Türkiye’nin önde gelen firmalarının bilişim yöneticilerinin buluştuğu “2. E-Doküman Yönetimi ve
Çözümleri” konferansı İstanbul’da gerçekleştirildi. Bağcılar Belediyesi adına sunum yapan Bilgi
İşlem Müdürü Cüneyt Yılmaz, e-devlet kapısı üzerinden yapılan hizmetleri anlattı. Yılmaz,
“Elimizden giden bu zamanı ailemize, kendimize ya da sevdiklerimize ayırmak varken bir kurumda
saatlerce vakit harcamayı hiçbirimiz istemeyiz. E-belediye hizmetleri ile vatandaşlarımıza
sağladığımız en önemli hizmet aslında bu zamanlarını onlara yeniden hediye etmek” dedi.
Bankacılıktan gıdaya sigortacılıktan otomotive kadar Türkiye’nin tanınmış firmalarının bilişim
yöneticileri, “2. E-Doküman Yönetimi ve Çözümleri” konferansında bir araya geldi. İstanbul Marriott
Hotel Asia’da düzenlenen programa yerel yönetimlerden sadece dijital belediyeciliği ilk uygulayan
Bağcılar Belediyesi katıldı.
Türkiye’nin elektronik içerik yönetimi konusundaki tek organizasyonu konumundaki bu konferansta
kurum temsilcileri, “Kağıt Belgelerine Olan Güveni Nasıl Azaltacağız?”, “Portaller, Ortak Depolar ve Ağ
Geçitleri”, “Dış Kaynak Kullanımı ve Altyapı e-Submission”, “CRO Süreçleri Entegrasyonu”, “Kurumsal
İçerik / Doküman Yönetimini Bütünleştirme”, “İş Akış Otomasyonu”, “e-Doküman ile Maliyet ve
Zaman Tasarrufu”, “TS 13298 Uyumluluğu”, “e-Doküman ile Çevre Dostu Olmak”, “Kurum İçi – Dışı
Gelen Giden Evrak Yönetimi”, “Entegrasyon Sorunları”, “Kalite Dokümanlarının ve Süreçlerinin
Yönetimi” ile “İnsan Kaynaklarında e-Doküman ve Süreç Yönetimi” konularında sunumlar yaptı.
Oturumlarda uzmanlar, tecrübe, bilgi ve projelerini paylaşarak hem aralarında bilgi alışverişi yaptı
hem de beraber stratejik, taktik ve teknik zorluklara alışılmamış düzeyde pratik çözümler sundu.
“Vatandaş odaklı hizmet sunuyoruz”
Programda söz alan Bağcılar Belediyesi Bilgi İşlem Müdürü Cüneyt Yılmaz, “2000’li yılların başında e-
dönüşüm için ilk adımları attık. 2006’da İSMEP projesiyle e-dönüşüm ivme kazandı. 2009’da personel
ve teknik altyapımızın güçlendirilmesi çalışmalarını başlattık. 2011’de Elektronik Bilgi Belge Arşiv
Yönetim Sistemine geçtik. 2014’te e-YBS ile bütünleşik MIS ve İş Zekasına geçtik. 2015-2018’te tüm
hizmetleri ve süreçleri tanımlı Akıllı Yönetim Bilgi Sistemimiz var. Stratejik plan ve hedefleri elektronik
izleyerek yönetim, veri güvenliği, iş sürekliliği ve sürdürülebilirlik, veri, kayıt, e-Belge ve dijital arşivi
süreçle bütünleştirme, elektronik imza, mobil imza ve e-yazışma, tüm e-devlet platformlarına
entegrasyon ve uyumluluk, iş süreçleriyle, vatandaş odaklı, vatandaş beyanına dayalı hizmetleri
sunuyor ve hizmetlerin tümünü elektronik ortamdan izliyoruz. Bağcılar’da e-dönüşümü, bilgi ve
iletişim teknolojilerinden en üst düzeyde yararlanmak için gerçekleştirmeye çalıştık. E-yönetim
platformumuzu, elektronik iş süreçleri, donanım, yazılım ve personel altyapısıyla bir bütün olarak,
uçtan uca güçlendirerek, mobilite ve nesnelerin internetine uygun, vizyoner bir altyapıya kavuştuk”
dedi.
Yılmaz, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Tapu Müdürlüğü, Yargı Kurumları, İGDAŞ, TEİAŞ, 45 Banka ve
İstanbul ilçe Belediyeleri ile yazışmalar elektronik ortamda KEP üzerinden yapıldığını; 2016-2019
Ulusal e-devlet Stratejisi ve Eylem Planı’na da destek veren projeyle tüm vatandaşların e-devlet kapısı
üzerinden; Emlak Vergisi Bildirimi, Emlak Vergisi Bildirim Sureti Sorgulama, Borç Sorgulama ve
Ödeme, İmar Durumu Sorgulama hizmetleri başta olmak üzere toplam 29 hizmete online olarak
ulaştığını belirtti. Güvenlik Operasyon Merkezi Projesi ve Akıllı Yol Projesi’nin kazanım ve sonuçlarına
da değinen Yılmaz, “Zaman hayatımızdaki en değerli kavramlardan biri. Elimizden giden bu zamanın
en önemli ve büyük kısmını ailemize, kendimize ya da sevdiklerimize ayırmak varken bir kurumda
saatlerce vakit harcamayı hiçbirimiz istemeyiz. E-belediye hizmetleri ile vatandaşlarımıza sağladığımız
en önemli hizmet aslında bu zamanlarını onlara yeniden hediye etmek” dedi.
