Bağcılar Belediyesi ile PTT arasında e-fatura, e-arşiv fatura ve e-defter hizmetleri ile ilgili iş birliği
protokolü imzalandı. Bu sistem sayesinde bürokratik süreç en aza indirilirken kurumlardaki kağıt
israfı ve zaman kaybı da engellenmiş olacak.
Dijital belediyecilikte ilklere imza atan Bağcılar Belediyesi, başta e-Devlet kapısı hizmetleri olmak
üzere, e-imza, mobil-imza, e-yazışma, e- arşiv fatura ve KEP gibi önemli uygulamalarının yanında e-
fatura, e-arşiv, e- defter hizmetlerini de sistemine entegre ediyor.
Bu amaçla Bağcılar Belediyesi ile Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi (PTT) arasında 30 Ekim
2018 tarihinde e-Fatura, e- Arşiv Fatura ve e-Defter entegrasyonuyla ilgili iş birliği protokolü
imzalandı. Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı ve Posta ve Telgraf Teşkilatı A.Ş. (PTT) Genel
Müdür Yardımcısı Adil Zembat başkanlığındaki heyetlerin katılımıyla imzalanan protokol ile PTT
tarafından Bağcılar Belediyesi’ne sunulması öngörülen e-fatura, e-arşiv fatura ve e-defter
hizmetlerinin kapsamı da belirlendi.
Elektronik ortamda düzenlenecek olan e-faturalar doğrudan belediyenin sistemine ulaşacağından,
faturaların kaybolması, geç gelmesi gibi sıkıntıların ortadan kaldırılması, veri akışının hızlı ve güvenli
bir şekilde sağlanması, zaman ve işgücü israfının önüne geçilmesi, basılı fatura ile kargo veya posta
masraflarının asgariye indirilmesi öngörülüyor.
“Kağıt israfı ve zaman kaybının da önüne geçilecek”
PTT ile imzalanan işbirliği protokolünün iki kuruma da önemli kazanımlar sağlayacağını belirten
Başkan Çağırıcı, “İşbirliğimiz hayırlı olsun. Bu sistemle artık bürokratik süreç en aza indirilirken;
kurumlardaki kağıt israfı ve zaman kaybının da önüne geçilecek. Teknolojik uygulamalarımızı da
hizmete sunmaya devam edeceğiz" dedi.
Ayrıca e-devlet kapısı üzerinden dijital olgunluk seviyesi yüksek bütünleşik hizmetler sunan Bağcılar
Belediyesi, başta Emlak Vergisi Bildirimi olmak üzere, Borç ödeme, Tahakkuk Bilgileri Sorgulama,
Emlak Vergisi Bildirim Sureti Sorgulama, e-Makbuz Sorgulama, Arsa Rayiç Değeri Sorgulama, İmar
Durumu Sorgulama ve Evrak Takibi Sorgulama hizmetleri ile e-Devlet Kapısı üzerinden 28 yeni hizmet
ile en çok hizmet sunan belediye konumundadır.
protokolü imzalandı. Bu sistem sayesinde bürokratik süreç en aza indirilirken kurumlardaki kağıt
israfı ve zaman kaybı da engellenmiş olacak.
Dijital belediyecilikte ilklere imza atan Bağcılar Belediyesi, başta e-Devlet kapısı hizmetleri olmak
üzere, e-imza, mobil-imza, e-yazışma, e- arşiv fatura ve KEP gibi önemli uygulamalarının yanında e-
fatura, e-arşiv, e- defter hizmetlerini de sistemine entegre ediyor.
Bu amaçla Bağcılar Belediyesi ile Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi (PTT) arasında 30 Ekim
2018 tarihinde e-Fatura, e- Arşiv Fatura ve e-Defter entegrasyonuyla ilgili iş birliği protokolü
imzalandı. Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı ve Posta ve Telgraf Teşkilatı A.Ş. (PTT) Genel
Müdür Yardımcısı Adil Zembat başkanlığındaki heyetlerin katılımıyla imzalanan protokol ile PTT
tarafından Bağcılar Belediyesi’ne sunulması öngörülen e-fatura, e-arşiv fatura ve e-defter
hizmetlerinin kapsamı da belirlendi.
Elektronik ortamda düzenlenecek olan e-faturalar doğrudan belediyenin sistemine ulaşacağından,
faturaların kaybolması, geç gelmesi gibi sıkıntıların ortadan kaldırılması, veri akışının hızlı ve güvenli
bir şekilde sağlanması, zaman ve işgücü israfının önüne geçilmesi, basılı fatura ile kargo veya posta
masraflarının asgariye indirilmesi öngörülüyor.
“Kağıt israfı ve zaman kaybının da önüne geçilecek”
PTT ile imzalanan işbirliği protokolünün iki kuruma da önemli kazanımlar sağlayacağını belirten
Başkan Çağırıcı, “İşbirliğimiz hayırlı olsun. Bu sistemle artık bürokratik süreç en aza indirilirken;
kurumlardaki kağıt israfı ve zaman kaybının da önüne geçilecek. Teknolojik uygulamalarımızı da
hizmete sunmaya devam edeceğiz" dedi.
Ayrıca e-devlet kapısı üzerinden dijital olgunluk seviyesi yüksek bütünleşik hizmetler sunan Bağcılar
Belediyesi, başta Emlak Vergisi Bildirimi olmak üzere, Borç ödeme, Tahakkuk Bilgileri Sorgulama,
Emlak Vergisi Bildirim Sureti Sorgulama, e-Makbuz Sorgulama, Arsa Rayiç Değeri Sorgulama, İmar
Durumu Sorgulama ve Evrak Takibi Sorgulama hizmetleri ile e-Devlet Kapısı üzerinden 28 yeni hizmet
ile en çok hizmet sunan belediye konumundadır.