Bilgisayar üretiminde Türkiye’nin ilk yerli malı belgesini alan Technopc’nin
Yönetici Ortağı Murat Yücel, 6 kategoride 80 çeşit ürünleri olduğunu söyledi.
‘Made in Turkey’ için yüzde 51 şartının yüksek olduğunu anlatan Yücel, bu oranın
düşürülerek daha fazla şirketin yerli üretime geçebileceğini, böylece Türkiye’nin
datasının da Türkiye’de kalabileceğini söyledi. Yücel, ayrıca vatandaşların yerli
ürünlere karşı ön yargılarını yıkıp, şans vermelerini istedi.
Türkiye'de bilgisayar üretiminde yüzde 53'lük yerlilik oranı ile ilk yerli malı belgesi alan
Technopc'nin Yönetici Ortağı Murat Yücel, Türkiye'nin gerçek potansiyeline ulaşması için yerli ve
milli üretimin yanı sıra en azından yüzde 50 ihracatın çok önemli olduğunu vurguladı. Yerel ve
kurumsal bilgisayar üretimi ile medikal ve endüstriyel çözümler 20 yıllık geçmişlerinin ilk 10
yılında yabancı markaların ürünlerini sattıklarını fakat daha sonra yerli üretime önem
verdiklerinin altını çizen Yücel, özellikle son 5 yıldır yabancı hiçbir markayı satışa sunmadıklarının
bilgisini verdi. Yücel, “Zamanla ürün gamımız ciddi bir portföye ulaştı. Şu an 6 kategoride 80 çeşit
ürünümüz var. Bu ürün portföyünde yerli başka bir marka yok. Kataloğumuzda bulunan
ürünlerin yüzde 50’den fazlası rakiplerimizde yok. Halihazırda Cezayir, Irak, Azerbaycan,
Türkmenistan, Kıbrıs, Dubai, Kazakistan, Özbekistan, İngiltere, Hollanda, Almanya, Tunus, BAE,
Katar, Rusya, Malezya ve Sri Lanka gibi birçok ülkeye ihracat yapıyoruz. Her gün ulaştığımız ülke
sayısını arttırmak, Türk ürünlerinin kalitesini göstermek için çabalıyoruz" dedi.
Datalarımız Türkiye'de kalmalı
Türkiye’deki yasa gereği bir şirketin ‘Made in Turkey’ olması için yüzde 51 yerlilik oranına sahip
olması gerektiğini belirten Yücel, "Bizde çok yüksek olan bu oran örneğin Tayvan’da yüzde 39.
Yüzde 20’lerde olması daha uygun olur. Böylece daha fazla şirket yerli üretimin içerisinde yer
alabilir” dedi. Ayrıca, üretmekle birlikte ülke olarak markalaşmaya da önem verilmesi gerektiğini
vurgulayan Yücel, “Mesela tekstil gibi sektörlerde faaliyet gösteren markalar üretimini
Vietnam’da yapıyor diye daha ucuza satmıyor ürününü, yine yüksek fiyattan etiketle satışa
çıkartıyor” ifadelerini kullandı.
Türkiye'deki yüzde 5'i bulmayan yerlilik oranının arttırılmasının birçok açıdan hem şirketlere
hem de ülke ekonomisine katkı sağlayacağının altını çizen Yücel, bu sürecin hiç kolay olmadığını
ama ciddi avantajlara da sahip olduğumuzu söyledi. Hiçbir global üreticinin yerel çözüm sağlama
konusunda müşterileri dinlemeye zaman ayıramadığını anlatan Yücel, "Yapıları bunlara uygun
değil" dedi. Bulunduğumuz coğrafi bölge ve yapılan proje ile araştırmalarda aslında Türkiye'nin
bilgi birikiminin bu konularda tüm komşularımızdan ileride olduğunu söyleyen Yücel, sözlerini
şöyle sürdürdü: "Yerlilik oranımızın artması ithalat rakamlarımızı belli ölçülerde geri çekerek cari
açığın azalmasına da fayda sağlayacaktır. Ülkemizde yatırımlarla birlikte kapasite arttırımları ve
istihdam artacaktır. Üniversitelerin Elektronik/Bilgisayar bölümlerinden ve ilgili meslek
okullarından mezun olanlar için ciddi bir iş ve tecrübe imkanı sağlayacaktır. Bu konudaki
gelişmeler doğrudan bizim ihracat gelirlerimizin artışına yansıyacaktır. Ciddi ihtiyaç ve talep var.
Bunları organize şekilde değerlendirmek ciddi kazanç olacaktır." Ayrıca Yücel, katma değerli ürün
için teknokentlerde geliştirilen yazılımların donanımlar ile bütünleştirilmesinin daha faydalı
olacağını belirtti. “Teknolojiyi kendi ülkemizde üretirsek kişisel bilgilerimiz, datalarımız,
verilerimiz yabancıların ellerinde olmaz. Özellikle anakart üretimine ağırlık vermeliyiz" uyarısında
bulundu.
