Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Yönetim Kurulu Başkanı
Mustafa Balcı, geçtiğimiz hafta gerçekleşen İMOB Fuarı’nın ardından sektörle ilgili
önemli değerlendirmelerde bulundu.
Mobilya sanayinin Türkiye ekonomisi için can suyu olduğunu belirten Balcı, “Enflasyonla
topyekun mücadele kapsamında KDV’nin %8’e düşmesinin olumlu etkilerini İMOB Fuarı’nda
da görmüş olduk. Derneğimize üye 12 markamızla katıldığımız fuardaki B2B görüşmelerinden
aldığımız olumlu dönüşler, ülkemizin lokomotif sektörlerinin başında gelen mobilya sanayinin
önemini bir kez daha gözler önüne serdi” dedi.
Fuarlarda tanıtım ayağının çok önemli olduğunu belirten MOSDER Başkanı
Mustafa Balcı “Önümüzdeki fuar döneminde dernek olarak hem Avrupa pazarına yönelik
hem de Ortadoğu, Türki Cumhuriyetler ile Afrika ve Rusya pazarının alım heyetlerine yönelik
tanıtım çalışmalarına ağırlık vermeyi planlıyoruz” dedi. Lobi çalışmalarına da şimdiden
başladıklarını ifade eden Balcı, 2019 yılı fuarlarından MOSDER üyesi tüm markalarımızla
birlikte hem sektörümüzü geliştirmek adına hem de ülke ekonomisine katkı sağlamak adına
vizyoner çalışmalar gerçekleştireceğiz ve sektörün 5 milyar dolarlık ihracat hedefine
büyük katkı sağlayan fuarlarda yer almaya devam edeceğiz” diye ifade etti.
“İhracat rakamlarımızla büyüme çıtasını yükselteceğiz”
Mustafa Balcı, “Türkiye’de istihdam kapasitesinin en yüksek olduğu sektörlerden biri olan
mobilya sektörü, yaz sezonundan beri dövizde yaşanan olumsuz gelişmelere rağmen büyük
bir sınav verdiği halde güçlenerek yoluna devam etmektedir. Mobilya markaları
İMOB Fuarı’nda 1.2 milyar dolarlık ihracat sözleşmesi yaptılar, 1.5 milyar dolarlık da
iş bağlantısı gerçekleştirildi.
MOSDER olarak, derneğimizin tecrübe ve bilgi birikimlerinin ülkemizin kalkınma sürecine ciddi
katkılar sağlayacağına olan inancım tamdır. Sektörümüz, son yıllarda yaşanan bu hızlı
dönüşüme ayak uydurmuştur. Ancak sürdürülebilirliğin devam etmesi için biz de dernek
olarak tüm üye markalarımıza ihracatın önemini bir kez daha hatırlatarak; sınır
komşularımızla ve hedeflediğimiz diğer ülkelerle geliştireceğimiz ticari ilişkilerle, Türkiye’nin
dünyadaki pazar payının arttırılmasına katkı sağlamaya devam edeceğiz” diye sözlerini
noktaladı.
Ayrıntılı bilgi ve iletişim:
PR Direktörü / Gülnur Bayrak
Eyeson İstanbul
Tel: 0543 517 05 93
Mustafa Balcı, geçtiğimiz hafta gerçekleşen İMOB Fuarı’nın ardından sektörle ilgili
önemli değerlendirmelerde bulundu.
Mobilya sanayinin Türkiye ekonomisi için can suyu olduğunu belirten Balcı, “Enflasyonla
topyekun mücadele kapsamında KDV’nin %8’e düşmesinin olumlu etkilerini İMOB Fuarı’nda
da görmüş olduk. Derneğimize üye 12 markamızla katıldığımız fuardaki B2B görüşmelerinden
aldığımız olumlu dönüşler, ülkemizin lokomotif sektörlerinin başında gelen mobilya sanayinin
önemini bir kez daha gözler önüne serdi” dedi.
Fuarlarda tanıtım ayağının çok önemli olduğunu belirten MOSDER Başkanı
Mustafa Balcı “Önümüzdeki fuar döneminde dernek olarak hem Avrupa pazarına yönelik
hem de Ortadoğu, Türki Cumhuriyetler ile Afrika ve Rusya pazarının alım heyetlerine yönelik
tanıtım çalışmalarına ağırlık vermeyi planlıyoruz” dedi. Lobi çalışmalarına da şimdiden
başladıklarını ifade eden Balcı, 2019 yılı fuarlarından MOSDER üyesi tüm markalarımızla
birlikte hem sektörümüzü geliştirmek adına hem de ülke ekonomisine katkı sağlamak adına
vizyoner çalışmalar gerçekleştireceğiz ve sektörün 5 milyar dolarlık ihracat hedefine
büyük katkı sağlayan fuarlarda yer almaya devam edeceğiz” diye ifade etti.
“İhracat rakamlarımızla büyüme çıtasını yükselteceğiz”
Mustafa Balcı, “Türkiye’de istihdam kapasitesinin en yüksek olduğu sektörlerden biri olan
mobilya sektörü, yaz sezonundan beri dövizde yaşanan olumsuz gelişmelere rağmen büyük
bir sınav verdiği halde güçlenerek yoluna devam etmektedir. Mobilya markaları
İMOB Fuarı’nda 1.2 milyar dolarlık ihracat sözleşmesi yaptılar, 1.5 milyar dolarlık da
iş bağlantısı gerçekleştirildi.
MOSDER olarak, derneğimizin tecrübe ve bilgi birikimlerinin ülkemizin kalkınma sürecine ciddi
katkılar sağlayacağına olan inancım tamdır. Sektörümüz, son yıllarda yaşanan bu hızlı
dönüşüme ayak uydurmuştur. Ancak sürdürülebilirliğin devam etmesi için biz de dernek
olarak tüm üye markalarımıza ihracatın önemini bir kez daha hatırlatarak; sınır
komşularımızla ve hedeflediğimiz diğer ülkelerle geliştireceğimiz ticari ilişkilerle, Türkiye’nin
dünyadaki pazar payının arttırılmasına katkı sağlamaya devam edeceğiz” diye sözlerini
noktaladı.
Ayrıntılı bilgi ve iletişim:
PR Direktörü / Gülnur Bayrak
Eyeson İstanbul
Tel: 0543 517 05 93