdulkerim SONKAYA