Çözümleri” konferansı İstanbul’da gerçekleştirildi. Bağcılar Belediyesi adına sunum yapan Bilgi
İşlem Müdürü Cüneyt Yılmaz, e-devlet kapısı üzerinden yapılan hizmetleri anlattı. Yılmaz,
“Elimizden giden bu zamanı ailemize, kendimize ya da sevdiklerimize ayırmak varken bir kurumda
saatlerce vakit harcamayı hiçbirimiz istemeyiz. E-belediye hizmetleri ile vatandaşlarımıza
sağladığımız en önemli hizmet aslında bu zamanlarını onlara yeniden hediye etmek” dedi.
Bankacılıktan gıdaya sigortacılıktan otomotive kadar Türkiye’nin tanınmış firmalarının bilişim
yöneticileri, “2. E-Doküman Yönetimi ve Çözümleri” konferansında bir araya geldi. İstanbul Marriott
Hotel Asia’da düzenlenen programa yerel yönetimlerden sadece dijital belediyeciliği ilk uygulayan
Bağcılar Belediyesi katıldı.
Türkiye’nin elektronik içerik yönetimi konusundaki tek organizasyonu konumundaki bu konferansta
kurum temsilcileri, “Kağıt Belgelerine Olan Güveni Nasıl Azaltacağız?”, “Portaller, Ortak Depolar ve Ağ
Geçitleri”, “Dış Kaynak Kullanımı ve Altyapı e-Submission”, “CRO Süreçleri Entegrasyonu”, “Kurumsal
İçerik / Doküman Yönetimini Bütünleştirme”, “İş Akış Otomasyonu”, “e-Doküman ile Maliyet ve
Zaman Tasarrufu”, “TS 13298 Uyumluluğu”, “e-Doküman ile Çevre Dostu Olmak”, “Kurum İçi – Dışı
Gelen Giden Evrak Yönetimi”, “Entegrasyon Sorunları”, “Kalite Dokümanlarının ve Süreçlerinin
Yönetimi” ile “İnsan Kaynaklarında e-Doküman ve Süreç Yönetimi” konularında sunumlar yaptı.
Oturumlarda uzmanlar, tecrübe, bilgi ve projelerini paylaşarak hem aralarında bilgi alışverişi yaptı
hem de beraber stratejik, taktik ve teknik zorluklara alışılmamış düzeyde pratik çözümler sundu.
“Vatandaş odaklı hizmet sunuyoruz”
Programda söz alan Bağcılar Belediyesi Bilgi İşlem Müdürü Cüneyt Yılmaz, “2000’li yılların başında e-
dönüşüm için ilk adımları attık. 2006’da İSMEP projesiyle e-dönüşüm ivme kazandı. 2009’da personel
ve teknik altyapımızın güçlendirilmesi çalışmalarını başlattık. 2011’de Elektronik Bilgi Belge Arşiv
Yönetim Sistemine geçtik. 2014’te e-YBS ile bütünleşik MIS ve İş Zekasına geçtik. 2015-2018’te tüm
hizmetleri ve süreçleri tanımlı Akıllı Yönetim Bilgi Sistemimiz var. Stratejik plan ve hedefleri elektronik
izleyerek yönetim, veri güvenliği, iş sürekliliği ve sürdürülebilirlik, veri, kayıt, e-Belge ve dijital arşivi
süreçle bütünleştirme, elektronik imza, mobil imza ve e-yazışma, tüm e-devlet platformlarına
entegrasyon ve uyumluluk, iş süreçleriyle, vatandaş odaklı, vatandaş beyanına dayalı hizmetleri
sunuyor ve hizmetlerin tümünü elektronik ortamdan izliyoruz. Bağcılar’da e-dönüşümü, bilgi ve
iletişim teknolojilerinden en üst düzeyde yararlanmak için gerçekleştirmeye çalıştık. E-yönetim
platformumuzu, elektronik iş süreçleri, donanım, yazılım ve personel altyapısıyla bir bütün olarak,
uçtan uca güçlendirerek, mobilite ve nesnelerin internetine uygun, vizyoner bir altyapıya kavuştuk”
dedi.
Yılmaz, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Tapu Müdürlüğü, Yargı Kurumları, İGDAŞ, TEİAŞ, 45 Banka ve
İstanbul ilçe Belediyeleri ile yazışmalar elektronik ortamda KEP üzerinden yapıldığını; 2016-2019
Ulusal e-devlet Stratejisi ve Eylem Planı’na da destek veren projeyle tüm vatandaşların e-devlet kapısı
üzerinden; Emlak Vergisi Bildirimi, Emlak Vergisi Bildirim Sureti Sorgulama, Borç Sorgulama ve
Ödeme, İmar Durumu Sorgulama hizmetleri başta olmak üzere toplam 29 hizmete online olarak
ulaştığını belirtti. Güvenlik Operasyon Merkezi Projesi ve Akıllı Yol Projesi’nin kazanım ve sonuçlarına
da değinen Yılmaz, “Zaman hayatımızdaki en değerli kavramlardan biri. Elimizden giden bu zamanın
en önemli ve büyük kısmını ailemize, kendimize ya da sevdiklerimize ayırmak varken bir kurumda
saatlerce vakit harcamayı hiçbirimiz istemeyiz. E-belediye hizmetleri ile vatandaşlarımıza sağladığımız
en önemli hizmet aslında bu zamanlarını onlara yeniden hediye etmek” dedi.