Yerli ürüne şans verilmeli
Vatandaşların yerli ürünlere karşı tereddütlü yaklaştıklarını da anlatan Yücel, şunları kaydetti:
"Bu sorun üretici olarak bizi zorluyor. Bu algıyı değiştirmek için çok uğraşıyoruz ve bunun bizi
deneyen, dinleyen tüm müşterilerimizle başarıyoruz. Bu algı yerli teknoloji markalarının iyi,
kaliteli veya rakiplerine oranla aynı seviyede olamayacağı hatta servis sorunu yaşayabileceği
yönünde. Oysa dünyada global birçok markanın modelinde çok ciddi sorunlar çıkabiliyor,
servislere geri çağırılabiliyor. Tüketici yerli ürünü tercih ettikten sonra herhangi bir sorunla
karşılaştığında daha kısa zamanda daha iyi şartlarda servis hizmeti alabiliyor. Birebir iletişim
kurabiliyor. Bizim birincil önceliğimiz ürün kalitesi, sonra ürün tasarımı ve görseli. Ürün
üzerindeki tüm bileşenlerin en kalitelisini kullanarak rakiplerimizle aramızda bu konuda da fark
oluşturuyoruz. Bu da bizim tercih edilmemizi sağlıyor, müşteri yeter ki ürünümüzü ön yargısız bir
şekilde test etsin, kullansın. Tek isteğimiz tüm ürünleri aynı tutmaması ve araştırıp baktığı yerli
markalara da bir şans vermesi.”
Editöre Not: Türkiye’nin bilgisayar üretiminde ilk yerli malı belgesine sahip öncü firması
Technopc, 20 yıldır bilişim alanında tartışmasız çok önemli bir konumda bulunuyor. Özellikle Ar-
Ge çalışmalarıyla uluslararası alanda adından söz ettiren Technopc'nin ürünleri arasında; son
kullanıcıya yönelik mini bilgisayarlar, monitörler, masaüstü bilgisayarlar, endüstriyel tabletler ve
telefonlar, tablet PC'ler ile teknolojik medikal araçlar yer alıyor. Technopc bu ürünlerle sağlıktan
bankacılığa, eğitimden savunma alanı ile perakendeye kadar birçok sektöre hitap ediyor.
Yönetici Ortağı Murat Yücel, 6 kategoride 80 çeşit ürünleri olduğunu söyledi.
‘Made in Turkey’ için yüzde 51 şartının yüksek olduğunu anlatan Yücel, bu oranın
düşürülerek daha fazla şirketin yerli üretime geçebileceğini, böylece Türkiye’nin
datasının da Türkiye’de kalabileceğini söyledi. Yücel, ayrıca vatandaşların yerli
ürünlere karşı ön yargılarını yıkıp, şans vermelerini istedi.
Türkiye'de bilgisayar üretiminde yüzde 53'lük yerlilik oranı ile ilk yerli malı belgesi alan
Technopc'nin Yönetici Ortağı Murat Yücel, Türkiye'nin gerçek potansiyeline ulaşması için yerli ve
milli üretimin yanı sıra en azından yüzde 50 ihracatın çok önemli olduğunu vurguladı. Yerel ve
kurumsal bilgisayar üretimi ile medikal ve endüstriyel çözümler 20 yıllık geçmişlerinin ilk 10
yılında yabancı markaların ürünlerini sattıklarını fakat daha sonra yerli üretime önem
verdiklerinin altını çizen Yücel, özellikle son 5 yıldır yabancı hiçbir markayı satışa sunmadıklarının
bilgisini verdi. Yücel, “Zamanla ürün gamımız ciddi bir portföye ulaştı. Şu an 6 kategoride 80 çeşit
ürünümüz var. Bu ürün portföyünde yerli başka bir marka yok. Kataloğumuzda bulunan
ürünlerin yüzde 50’den fazlası rakiplerimizde yok. Halihazırda Cezayir, Irak, Azerbaycan,
Türkmenistan, Kıbrıs, Dubai, Kazakistan, Özbekistan, İngiltere, Hollanda, Almanya, Tunus, BAE,
Katar, Rusya, Malezya ve Sri Lanka gibi birçok ülkeye ihracat yapıyoruz. Her gün ulaştığımız ülke
sayısını arttırmak, Türk ürünlerinin kalitesini göstermek için çabalıyoruz" dedi.
Datalarımız Türkiye'de kalmalı
Türkiye’deki yasa gereği bir şirketin ‘Made in Turkey’ olması için yüzde 51 yerlilik oranına sahip
olması gerektiğini belirten Yücel, "Bizde çok yüksek olan bu oran örneğin Tayvan’da yüzde 39.
