YEMEKLER VE SERVİS OTELLERİ ÖN PLANA ÇIKARTIYOR

YEMEKLER VE SERVİS OTELLERİ ÖN PLANA ÇIKARTIYOR

AHA ANTALYA- Turizm Yazarı Halil Öncü Kemer Limak Limra Otel’de Executive Chef'i Ali Riza Dölkeleş ile mutfağa girdi. Mutfak elbiselerini ve kepini takan Halil Öncü, Şef Ali Riza Dölkeleş ile birlikte hem yemek yaptı hem de bir röportaj gerçekleştirdi.

22 Temmuz 2015 - 10:46
Reklam

Otelleri ön plana çıkarak en önemli özelliğin yemek ve servis olduğuna dikkat çeken Dölkeleş, “Geneline baktığımız zaman bir misafir tatilde ne ister? Akdeniz çanağına baktığınızda yüzlerce beş yıldızlı tesis ve tatil köyleri ile karşılaşmanız mümkün.  Bunların hepsinde mutlaka deniz, kum güneş ve fiziki değişik otel yapıları mevcuttur. Bunun içerisini dolduran, misafirin aradığı yiyecek içecek, güler yüz ve eğlencedir” diye konuştu. Ali Rıza Dölkeleş, Bir misafirin günlük sabah saat 07.00’den akşam 24.00’e kadar sıvılar hariç 5.5 kg. ürün tükettiğine dikkat çekerek, milliyetlerine göre misafirlerin lezzet tercihlerini de sıraladı.

100 kişilik ordu ile hizmet veriyorlar

100 kişilik bir ordu ile gece gündüz demeden çalıştıklarına dikkat çeken Ali Roza Dölkeleş, “Şu anda 100 aşçımız var. Geri destekçi dediğimiz steward ve bulaşıkhane personelimiz de var. Bölümlerimize baktığımız zaman soğukta 10 kişi, pastane bölümümüzde 15 kişi, sıcakda 18 kişi, kasaphane de 8 kişi, snack’larda ve A la Carte Restaurantlarımızda d a ikişerli üçerli ekiplerimiz görev alıyor. Genel olarak baktığımızda her bölümümüzün bir sorumlusu ve yardımcısı ve onun da bir altı var. Bir askeri disiplin havasında ve bu disiplin içerisinde de yapmış olduğumuz menülerimizi sabah ve öğlen ve akşam şeklinde sunan ve daha iyisini çıkarmayı çalışan aşçılarımız var. Otelimizde ayrıca beş adet de uluslar arası mutfak bulunuyor. Bunlar Çin, İtalya, Barbekü et, mangal ,Türk Restoranı,Balık Restauranı olarak sayabiliriz” diye konuştu.

Misafirin aradığı yiyecek içecek, güler yüz ve eğlencedir.

Tatile gelen misafirin en önemli isteğini yiyecek, içecek, güler yüz ve eğlence olduğuna dikkat çeken Ali Rıza Dölkeleş, “Akdeniz çanağına baktığınızda yüzlerce beş yıldızlı tesis ve tatil köyleri ile karşılaşmanız mümkün.  Bunların hepsinde mutlaka deniz, kum güneş ve fiziki değişik otel yapıları mevcuttur. Bunun içerisini dolduran, misafirin aradığı, yiyecek içecek, güler yüz ve eğlencedir.  Bundan dolayı da otelleri ön plana çıkartan, mutlaka ve mutlaka yemekleri ve servisidir.  Otelimizde şu anda 1700 yetişkin, 700’e yakın da çocuk misafirimiz var. Bu misafirlerimizin portföyünü ise 700’e yakın Türk, 600’e yakın Rus ve geri kalanı da Avrupalı turistler olarak sayabiliriz. Biz bunun bilincinde olarak, şu anda 2400 misafirimize 100 kişilik aşçı ordusu ile birlikte en iyisini çıkartmaya çalışıyoruz. Bunu da misafir portföyümüze bakarak gerçekleştiriyoruz. Türk Misafirlerimiz, Rus misafirlerimiz, Avrupalı misafirlerimiz neleri daha çok seviyorlar diyerek buna göre lezzetlerimizi hazırlıyoruz” dedi.

Bir misafir 07.00’den akşam 24.00’e kadar sıvılar hariç 5.5 kg. ürün tüketiyor

Bir misafir şu anda sabah saat 07.00’den akşam 24.00’e kadar sıvılar hariç 5.5 kg. ürün tükettiğine dikkat çeken Ali Rıza Dölkeleş, misafirlerin milliyetlerine göre de yemek tercihlerini şöyle sıraladı:

“ Bir misafir 07.00’den akşam 24.00’e kadar sıvılar hariç 5.5 kg. ürün tüketiyor. Bunun içinde ne var diyecek olursanız, tuzdan ete, etten karabibere, una, şekere kadar her şeyi sayabiliriz. Biz bu ürünleri bu kilogramı lezzete dönüştürüyoruz ve misafirlerimize sunuyoruz. Misafirlerimizin beğenilerine gelince; Rus misafirlerimiz, özellikle deniz mahsullerine bayılıyorlar. Su ürünleri dediğimiz kerevit, karides, kuru balık ürünleri, deniz mahsulü böceklerini çok tercih ediyorlar. Türk misafirlerimiz zaten Türk mezeleri, zeytinyağlılar, ızgara çeşitleri, kebapları çok tercih ediyorlar. Avrupalı misafirlerimiz ise makarna çeşitleri başta olmak üzere, Türk yemeklerimizi de çok beğeniyorlar. Bunlar arasında kuzu çevirme, adana, dana şiş, etli pide gibi ürünlerini de beğenerek istiyorlar. Biz bu lezzetleri sunup, misafirlere tattırdığımız zaman bize gelen yorumlarda da mutluluğu gördüğümüz zaman , o misafirlerin tekrar bizleri tercih ettiğini görüyoruz. Şu anda 2400 kişilik misafir portföyü içerisinde % 35 oranında Repead Guest misafirimiz var. Bu da bizim iyi ürün çıkarttığımızı iyi yemek yaptığımızı gösteriyor” dedi.

 

 

HABER- HALİL ÖNCÜ

YORUMLAR

  • 0 Yorum
Henüz Yorum Eklenmemiştir.İlk yorum yapan siz olun..
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Mesiad kongresinde güven tazelendi, Bayrak Yusuf Gecü'de
Mesiad kongresinde güven tazelendi, Bayrak Yusuf Gecü'de
Akçadağlılar derneği kültür etkinliğine ve sanata kapılarını açtı
Akçadağlılar derneği kültür etkinliğine ve sanata...