Hasan Kalyoncu Üniversitesi (HKÜ) İletişim Fakültesinde, ünlü blog yazarı Selim Tuncer’in
‘’Soyut Şeylerin Ekonomisi’’ konferansı düzenlendi.
“KAVRAMLARIN VE KÜLTÜRÜN, REKLAMDA ÇOK ÖNEMLİ BİR YERİ VARDIR”
HKÜ İletişim Fakültesi cep sinemasında düzenlenen konferansa iletişim fakültesi öğretim
üyeleri ve öğrencileri katıldı. Sosyal medya alanında; reklam, marka, imaj ve görsellik
konularının öneminin vurgulandığı ‘’Soyut Şeylerin Ekonomisi’’ söyleşisini reklam ve blog
yazarlığı alanında uzman Selim Tuncer yaptı. Katılımcılara, kültür ve marka ekonomisi
hakkında bilgiler veren Tuncer, yaşadığı tecrübeleri ve alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları da
kendisini dinleyenlerle paylaştı. “Kavramların ve kültürün, reklamda çok önemli bir yeri vardır”
diyen Tuncer, örnekler üzerinden reklamcılığın önemine dikkat çekti.
“BU TOPRAKLARI MARKALAŞTIRMALIYIZ’’
Selim Tuncer: ‘’Reklamcılığın harcı duygu ve hikâyeler, reklamlar ancak hikâyelerle ve
duygularla yaşıyor. Bu son 15 senedir keşfedildi. Ben bunu daha öncesinde de söylüyordum.
Hikâyesiz marka olmaz. İnsan algısı böyle çalışır. Dünyada ilk 500’e giren bir markamız
olmalı, ilk sıralamaya giren reklamlar, kültürü reklama empoze eden ya da finansal yönden iyi
olan ülkelerin reklamlarıdır. Reklamını iyi yapan ülkelerin kavramları iyi araştırmış olmaları ve
daha detaycı şekilde düşünmüş olmaları, onları bir adım öne taşıyor. Marka bu sebepten
dolayı ön plana çıkıyor. Marka deyince aklımıza gelmesi gereken ilk kavram, soyut şeyleri
inşa etmekle olayların başlayacağıdır. Öncelikle bu toprakları markalaştırmalıyız, bunu da
ancak kültür ve sanatla gerçekleştirebiliriz. Üstünde oturduğumuz kültürel serveti kültürel
sermayeye dönüştürebilmeli, yattığı yerden çıkartıp yücelttiğimiz soyut değerleri, ürün ve
hizmetlerimize yükleyebilmeliyiz. Bu farkındalığı yaratmak amacıyla çalışmalarımızı
yürütmeliyiz‘’ dedi.
ÖĞRENCİLERİN SORULARINI CEVAPLADI
Öğrencilerin büyük bir ilgi ve beğeni ile takip ettiği programda Tuncer, öğrencilerin sorularını
cevapladı. Öğrencilere yaşam tecrübelerinden sıkça bahseden Tuncer: ’’Markaların reklama
dönüşmesi ve iyi bir reklam olabilmesi için kültür ve kavramları iyi bilmeliyiz. Soyut şeyleri
inşa ederken evrensel boyutlara bakmalıyız’’ dedi. Tuncer daha sonra HKÜ İletişim Fakültesi
Öğretim Üyeleri ve Öğrencileriyle hatıra fotoğrafı çektirdi.
‘’Soyut Şeylerin Ekonomisi’’ konferansı düzenlendi.
“KAVRAMLARIN VE KÜLTÜRÜN, REKLAMDA ÇOK ÖNEMLİ BİR YERİ VARDIR”
HKÜ İletişim Fakültesi cep sinemasında düzenlenen konferansa iletişim fakültesi öğretim
üyeleri ve öğrencileri katıldı. Sosyal medya alanında; reklam, marka, imaj ve görsellik
konularının öneminin vurgulandığı ‘’Soyut Şeylerin Ekonomisi’’ söyleşisini reklam ve blog
yazarlığı alanında uzman Selim Tuncer yaptı. Katılımcılara, kültür ve marka ekonomisi
hakkında bilgiler veren Tuncer, yaşadığı tecrübeleri ve alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları da
kendisini dinleyenlerle paylaştı. “Kavramların ve kültürün, reklamda çok önemli bir yeri vardır”
diyen Tuncer, örnekler üzerinden reklamcılığın önemine dikkat çekti.
“BU TOPRAKLARI MARKALAŞTIRMALIYIZ’’
Selim Tuncer: ‘’Reklamcılığın harcı duygu ve hikâyeler, reklamlar ancak hikâyelerle ve
duygularla yaşıyor. Bu son 15 senedir keşfedildi. Ben bunu daha öncesinde de söylüyordum.
Hikâyesiz marka olmaz. İnsan algısı böyle çalışır. Dünyada ilk 500’e giren bir markamız
olmalı, ilk sıralamaya giren reklamlar, kültürü reklama empoze eden ya da finansal yönden iyi
olan ülkelerin reklamlarıdır. Reklamını iyi yapan ülkelerin kavramları iyi araştırmış olmaları ve
daha detaycı şekilde düşünmüş olmaları, onları bir adım öne taşıyor. Marka bu sebepten
dolayı ön plana çıkıyor. Marka deyince aklımıza gelmesi gereken ilk kavram, soyut şeyleri
inşa etmekle olayların başlayacağıdır. Öncelikle bu toprakları markalaştırmalıyız, bunu da
ancak kültür ve sanatla gerçekleştirebiliriz. Üstünde oturduğumuz kültürel serveti kültürel
sermayeye dönüştürebilmeli, yattığı yerden çıkartıp yücelttiğimiz soyut değerleri, ürün ve
hizmetlerimize yükleyebilmeliyiz. Bu farkındalığı yaratmak amacıyla çalışmalarımızı
yürütmeliyiz‘’ dedi.
ÖĞRENCİLERİN SORULARINI CEVAPLADI
Öğrencilerin büyük bir ilgi ve beğeni ile takip ettiği programda Tuncer, öğrencilerin sorularını
cevapladı. Öğrencilere yaşam tecrübelerinden sıkça bahseden Tuncer: ’’Markaların reklama
dönüşmesi ve iyi bir reklam olabilmesi için kültür ve kavramları iyi bilmeliyiz. Soyut şeyleri
inşa ederken evrensel boyutlara bakmalıyız’’ dedi. Tuncer daha sonra HKÜ İletişim Fakültesi
Öğretim Üyeleri ve Öğrencileriyle hatıra fotoğrafı çektirdi.