Yüzde 20’lerde olması daha uygun olur. Böylece daha fazla şirket yerli üretimin içerisinde yer
alabilir” dedi. Ayrıca, üretmekle birlikte ülke olarak markalaşmaya da önem verilmesi gerektiğini
vurgulayan Yücel, “Mesela tekstil gibi sektörlerde faaliyet gösteren markalar üretimini
Vietnam’da yapıyor diye daha ucuza satmıyor ürününü, yine yüksek fiyattan etiketle satışa
çıkartıyor” ifadelerini kullandı.
Türkiye'deki yüzde 5'i bulmayan yerlilik oranının arttırılmasının birçok açıdan hem şirketlere
hem de ülke ekonomisine katkı sağlayacağının altını çizen Yücel, bu sürecin hiç kolay olmadığını
ama ciddi avantajlara da sahip olduğumuzu söyledi. Hiçbir global üreticinin yerel çözüm sağlama
konusunda müşterileri dinlemeye zaman ayıramadığını anlatan Yücel, "Yapıları bunlara uygun
değil" dedi. Bulunduğumuz coğrafi bölge ve yapılan proje ile araştırmalarda aslında Türkiye'nin
bilgi birikiminin bu konularda tüm komşularımızdan ileride olduğunu söyleyen Yücel, sözlerini
şöyle sürdürdü: "Yerlilik oranımızın artması ithalat rakamlarımızı belli ölçülerde geri çekerek cari
açığın azalmasına da fayda sağlayacaktır. Ülkemizde yatırımlarla birlikte kapasite arttırımları ve
istihdam artacaktır. Üniversitelerin Elektronik/Bilgisayar bölümlerinden ve ilgili meslek
okullarından mezun olanlar için ciddi bir iş ve tecrübe imkanı sağlayacaktır. Bu konudaki
gelişmeler doğrudan bizim ihracat gelirlerimizin artışına yansıyacaktır. Ciddi ihtiyaç ve talep var.
Bunları organize şekilde değerlendirmek ciddi kazanç olacaktır." Ayrıca Yücel, katma değerli ürün
için teknokentlerde geliştirilen yazılımların donanımlar ile bütünleştirilmesinin daha faydalı
olacağını belirtti. “Teknolojiyi kendi ülkemizde üretirsek kişisel bilgilerimiz, datalarımız,
verilerimiz yabancıların ellerinde olmaz. Özellikle anakart üretimine ağırlık vermeliyiz" uyarısında
bulundu.
Yerli ürüne şans verilmeli
Vatandaşların yerli ürünlere karşı tereddütlü yaklaştıklarını da anlatan Yücel, şunları kaydetti:
"Bu sorun üretici olarak bizi zorluyor. Bu algıyı değiştirmek için çok uğraşıyoruz ve bunun bizi
deneyen, dinleyen tüm müşterilerimizle başarıyoruz. Bu algı yerli teknoloji markalarının iyi,
kaliteli veya rakiplerine oranla aynı seviyede olamayacağı hatta servis sorunu yaşayabileceği
yönünde. Oysa dünyada global birçok markanın modelinde çok ciddi sorunlar çıkabiliyor,
servislere geri çağırılabiliyor. Tüketici yerli ürünü tercih ettikten sonra herhangi bir sorunla
karşılaştığında daha kısa zamanda daha iyi şartlarda servis hizmeti alabiliyor. Birebir iletişim
kurabiliyor. Bizim birincil önceliğimiz ürün kalitesi, sonra ürün tasarımı ve görseli. Ürün
üzerindeki tüm bileşenlerin en kalitelisini kullanarak rakiplerimizle aramızda bu konuda da fark
oluşturuyoruz. Bu da bizim tercih edilmemizi sağlıyor, müşteri yeter ki ürünümüzü ön yargısız bir
şekilde test etsin, kullansın. Tek isteğimiz tüm ürünleri aynı tutmaması ve araştırıp baktığı yerli
markalara da bir şans vermesi.”
Editöre Not: Türkiye’nin bilgisayar üretiminde ilk yerli malı belgesine sahip öncü firması
Technopc, 20 yıldır bilişim alanında tartışmasız çok önemli bir konumda bulunuyor. Özellikle Ar-
Ge çalışmalarıyla uluslararası alanda adından söz ettiren Technopc'nin ürünleri arasında; son
kullanıcıya yönelik mini bilgisayarlar, monitörler, masaüstü bilgisayarlar, endüstriyel tabletler ve
telefonlar, tablet PC'ler ile teknolojik medikal araçlar yer alıyor. Technopc bu ürünlerle sağlıktan
bankacılığa, eğitimden savunma alanı ile perakendeye kadar birçok sektöre hitap ediyor.